Les 2

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
jasake

Les 2

Bericht door jasake »

Gisteren les 2 gelopen:-)
k Zou willen zeggen dat het een stuk makkelijker ging, maar helaas ....
Ik merkte daarna dat mijn spieren verzuurd waren en vreesde voor vandaag, maar dat was voorbarig.:-)
1 minpunt... maar 2x gelopen, maar ben dan ook pas halverwege de week begonnen.
Vanaf morgen beter. Misschien moet ik vaste dagen inlassen.
Jasmijn86

Re: Les 2

Bericht door Jasmijn86 »

Goed gedaan! Er zullen nog wel meer moeilijke momenten volgen, maar gewoon volhouden. En als de les te zwaar is, dan doe je hem gewoon nog eens opnieuw.
Vaste dagen zou ik zeker doen als dat mogelijk is. Helaas lukt dat bij mij niet vanwege verschillende roosters van school en werk.
tjoolder

Bericht door tjoolder »

ik zit ook aan les 2 .
zie dat we gelijktijig gestart zijn met les 1 en les 2
Petra db

Bericht door Petra db »

Ik ben vandaag gestart met les 1 die best wel zwaar was want ik heb jaren niets meer gedaan van sport en natuurlijk zijn de killotjes erbij gekomen.

2 keer heb ik in de laatste minuten moeten opgeven.

Ik hoop dat ik kan blijven volhouden tot de laatste les

grts
jasake

Bericht door jasake »

Bedankt voor jullie recties!! Dat is leuk zo wat feedback!! :-)
@ jasmijn 86, bij mij lukt het ook niet op vaste dagen!! :-(
@tjoolder, Ik ben bezig aan de 2 de week, heb de eerste week maar 2 lessen gelopen.
@ petra db, Mss moeten we mekaar een beetje steunen he ;-)

Heb vandaag les 3 achter de kiezen. Word het niet makkelijker???? Of wil ik dat het te snel gaat :-D
Toch ondervind ik dat ik al wel een loopdrang heb ontwikkeld haha
tjoolder

Bericht door tjoolder »

ik zal donderdag les 3 doen,
Petra db

Bericht door Petra db »

Vanavond loop ik les 2 maar ik kheb precies wel nogal wat last van spierpijn aan de bovenbillen.

Heeft er iemand tips zodat ik deze toch vanavond kan uitlopen want ik wil niet opgeven?

grts
minaken69

Bericht door minaken69 »

hey ik heb na les 1 ook heel wat last gehad van spierpijn aan de bovenbillen
ik ben dan net voor les 2 begonnen met flink door te stappen zodat mijn spieren goed konden opwarmen
dan pas ons evy opgezet en heel langzaam beginnen lopen
na 2 keer lopen voelde ik zelf dat de spierpijn stilaan verdween wat zalig was.
en na les 2 meer aandacht geschonken aan het stretchen
resultaat was dat ik de dag nadien totaal geen spierpijn meer had
ik zit zelf nu aan les 5
Hellothere

Bericht door Hellothere »

Petra db schreef:Heeft er iemand tips zodat ik deze toch vanavond kan uitlopen want ik wil niet opgeven?
De pijn in je bovenbenen is verzuring. Dus opletten dat je niet te snel loopt.
Als je vanavond de les gaat lopen, en je voelt het nog in de bovenbenen, best heel traag lopen (hartslag laag houden, ademhaling moet normaal blijven, dus niet buiten adem lopen) ... Hierdoor gaan de spieren voldoende voorzien worden van zuurstof en worden de afvalstoffen ook goed afgevoerd. Je zal merken dat het snel veel beter gaat.

Te snel lopen (en daardoor anaeroob trainen waardoor je verzuurt) is overigens een veel gemaakte beginnersfout.
Vandaar dat ik het belang van trainen binnen een correcte hartslagzone blijf benadrukken.

Lees bij gelegenheid dit topic even na.

Dat de eerste lessen de spieren protesteren is niet zo abnormaal hoor, je belast ze immers op een manier die ze niet gewend zijn.
Je moet echter wel opletten dat je de verzuring niet blijft opbouwen. Want dan riskeer je na verloop van tijd wel blessures.

Dus boodschap in het algemeen : niet te snel lopen !!! Zelfs al heb je het gevoel dat het gemakkelijk gaat, en je meer aankan. De conditie bouwt immers sneller op dan de spieren, waardoor je na verloop van tijd het gevoel hebt dat je sneller, langer verder kan, maar dat je spieren daar eigenlijk niet klaar voor zijn. En dan loop je het risico op stressblessures (overbelasting) allerhande.
Petra db

Bericht door Petra db »

Bedankt voor de tips!! Vandaag nog wat last van de bovenbillen maar het valt mee, khad het erger verwacht na les 2 van gisteren.

Ik heb gisteren les 2 gehad en deze viel me ook zwaarder dan gedacht. Voor de 2de keer op rij heb ik de les niet helemaal kunnen uitlopen en ben echt wel teleuregesteld in mezelf :cry:
Ik loop samen met de buurvoruw en zij heeft ook geen conditie meer en ze kan hem perfect uitlopen maar langs de andere kant moet zijn wel enkele (vele) kilo's minder meesleuren dan ik.

Ik zou het zo graag kunnen !!!!

Zaterdag beginnen we aan les 3 en khoop deze echt wel te kunnen uitlopen

Grts
Plaats reactie