Flightleader's Loopboek

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Flightleader's Loopboek

Bericht door El Pollo Diablo »

Even een virtueel hart onder de riem steken en zeggen dat ik heel erg meeleef met je. Op de foto's afgaande zag het er een fantastisch poezenbeest uit. Veel sterkte!
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Flightleader's Loopboek

Bericht door flightleader »

@ El Pollo Diablo: Bedankt voor het viritueel hart onder de riem.

Een weekje rust was gepland: keelpijn die niet normaal was, spierpijn raar maar waar geen koorts... citroensap met honing, thijm en alle grootmoeders en overgrootmoeders wijsheden gebruikt om er weer bovenop te komen. Uiteindelijk ben ik terug beginnen lopen op vrijdag, binnen in de fitness op de loopband, op het gemakje een zestal kilometer, de dag nadien een negental kilometers, paar dagen later weer herhaling van negental kilometers en de dag nadien weer negental kilometers met wat heuveltraining. Gisteren negen kilometer heuveltraining en vandaag ons gewaagd aan een loopje van 2 uur, op ons gemakje en toch iets meer dan 17km eruit gehaald... heel tevreden wat wil zeggen dat we toch wel weer goed onderweg zijn voor die halve marathon in de Haven van Gent
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Flightleader's Loopboek

Bericht door flightleader »

Na vorige week zo'n goede halve marathon was het vandaag weer eens tijd om over die afstand te gaan: 23.46km op 2h35mof een gemiddelde snelheid van 9.1km. Het bewijs dat ik nu op een beter niveau staat want de vorige keer haalde ik maar 8.8km/h en nu ga ik over de 9km/h. De afgelopen weken intervallen maken echt wel het verschil.
Héél tevreden!
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Flightleader's Loopboek

Bericht door El Pollo Diablo »

Tsja, die intervallen hé, ze zijn zo nuttig ;)
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Flightleader's Loopboek

Bericht door flightleader »

Inderdaad Intervals zijn nuttig, afgelopen weken verder blijven doen met interval en heuveltraining op de loopband. Het effect is voelbaar ook tijdens de lange duurlopen. Dus we blijven gaan met die intervals.

Gisteren was het tijd om weer eens een lange duurloop te doen, en deze keer gingen we voor de 3 uren, doel: 27km. Vertrokken met een zonnetje en de wind als gezelschap. Direct een mooi tempo te pakken en daarna rustig verder op dit tempo gelopen. Deze keer verder gelopen langs de schelde richting Wetteren en dan ergens een draai genomen van 180° om terug te keren (achteraf beseft dat ik beter nog iets verder had gelopen, had ik die kronkels niet allemaal moeten doen). Geen dipje gehad onderweg, wel last van wat irritante insecten, denk zelf dat ik ééntje ingeslikt heb (jakkes).
Uiteindelijk mijn drie uurtjes uitgelopen en een flinke afstand afgelegd van 27.2km
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Flightleader's Loopboek

Bericht door flightleader »

Morgen gaan we intervallen, daarna is de fitness een dagje gesloten (wat buiten lopen wordt, moet mij juist beetje inhouden). De reden van een dagje sluiten is dat er allemaal nieuw speelgoed komt: " het nieuwste van het nieuwste van fitnesstoestellen", waaronder"Stair Walkers"... het toestel waar ik echt naar uit kijk. Heuveltraining in de fitness 8-) 8-) 8-)
Dus donderdag moet ik die echt eens gaan uitproberen en daarna wordt het uitrusten tot de stadsloop "De Gentenaar", maar eerst niet vergeten te kiezen natuurlijk ;)
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Flightleader's Loopboek

Bericht door flightleader »

Lap het is weer van dat... airco aan, venster van de tram open, fris windje en nu met een zere keel en hoest opgestaan deze morgen. Was van plan te gaan lopen en was niet van plan om van dat plan af te wijken. De Garmin buitengesmeten (ondertussen kater Billy buitengeglipt in zijn kot) de loopschoenen aangetrokken, banaan en yoghurt binnen en we konden op weg. Zag er regenachtig uit, dus ook een regenvestje aangetrokken, tempo lager gehouden dan gepland wegens het niet honderd procent voelen maar toch een goeie trage 8km gelopen.
Morgen gaan we de nieuwe toestellen uitproberen in de fitness.
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Flightleader's Loopboek

Bericht door flightleader »

Na de verkoudheid, toch een beetje stilgelegen, Kortrijk ladies run meegedaan, Midzomernacht run meegedaan (verslagjes nog tegoed). Ondertussen een nieuwe computer moeten aanschaffen. Ben nu een appeltje geworden dus weer alles leren ontdekken, en ontzettend druk gehad de laatste 2 weken waardoor ik niet echt veel gesport heb. Nu een weekje in verlof dus tijd om weer wat orde op zaken te stellen :-) Vooral weer wat aan de conditie werken, vind toch wel dat die achteruit is gegaan. Maar alles van nu vliegen we er terug in.
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Flightleader's Loopboek

Bericht door El Pollo Diablo »

Ik heb tot een goed uur voor aanvang getwijfeld of ik mee zou doen met de midzomernachtrun maar uiteindelijk niet gedaan - 't was overigens toch uitverkocht. Ik kijk wel uit naar je verslag.
Congrats met het fruit ook, 't is een beetje wennen maar voor je 't weet heb je het onder de knie :) Gelukkig heb je vakantie, geniet er van :D
Plaats reactie