Nieuwkomer!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Nieuwkomer!
Het speelt al een tijdje: mijn conditie is hopeloos ...
Na de komst van onze zoon en het stoppen met roken zijn de kilo's er ook aangevlogen...
Meer goede redenen heb ik niet nodig om er iets aan te doen!
Vannacht in de solden mijn outfit bijéén geshopt ... nu nog de podcast op mijn gsm proberen krijgen om straks hopelijk nog te vertrekken voor het eerste rondje zwaar afzien
Ondertussen zit de eerste les erop: ja, ik wist het dat het slecht gesteld is met mijn conditie, maar ik heb er deugd van gehad én veel voldoening.
Mijn ademhaling is wel een probleem ... ik raak echt hopeloos buiten adem op 3 minuten ...
Diene tweede adem waar sommige mensen het over hebben, die heb ik vandaag alvast nog niet gevonden.
Iemand een tip of ik beter les1 herhaal? Of meteen doorgaan naar 2?
Groeten!
Na de komst van onze zoon en het stoppen met roken zijn de kilo's er ook aangevlogen...
Meer goede redenen heb ik niet nodig om er iets aan te doen!
Vannacht in de solden mijn outfit bijéén geshopt ... nu nog de podcast op mijn gsm proberen krijgen om straks hopelijk nog te vertrekken voor het eerste rondje zwaar afzien

Ondertussen zit de eerste les erop: ja, ik wist het dat het slecht gesteld is met mijn conditie, maar ik heb er deugd van gehad én veel voldoening.
Mijn ademhaling is wel een probleem ... ik raak echt hopeloos buiten adem op 3 minuten ...
Diene tweede adem waar sommige mensen het over hebben, die heb ik vandaag alvast nog niet gevonden.
Iemand een tip of ik beter les1 herhaal? Of meteen doorgaan naar 2?
Groeten!
- dirk.vancoillie.5
- Contacteer:
Re: Nieuwkomer!
Je hebt de eerste les afgewerkt en er deugd van gehad
. Ik zie geen enkele reden om nu al een les te herhalen, gewoon voortdoen en die tweede adem komt wel. Als het moeilijk gaat met de adem, gewoon trager lopen want dat is de fout die veel beginners maken, ze starten te snel en zijn dan vlug buiten adem, gewoon een rustig tempo aanhouden en is dat dan een soort snelwandelen dan is dat maar zo, want wanneer je jezelf forceert krijg je blessures en dan is de fun er snel af.
Veel succes verder

Veel succes verder

Inhale the future. Exhale the past.
Dank je voor je reactie en de aanmoediging!
De tip neem ik mee naar les twee
De tip neem ik mee naar les twee

- sporterkertje
- Contacteer:
Welkom en proficiat met je eerste overwinning....het stoppen met roken
En nu is het de draai zoeken met de volgende verslaving.....het lopen
Trager lopen is inderdaad de boodschap om adem genoeg te hebben om tot het einde van de les geraken
Laat zeker iets weten hoe het verdere verloop is met je loop-ervaringen
Go go het lukt je zeker

En nu is het de draai zoeken met de volgende verslaving.....het lopen

Trager lopen is inderdaad de boodschap om adem genoeg te hebben om tot het einde van de les geraken

Laat zeker iets weten hoe het verdere verloop is met je loop-ervaringen
Go go het lukt je zeker
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Na een heel lange dienst is mijn les van vandaag tot morgenochtend uitgesteld ...
9u tot 22.30u gewerkt ... dat kon er effe niet meer bij ...
Maar morgenochtend, first things first: dan gaan we eerst lopen
En ja, inderdaad: ik hoop mijn ongezonde verslaving te kunnen vervangen door een gezonde
Bedankt voor de fijne reacties, dat geeft moed!
9u tot 22.30u gewerkt ... dat kon er effe niet meer bij ...
Maar morgenochtend, first things first: dan gaan we eerst lopen

En ja, inderdaad: ik hoop mijn ongezonde verslaving te kunnen vervangen door een gezonde

Bedankt voor de fijne reacties, dat geeft moed!
-
Da's inderdaad een lange dienst... excuus aanvaard
hoe was het de volgende ochtend?

Al een beetje verder ondertussen 
Als ik eens een dagje moet overslaan, dan doe ik het lesje opnieuw.
Maar ik blijf wel lopen.
Ondertussen al een sessie of 8 achter de rug, maar wel nog maar op les 5
Voorlopig gaat het wel goed!
Ik ben ook overgeschakeld van het oude (2006) schema naar het nieuwe (2011).
Ik merk dat de verdeling en de opbouw iets anders in elkaar zitten.
En de muziek is meer up to date.
Maar: het allerbelangrijkste - de motivatie groeit i.p.v. verdwijnen
Mij ondertussen een hele sportgarderobe aangeschaft, zodat dàt zeker geen excuus kan zijn.
Wel jammer dat het vaak stikdonker is als ik thuis kom. Door het bos gaan lopen zie ik dan helemaal niet meer zitten.
Ik heb ondertussen een lager tempo aangenomen, waardoor ik niet meer helemaal buiten adem raak, maar de sessies netjes (en niet stervend) uitloop
Ik krijg de smaak helemaal te pakken geloof ik

Als ik eens een dagje moet overslaan, dan doe ik het lesje opnieuw.
Maar ik blijf wel lopen.
Ondertussen al een sessie of 8 achter de rug, maar wel nog maar op les 5

Voorlopig gaat het wel goed!
Ik ben ook overgeschakeld van het oude (2006) schema naar het nieuwe (2011).
Ik merk dat de verdeling en de opbouw iets anders in elkaar zitten.
En de muziek is meer up to date.
Maar: het allerbelangrijkste - de motivatie groeit i.p.v. verdwijnen

Mij ondertussen een hele sportgarderobe aangeschaft, zodat dàt zeker geen excuus kan zijn.
Wel jammer dat het vaak stikdonker is als ik thuis kom. Door het bos gaan lopen zie ik dan helemaal niet meer zitten.
Ik heb ondertussen een lager tempo aangenomen, waardoor ik niet meer helemaal buiten adem raak, maar de sessies netjes (en niet stervend) uitloop

Ik krijg de smaak helemaal te pakken geloof ik

-
Heel goed, rustig tempo is beter.
Gelukkig beginnen de dagen al wat te lengen, eens het weer zomeruur is, blijft het lang genoeg licht om ook na het werk en avondeten nog een rondje te doen.
Gelukkig beginnen de dagen al wat te lengen, eens het weer zomeruur is, blijft het lang genoeg licht om ook na het werk en avondeten nog een rondje te doen.
Hoi, je bent goed bezig! Tempo aangepast, motivatie groeit, geniet van het lopen, top!!!
De 10 mijl bereikt!!! :D