Fotogravin op de loop

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Vivi

Re: Fotogravin op de loop

Bericht door Vivi »

Een hele mooie tijd!! Ik hoop om binnen 5 weken ook zo'n tijd neer te zetten, maar ik vrees dat het toch wat trager zal zijn :P Proficiat met je prestatie!
zeemeermin

Bericht door zeemeermin »

Heel mooie tijd! Alleen durf ik normaal ni met zo'n hoge hartslag lopen, schijnt ni goed voor de spiertjes te zijn, en ik heb nu al last van stramme kuiten :cry:
Enkel zaterdag bij de halloweenrun heb ik dat tempo gelopen omdat ik ni anders kon, maar begon toch last te krijgen met mijn ademhaling dan,dus... dimmen hé...
Fotogravinnetje

Bericht door Fotogravinnetje »

Allemaal bedankt :)

Ik denk dat er bij mij toch ook nog wel het staartje van de griep meespeelde. Maar ik raakte eigenlijk nergens echt buiten adem. Ja, het was een toch wat hoog tempo, met eigenlijk te hoge hartslag voor lopen met een gematigd tempo.... Ik heb gisteren slechts lichte spierpijn gehad, dus ja, het was iets te gek, maar niet overdreven ;) Vergeet niet dat ik nog een jong broekie ben, met een max HR (volgens de formule van Running Coach) van 200 bpm (197 bpm heb ik zeker al eens gehaald, dus heel ver ernaast is die 200 bpm niet). 180 bpm zou dan wedstrijdtempo zijn voor mij. En dat klopt wel met hoe ik het voelde tijdens het lopen :) Ik had aan het eind nog een versnelling er in kunnen gooien bij een echte wedstrijd. Leek me alleen niet verstandig met het oog op de wedstrijd van komende zaterdag. Dat was het lopen met deze hartslag al niet ;)
Vanmiddag ga ik een echt rustig loopje doen van een minuut of 20. Gewoon om de spiertjes los te maken :)
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 29 okt 2012, 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
bartiebart

Bericht door bartiebart »

goed idee zo effe loslopen...

have fun en doe je best tijdens je wedstrijdje..

ik denk alvast aan jouw tijdens je inspanning..
toitoi
Fotogravinnetje

Vandaag was het dan zo ver. Ik had natuurlijk al gemerkt na m'n buikgriep dat ik niet meer zo snel kon lopen aan een normale hartslag als voor de griep, dus ik had m'n doel van 28 minuten weer bijgesteld naar 'kijken hoe dicht ik bij de 30 minuten kan komen'. Aangemoedigd door m'n ouders begon ik te lopen. We moesten eerst een rondje over de atletiekbaan. Ik weet nog steeds niet waarom, maar goed. Natuurlijk werd ook ik meegeleept in het hoge tempo dat op die ronde gelopen werd, maar ik heb me geprobeerd in te houden. Al snel had ik een lekker looptempo te pakken. Na 3 km kregen we een bekertje water. Ik ben even rustig gaan lopen om te drinken en heb daarna een lichte versnelling in gezet. Iets te hoge versnelling, dus na een paar honderd meter toch weer even gelopen om de hartslag onder controle te krijgen. Tenslotte moest ik nog anderhalve kilometer (dacht ik...) Dat ging goed, en op de laatste kilometer heb ik een paar dames die voortdurend vlak voor me liepen toch maar ingehaald. Veel meer versnellen leek me onverstandig, aangezien ik me al vrij licht in het hoofd voelde :o Op een tijd van 32:28 kwam ik over de finish. Met 5400 meter volgens m'n Forerunner... Ik snap dus nog steeds niet waarom we die ronde van 400 meter extra moesten lopen, maar over de totale tijd ben ik wel erg tevreden. Toch weer een gemiddelde van vrijwel 10 km/u en dat zo kort na de buikgriep. M'n ouders stonden aan de finish. M'n vader heeft twee foto's genomen: een waarbij je me recht in het gezicht kunt kijken en een op het moment dat ik de finish over ga. Zodra hij ze me gemaild heeft, zal ik wel even een linkje plaatsen
http://connect.garmin.com/activity/239674701" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu weer lekker bijkomen. En volgend jaar ga ik wel weer aan deze race meedoen. Het was een stuk minder massaal dan ik verwacht had. En volgend jaar ga ik waarschijnlijk voor de langste afstand: de 15 km :D Over een paar maanden maar weer een leuke race uitzoeken van een km of 5 a 10. Ik vind het wel wat hebben
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 03 nov 2012, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
CarlaZ

Bericht door CarlaZ »

Ha, dat is dus een mooie eerste wedstrijdervaring met een geweldige tijd, zeker na je buikgriep! Leuk dat je hierdoor de smaak voor races te pakken hebt! :D
Lopen is een kwestie van je ene voet voor de andere zetten.
Fotogravinnetje

Het raadsel van de 400 meter extra is opgelost:
Helaas is er door een miscommunicatie een verkeerde afstand door de lopers van de 5km en de 15km gelopen.
De 5km heeft 400 meter te veel gelopen (het extra rondje) en de 15km juist 400 meter te weinig. (5,4km en 14,6km)
Onze excuses hier voor.
Dit jaar hadden we een zeer kleine groep vrijwilligers, een nieuwe organisatie, die alles moest regelen. Gelukkig met hulp van andere vrijwilligers, maar die verder geen kennis over de wedstrijd hadden. Vandaar dat deze fout is gemaakt.
Wij snappen de frustaties van lopers die een mooi PR wilde lopen, helaas kunnen we er niets meer aan doen. Wellicht wel een PR op de 14,6 of op de 5,4 gelopen vandaag?
Kan gebeuren :)
Fotogravinnetje

De foto's:

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 03 nov 2012, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
zeemeermin

Bericht door zeemeermin »

Proficiat!! Hier kan ik alleen maar van dromen... Geduld is een mooie zaak zegt men ;)
Fotogravinnetje

Ik aarzel een beetje tussen eerst het onderhoudschema 10 km van Running Coach (4 weken) volgen of meteen door met het schema voor de 15 km (12 weken). Die laatste gaat uit van een half uur aan een stuk kunnen lopen, dus het begin zal vrij makkelijk moeten zijn voor mij.
Plaats reactie