Asleani's S2R (0-5km)
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Asleani's S2R (0-5km)
Na het lezen van een aantal dagboekjes en reacties hier op het forum, heb ik besloten ook een dagboek te gaan bijhouden:
voor de motivatie en om te zorgen dat ik dit jaar wel heelhuids (of toch mijn loopprogramma) doorkom (zie ook mijn introductie
).
Dus eerst een dankje aan Kari en Hellothere voor de stimulans
.
Ik heb afgelopen week de lessen 1 tot 3 uitgelopen van het 2011 programma met Evy. Ondanks de warmte ging dit vrij goed (beetje trots op mezelf).
Morgen staat Les 4 gepland, maar vanavond wil ik een nieuwe (kortere
) route uitstippelen, omdat ik na de les nog een behoorlijk eind terug naar huis moest wandelen.
Wordt vervolgd ....
voor de motivatie en om te zorgen dat ik dit jaar wel heelhuids (of toch mijn loopprogramma) doorkom (zie ook mijn introductie

Dus eerst een dankje aan Kari en Hellothere voor de stimulans

Ik heb afgelopen week de lessen 1 tot 3 uitgelopen van het 2011 programma met Evy. Ondanks de warmte ging dit vrij goed (beetje trots op mezelf).
Morgen staat Les 4 gepland, maar vanavond wil ik een nieuwe (kortere

Wordt vervolgd ....
-
Re: Asleani's S2R (0-5km)
Goed initiatief dit dagboek hier.
En we blijven met spanning meelezen.
Het zal zeker een goede stimulans zijn om je loopervaringen hier neer te schrijven.
Daarenboven moet je, ook na de S2R doelstellingen maken die je tegen een bepaald tijdstip moet zien te realiseren, een nieuwe programma, een wedstrijd, ... helpt ook om het vol te houden.
Ik blijf hier in elk geval al meelezen.
En we blijven met spanning meelezen.
Het zal zeker een goede stimulans zijn om je loopervaringen hier neer te schrijven.
Daarenboven moet je, ook na de S2R doelstellingen maken die je tegen een bepaald tijdstip moet zien te realiseren, een nieuwe programma, een wedstrijd, ... helpt ook om het vol te houden.
Ik blijf hier in elk geval al meelezen.
dat is inderdaad een goeie stimulans om door te zetten! het heeft mij ook al meer moed gegeven hoor 

Les 4: vandaag mijn nieuw parcour uitgeprobeerd. 't Is nog niet wat het moet zijn (ik loop blijkbaar echt traag
), maar wel met een mooi stukje zandweg erbij. En afwisseling doet lopen, blijkbaar: het ging vrij goed.
Tweemaal 1min, dan 3min en 2min. Enige minpunt: mijn shortje had de zéér vervelende neiging omhoog te kruipen tijdens het lopen: genant én hinderlijk.
Misschien dat ik deze namiddag even naar de decathlon ga voor een nieuwke (da's nog eens een goed excuus om te gaan shoppen
).
Morgen een dagje rust, volgende afspraak: maandagavond.

Tweemaal 1min, dan 3min en 2min. Enige minpunt: mijn shortje had de zéér vervelende neiging omhoog te kruipen tijdens het lopen: genant én hinderlijk.
Misschien dat ik deze namiddag even naar de decathlon ga voor een nieuwke (da's nog eens een goed excuus om te gaan shoppen

Morgen een dagje rust, volgende afspraak: maandagavond.
Les 5:
Vandaag zag ik er voor het eerst wat tegenop om te vertrekken. Dat miezerweer ook. Maar zoals al in een paar berichtjes hier gezegd is: ge smelt er nie van. Dus, met volle moed de loopschoenen aan en hoppa.
k Moet zeggen, het ging goed: lekker fris, maar je bent snel genoeg opgewarmd. Alleen de wandelstukjes van 3 min waren iets te lang waardoor ik het te koud kreeg, en eigenlijk al snel weer wilde rennen
.
Nu een lekker doucheke, en we kunnen erweer tegen.
Tot woensdag!
Vandaag zag ik er voor het eerst wat tegenop om te vertrekken. Dat miezerweer ook. Maar zoals al in een paar berichtjes hier gezegd is: ge smelt er nie van. Dus, met volle moed de loopschoenen aan en hoppa.
k Moet zeggen, het ging goed: lekker fris, maar je bent snel genoeg opgewarmd. Alleen de wandelstukjes van 3 min waren iets te lang waardoor ik het te koud kreeg, en eigenlijk al snel weer wilde rennen

Nu een lekker doucheke, en we kunnen erweer tegen.
Tot woensdag!
goe bezig!!! 

Les 6:
Vandaag voor de eerste keer met mijn nieuwe hartslagmeter gelopen. Ik weet het, voor S2R misschien nog niet zo belangrijk, maar ik wil eraan gewoon raken.
Duur: 26.04min
Cal: 171 kcal
Gem hartslag: 122
Max hartslag: 146
In zone: 13.44 min
Dat laatste waarschijnlijk door de wandelstukjes waarbij mijn hartslag blijkbaar terugzakt naar zo'n 100 à 105.
Vandaag kwam ik echt niet vooruit, van bij de start protesteerden mijn gewrichten, leek mijn oude enkelblessure weer op te spelen, en kreeg ik mijn ademhaling niet onder controle.
Gaandeweg werd het wel beter, maar mijn benen wogen precies 100kg. Ook helpt het niet als je nog niet hebt gegeten en er overal geur van frietjes en zelfs bbq hangt.
Ik ben blij dat ik het volgehouden heb, maar da's ook alles.
Zaterdag beter zeker?
Tot dan.
Les 7:
Lekker vroeg vertrokken vanmorgen. Veel wind, maar eigenlijk was het desondanks best warm. Vandaag ging veel beter dan afgelopen les. Geen pijntjes, mijn ademhaling zat goed, kortom: de les vlotjes uitgelopen.
Duur: 27.31min
Cal: 174 kcal
Gem hartslag: 120
Max hartslag: 141
In zone: 14.08 min
Ik heb opnieuw mijn eerste parcour gelopen (van les 1), en nu kwam het netjes uit, dus zo'n 3.5 km gesport
.
Les 8:
Vanavond weer in de regen gelopen
. Hoewel ik wel moet toegeven dat ik gewacht heb om te vertrekken tot het eventjes gestopt was. Ik hoopte dat het wel een half uurtje droog zou blijven. Niet dus .
Halfweg de les begon het opnieuw zachtjes te druppelen. Met gaandeweg grotere druppels kan je al raden hoe ik thuiskwam. Een verzopen kieken had er niks tegen.
Toch vond ik het eigenlijk niet zo erg, het was niet koud, en die paar druppeltjes in het begin waren zelfs verfrissend. Op een buitendouche had ik nu ook weer niet gerekend, maar ja.
Duur: 28.07min
Cal: 183 kcal
Max hartslag: 145
In zone: 15.23 min
Een beetje stramme knieën van gisteren, maar de les wel vlotjes uitgelopen.
Vandaag voor de eerste keer met mijn nieuwe hartslagmeter gelopen. Ik weet het, voor S2R misschien nog niet zo belangrijk, maar ik wil eraan gewoon raken.
Duur: 26.04min
Cal: 171 kcal
Max hartslag: 146
In zone: 13.44 min
Dat laatste waarschijnlijk door de wandelstukjes waarbij mijn hartslag blijkbaar terugzakt naar zo'n 100 à 105.
Vandaag kwam ik echt niet vooruit, van bij de start protesteerden mijn gewrichten, leek mijn oude enkelblessure weer op te spelen, en kreeg ik mijn ademhaling niet onder controle.
Gaandeweg werd het wel beter, maar mijn benen wogen precies 100kg. Ook helpt het niet als je nog niet hebt gegeten en er overal geur van frietjes en zelfs bbq hangt.

Ik ben blij dat ik het volgehouden heb, maar da's ook alles.
Zaterdag beter zeker?
Tot dan.
Les 7:
Lekker vroeg vertrokken vanmorgen. Veel wind, maar eigenlijk was het desondanks best warm. Vandaag ging veel beter dan afgelopen les. Geen pijntjes, mijn ademhaling zat goed, kortom: de les vlotjes uitgelopen.
Duur: 27.31min
Cal: 174 kcal
Gem hartslag: 120
Max hartslag: 141
In zone: 14.08 min
Ik heb opnieuw mijn eerste parcour gelopen (van les 1), en nu kwam het netjes uit, dus zo'n 3.5 km gesport

Les 8:
Vanavond weer in de regen gelopen

Halfweg de les begon het opnieuw zachtjes te druppelen. Met gaandeweg grotere druppels kan je al raden hoe ik thuiskwam. Een verzopen kieken had er niks tegen.
Toch vond ik het eigenlijk niet zo erg, het was niet koud, en die paar druppeltjes in het begin waren zelfs verfrissend. Op een buitendouche had ik nu ook weer niet gerekend, maar ja.
Duur: 28.07min
Cal: 183 kcal
Max hartslag: 145
In zone: 15.23 min
Een beetje stramme knieën van gisteren, maar de les wel vlotjes uitgelopen.
Ha, ik zie nu pas dat als ik edit, mijn berichtjes niet bij de "nieuwe berichten" komt te staan.
Ik zal vanaf nu dan elke keer een nieuwe reactie aanmaken, dan zie ik precies wanneer ik gelopen heb
Ik zal vanaf nu dan elke keer een nieuwe reactie aanmaken, dan zie ik precies wanneer ik gelopen heb

Mag ik u vragen welke hartslagmeter u hebt? Ik wil er zelf ook één aanschaffen, maar weet niet waar beginnen te kijken.
Verder: goed bezig, ga zo door!
Verder: goed bezig, ga zo door!
[url=http://hardloopster.blogspot.nl]Mijn eerste stapjes in de hardloopwereld[/url]
Ik ben voor een Polar gegaan, omdat die ook communiceert met de meeste fitness toestellen. Exact type moet ik eens nakijken, maar niks fancy.