Welke app gebruiken jullie?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
carolinski

Welke app gebruiken jullie?

Bericht door carolinski »

Hoi hoi!

Mezelf eerst even voorstellen :-) Ik ben een redelijk beginnende loper, 'k heb kort voor de zomer het Start to Run programma van Evy afgerond, en het lukt me intussen redelijk om vlotjes de 5 km te lopen. Ik loop zo'n 2 a 3 keer in de week, nu de zomer op z'n einde loopt zal daar eindelijk weer wat gemakkelijker tijd voor gemaakt kunnen worden ;-)

In het begin liep ik met Runtastic app, maar heb die van m'n telefoon gezwierd omdat de gps geregeld helemaal aan het flippen ging: m'n normale toertje van 5 km bleek plots 9 km lang te zijn, of ik liep aan een snelheid van 96 km/u.

Intussen gebruik ik al een hele tijd Runkeeper (de gratis versie). Op zich ben ik behoorlijk tevreden van de app: ik heb de indruk dat de afstanden en tijden correct worden gemeten. Een grote plus vind ik dat je kan instellen met welke interval je tijdens het lopen info wilt (bv. om de xx minuten of om de xx afstand). Zo weet je perfect wat je afstand is op elk moment, je gemiddelde snelheid enz. Bij de meeste andere apps is dergelijke info betalend. Daarnaast is het fijn om op het kaartje je route te zien, de grafiekjes en splits: hoe snel je loopt per kilometer enz. Ook wanneer je je inlogt op de website vind je er heel wat extra mogelijkheden: je kan routes opzoeken, een eigen route aanmaken, meer grafiekjes zien, enz.

De laatste tijd echter ondervind ik heel wat vervelende problemen met Runkeeper: bij opstarten vind hij soms moeilijk een gps signaal, en hoeweel hij perfect weergeeft waar ik ben, blijft dat balkje maar op "zoeken" draaien. Ook loopt hij vaak vast bij het opstarten, en krijg ik een blanco of een zwart schermpje. Héél irritant! Soms duurt het meer dan een kwartier (!) tegen dat ik de app deftig opgestart krijg.
Herkent iemand dit probleem? En weten jullie misschien of ik mijn activiteiten allemaal zou kwijt zijn wanneer ik de app verwijder + opnieuw zou installeren?

Gebruiken jullie een andere app? Welke? En waarom?

Ik ben benieuwd!

Vele groetjes,
dirk.vancoillie.5
Contacteer:

Re: Welke app gebruiken jullie?

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Hoi, ik had hetzelfde probleem dus heb ik alle app's weggezwierd en me een degelijke gps horloge aangeschaft :P
Inhale the future. Exhale the past.
Bubbels**

Bericht door Bubbels** »

Ik gebruik Runtastic (wat je er eerder dus afgezwierd hebt :p) intussen meer dan 2 maanden en nog niets van problemen mee gehad.
Mijn route wordt perfect weergegeven, evenals mijn snelheid...

Als je deze problemen niet wil moet je idd gewoon een sporthorloge aanschaffen...
martmarbus

Bericht door martmarbus »

Ja, en een telefoon is er voornamelijk voor om te bellen.
Al het andere is een luxe. en zeker wanneer je het nog kan gebruiken ook.
Ik gebruikte toen Endomondo en was er zeer te spreken over.
Ik was het zat om met een koelkast aan mijn arm te lopen.
Doordat ik het vrij omslachtig vond om die toestanden aan mijn arm te binden, heb ik voor een sport horloge(met GPS) met hartslagband gekozen.
Het prettige is dat ik nu mijn horloge op lopen zet en dat ik binnen een paar seconden GPS verbinding heb en mijn hartslag wordt geregistreerd.
Thuis kan ik de boel via de pc oplijnen en een goede registratie bijhouden.
Ik zou zeggen, als je wil blijven lopen, investeer dan in een goede hardloophorloge met hartslagmeter.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)

I rest my case!
Bartdbr

Bericht door Bartdbr »

Ik gebruik runtastic.
petra.van.assche

Bericht door petra.van.assche »

Ik gebruik gewoon de app van start to run je kan kiezen voor vrije training en dan heb je ook het aantal km de loopsnelheid en hoeveel calorieën je verbruikt hebt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ibrahiem

Bericht door Ibrahiem »

Die van S2R gebruik ook maar deze heeft volgens mij beperkingen in detail ? Of ik heb nog niet alles ontdekt :oops:
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Isabelle B

Bericht door Isabelle B »

Ik heb de app van S2R omdat ik nog startende ben :mrgreen:
Maar daarnaast ken ik iemand die veel loopt met Runtastic (lijkt geen problemen te geven?), nog iemand anders loopt met Strava en Runtastic. Ik word ambetant van alles wat je kan bijkopen (kan dan niet kiezen naturlijk) dus ik blijf daar af.
garfield112

Bericht door garfield112 »

ik heb de app van s2r maar deze heeft het soms ook moeilijk om mijn locatie te vinden en dus gebeurt het dat ik een les loop met een gemiddelde snelheid van 0km/u (niet motiverend als je dit elke minuut hoort :) )
mijn man gebruik de my coach van adidas
Alfatwosix

Bericht door Alfatwosix »

Het Nike+ sporthorloge met GPS en met "shoe pod" voor gebruik op de loopband. Goede oplossing en het opladen op de site van Nike+ is goed om alles bij te houden en te vergelijken met anderen.
Plaats reactie