Nath_* loopt....

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
LievenJ

Re: Nath_* loopt....

Bericht door LievenJ »

hopelijk is het morgen over, mocht het te lang blijven aanslepen mss eens een dokter raadplegen.
Nath_*

Bericht door Nath_* »

Hallo allemaal!

Het is al van oktober vorig kaar (!) geleden dat ik iets gepost heb zie ik.Dat is dus een heel jaar...

Schandalig eigenlijk nu ik erover nadenk. Ben ik in dat jaar blijven lopen? Ja en nee: ja, ik heb het volgehouden tot november vorig jaar maar toen ging het me lichamelijk echt niet goed af en had ik een heel vermoeid lichaam enz. Elke loopsessie werd een hel, ik begreep er werkelijk niets van…

Tot bleek: hoera, ik was zwanger! Alle vermoeidheid dus veklaard en dan maar besloten om mezelf niet te hard meer te pushen :P . Af en toe ging ik er samen met de wederhelft nog op uit maar het werd zwaarder en zwaarder en in februari ben ik dan op aanraden van de gynaecoloog volledig gestopt met joggen. Vandaag is mijn zoontje 8 weken oud en 2 weken geleden ben ik dan ook opnieuw begonnen met de start to run lessen van Evy (6 weken na de bevalling ten vroegste beginnen was het advies, dus op die dag heb ik braaf gewacht ;) ). Ondertussen heb ik 5 lessen achter de rug en morgenvroeg trek ik er opnieuw uit om les 6 af te werken.

Wat er anders is dan voor de zwangerschap is dat ik er nu vroeg op uittrek: vroeger liep ik na mijn werk 's avonds of tijdens mijn middagpause, nu loop ik ergens tussen 6 en half 8 's morgens. Om 6 uur wordt ik namelijk al wakker gemaakt omdat er iemand een voeding nodig heeft, en ik heb beslist om dan maar meteen het nuttige aan het aangename te koppelen, en daarna te vertrekken om te joggen. Ook lijk ik er nog meer plezier in te hebben, maar dat is misschien omdat ik het zo gemist heb? Vlotter gaat het in elk geval niet, dan de eerste keer dat start to run programma afgewerkt te hebben. Het verschil is nu dat ik, na vorige keer, weet dat het werkt om het programma te volgen, dus ik denk dat ik het daardoor wel makkelijker vol ga houden.

Ik hou jullie in elk geval op de hoogte! (en laat er geen jaar meer tussen om nog iets te posten)
Stefkelino

Bericht door Stefkelino »

Super dat je terug begonnen bent en proficiat met de geboorte van je zoontje!
Nath_*

Bericht door Nath_* »

Zoals gisteren gezegd, stond vandaag les 6 op het programma. 1-2-3-3-3 minuten lopen met telkens even lange wandelstukken. Evy bleef maar zeggen hoe we vandaag "grenzen aan het verleggen zijn" en dat we voor het eerst 3 keer 3 minuten na elkaar gaan lopen. Hmm, dacht ik bij mezelf, heb ik niet woensdag ook al 3 keer 3 minuten gelopen, of ben ik seniel aan het worden?

Nu ja, of ik nu "grenzen verlegd heb" of niet , moe werd ik er wel van. Ik zit hier ook met een stevige verkoudheid, maar tijdens het lopen zelf leek die zich toch gedeist te houden. Nu ik terug ben echter heb ik een "kop vol snot" zoals ze bij ons wel eens mooi omschrijven. Niets aan te doen, wij zullen doorgaan. (zit er ineen zo een vlaamse klassieker in mijn hoofd, voor zij die niet weten welke, je kan hem hier (https://www.youtube.com/watch?v=06N8tzTOWrw) beluisteren ;) )

Twee daagjes rust nu, ik vind het al bijna te veel!

Tot volgende week
Nath_*

Bericht door Nath_* »

Les 7 vandaag. Een herhaling van les 6, dus dat ging wel goed. Wel nog steeds verkouden, bah! :|

Gisteren eindelijk de moed gehad om aan mijn wederhelft te bekennen dat ik stiekem droom van het lopen van de halve marathon. Deze ochtend dan aan mijn vader gevraagd hoe realistisch het is om over pakweg een jaar een halve marathon te lopen. Hij is wat sceptisch.. Iemand een idee of de tijdspanne realistisch is, of dat ik een langere periode moet tellen om van 0 naar 21km te geraken? (indien we blessurevrij blijven natuurlijk)

Ik zou het stap voor stap doen: eerst 0-5km, dan 5-10km, dan voor de 10 miles met als uiteindelijke doel wel die halve marathon…

Ambition, it keeps me going! :ugeek:
NarN

Bericht door NarN »

Heel goed dat je terug gestart bent!

Als je blessure vrij blijft (door een goed schema en te luisteren naar je lichaam) en de tijd/motivatie kan vinden om regelmatig (2-3 keer per week) te trainen is 21km op 1 jaar tijd zeker haalbaar.
Nath_*

Bericht door Nath_* »

Les 8 vandaag. 8 keer 2 minuten lopen met telkens een minuutje recuperatie tussen. Ik zag het helemaal zitten, maar vond het toch wel erg zwaar.. (ik dacht: telkens maar 2 minuten, dat wordt een makkelijke work out, niets was minder waar..). Ach het is gelukt, dat is het belangrijkste.

Heb net al eens gegluurd: volgende keer twee keer 4 en een keertje 5 minuten lopen: het wordt serieuzer! (al stelt dat voor de meesten onder jullie echt nx voor natuurlijk ;) )
dirk.vancoillie.5
Contacteer:

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Dat stelt inderdaad voor de meeste niks voor, maar we hebben allemaal een keer moeten starten, en ook 8 keer 2 minuutjes moeten lopen. Je bent goed bezig, de dag dat dat je 5 Km zal kunnen lopen zal één van je mooiste dagen zijn. Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
zoefje

Bericht door zoefje »

hoi Nath,
zit je verhaal te lezen, gefeliciteerd met jullie kindje! logisch dat je de vorige keer zo vermoeid raakte. Knap dat je weer begonnen bent en ja alle begin is moeilijk, maar je red het zeker wel! Ik ben ook weer na een pauze begonnen met lopen, heb les 12 afgerond en ik denk altijd maar als mensen naar me kijken, ik doe het tenminste, misschien niet zo snel maar ik loop hier wel! Straks hebben we allebei een topconditie ;)
De 10 mijl bereikt!!! :D
Dragonix

Bericht door Dragonix »

Nath_* schreef:Les 7 vandaag. Een herhaling van les 6, dus dat ging wel goed. Wel nog steeds verkouden, bah! :|

Gisteren eindelijk de moed gehad om aan mijn wederhelft te bekennen dat ik stiekem droom van het lopen van de halve marathon. Deze ochtend dan aan mijn vader gevraagd hoe realistisch het is om over pakweg een jaar een halve marathon te lopen. Hij is wat sceptisch.. Iemand een idee of de tijdspanne realistisch is, of dat ik een langere periode moet tellen om van 0 naar 21km te geraken? (indien we blessurevrij blijven natuurlijk)

Ik zou het stap voor stap doen: eerst 0-5km, dan 5-10km, dan voor de 10 miles met als uiteindelijke doel wel die halve marathon…

Ambition, it keeps me going! :ugeek:
Hey Nath,

Eerst en vooral proficiat met je kindje!!

Persoonlijk ben ik net hetzelfde aan het doen als jij, enkel zonder ons Evy.
Eerst gezien dat ik vlot (voor mij persoonlijk) de 5km kan halen, daarna de 10km (vorige week :D) en volgend jaar de 10 miles en dan hopelijk een halve marathon.
Zelf zet ik er niet echt datums op, buiten de 10 miles ofcourse. Toch kan ik vrij gemakkelijk 10km lopen na 3 maanden (3x week lopen en 1 keer een lange run en dan 2 kleinere). Als je +/- 3 keer kunt blijven lopen in een week, dan zie ik het wel gebeuren dat ook jij een halve marathon kunt lopen na 1 jaar, die doelstelling heb ik ook ongeveer ;).

Zoals reeds gezegd hierboven, het is belangrijk om naar je lichaam te luisteren want als je blessures begint te krijgen is het moeilijk om je vorderingen bij te houden.
Zelf zit ik met een blessure die ik iets te lang heb laten aanslepen (kan nog wel lopen, maar nadien...) dus met als gevolg sportdokter -> kinesist -> podoloog, ... moet nu wat mindere om weer te kunnen opbouwen. Hopelijk hebben die inspanningen (zowel lichamelijk als financieel) hun effect op langere termijn?!

Dusss, goed luisteren naar je lichaam en op tijd (niet te vroeg ;)) naar een dokter gaan.
Je bent goed bezig, houden zo ! *thumbs up*
Plaats reactie