Wat hebben we vandaag gedaan?
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
-
Re: wat hebben we vandaag gedaan?
@Hellothere
Goed dat je weer hebt kunnen lopen, enne... een tempo van meer dan 8min/km. das voor mij normaal, dus kijk maar ni te sip rond, zoals je zelf altijd zegt, het maakt ni uit hoe het eruit ziet voor een ander
Maar jou kennende zal alles weer vlug terug bij het oude zijn!
Succes
Goed dat je weer hebt kunnen lopen, enne... een tempo van meer dan 8min/km. das voor mij normaal, dus kijk maar ni te sip rond, zoals je zelf altijd zegt, het maakt ni uit hoe het eruit ziet voor een ander

Maar jou kennende zal alles weer vlug terug bij het oude zijn!
Succes

Vertrokken met het idee om mijn max afstand te verbreken.
max afstand van 11km naar 14.8km gebracht.
max tijd van 1u05 naar 1u28 gebracht.
Altijd vlot kunnen lopen een een mooi gemiddelde van 10km/u
ben content maar de beentjes pieken wel nu.
http://connect.garmin.com/activity/239094623#
max afstand van 11km naar 14.8km gebracht.
max tijd van 1u05 naar 1u28 gebracht.
Altijd vlot kunnen lopen een een mooi gemiddelde van 10km/u
ben content maar de beentjes pieken wel nu.
http://connect.garmin.com/activity/239094623#
Hoi,Dimi schreef:dan loop je al een pakje meer dan de beoogde 5km heEn je bent nog niet eens aan het einde van je lessen. Super!!
Wat is je max en overslagpols als ik vragen mag? Gemiddeldes zeggen niks zonder je max te kennen he
Waarom zegt het gemiddelde niets zonder je max te kennen ? Halverwege mijn 5 km moet ik over de duinen en dan gaat mijn hart van ongeveer 140 naar 170-180 omdat ik op de helling over de duinen blijf lopen maar dat duurt slechts 1 min. Heeft het dan zin om de maximale hartslag te kennen? Het is dan ook maar een fractie van mijn looptijd (35 min ongeveer)
groetjes,
Steven
@ HT : ...
... waarom start je ook niet met een half uurke à drie kwartier lopen na een maand stil gelegen te hebben ?
beeteke koppig manneke ?
Enfin, blij te lezen dat the day after goed meeviel
@ Steco : Dimi bedoelde de persoonlijke maximale hartslag 'in het algemeen', niet de max tijdens een welbepaald specifieke loopje... en die vraag is relevant omdat een gemiddelde hartslag van 160 voor iemand met een max van 166 wel een heel ander verhaal is dan voor iemand met een max van 188 ...
Trouwens, mooie training heb je daar, over die duinen heen...
Woensdag terug clubtraining meegedaan
opdracht na grondige opwarming : 4 x 1000 in iets van 'n 5:15... hebben er met de 'oude rotten' 5 van gemaakt, 'uit sympathie' met twee ex-start-to-runners die later waren ingepikt en dus hun 4de nog moesten op dat moment... Was weer leuk om samen te trainen 

@ Steco : Dimi bedoelde de persoonlijke maximale hartslag 'in het algemeen', niet de max tijdens een welbepaald specifieke loopje... en die vraag is relevant omdat een gemiddelde hartslag van 160 voor iemand met een max van 166 wel een heel ander verhaal is dan voor iemand met een max van 188 ...

Trouwens, mooie training heb je daar, over die duinen heen...

Woensdag terug clubtraining meegedaan

Azo, waarschijnlijk domme vraag maar hoe kom je uw maximum hartslag te weten. loop je tot je erbij neervalt ofzo :bloem schreef:
@ Steco : Dimi bedoelde de persoonlijke maximale hartslag 'in het algemeen', niet de max tijdens een welbepaald specifieke loopje... en die vraag is relevant omdat een gemiddelde hartslag van 160 voor iemand met een max van 166 wel een heel ander verhaal is dan voor iemand met een max

Gisterenavond dus de Bergrace by Night gelopen. Het was gelukkig droog en heel, heel druk. Met een paar duizend man een warming-up doen is een geweldige ervaring. De lopers kwamen echt uit heel Nederland. Stikke donker, maar iedereen had reflecterende dingen aan en om en we kregen allemaal een lichtstaafje. De eerste paar honderd meter kon je niet echt rennen. Het was meer schuifelen. De heren moesten 10 minuten later starten, maar al snel sjeesden enkele mannen ons voorbij. Soms al gillend : "Opzij, opzij" en soms zelfs met een elleboogstoot. Dat vond ik wel asociaal. Wie echt een goede tijd neer wil zetten, moet aan dit evenement niet meedoen. Het was een geweldig gezicht, een lang lint van lichtjes. Bij de Grebbeberg was het pad naar boven ( 1 km. ) verlicht met kaarsjes. Ik ben blij dat ik vorige week aan de heuveltraining heb meegedaan, nu wist ik wat mij te wachten stond. Tot mijn verbazing kon ik goed bovenkomen. Volgens de organisatie was het een run van 5,6 km. Mijn Polar gaf aan het eind echter 6 km aan. Wel vreemd. Ik heb mijn horloge pas nog gekalibreerd. Daarna groot feest in het restaurant van de dierentuin. Het is waarschijnlijk tot in de late uurtjes doorgegaan, want de 11,6 km. lopers vertrokken pas om 23.00 uur. Wie meer wil zien kan kijken op http://www.bergracebynight.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
De officiële uitslag is nog niet bekend, maar mijn Polar geeft de volgende gegevens:
6 km.
39.47
gem. harstlag166
max. hartslag 180 (ligt een stuk lager dan tijdens de heuveltraining van vorige week)
gem. snelheid 9.1 km/u
max. snelheid 10.1 km/ u
herstel hartslag 107
Ben heel benieuwd naar de officiële uitslag. Ik houd jullie op de hoogte.
De uitslag is inmiddels bekend. Er deden 740 vrouwen mee met de 5,6 km (6 km.) en ik ben geeindigd op plaats 415. Bij de vrouwen 55+ ben ik 5de geworden van de 8 vrouwen.
De officiële uitslag is nog niet bekend, maar mijn Polar geeft de volgende gegevens:
6 km.
39.47
gem. harstlag166
max. hartslag 180 (ligt een stuk lager dan tijdens de heuveltraining van vorige week)
gem. snelheid 9.1 km/u
max. snelheid 10.1 km/ u
herstel hartslag 107
Ben heel benieuwd naar de officiële uitslag. Ik houd jullie op de hoogte.
De uitslag is inmiddels bekend. Er deden 740 vrouwen mee met de 5,6 km (6 km.) en ik ben geeindigd op plaats 415. Bij de vrouwen 55+ ben ik 5de geworden van de 8 vrouwen.
Proficiat! Lijkt me een leuk event.
Het was ook hartstikke leuk. Wel een matige tijd, maar om een snellere tijd te halen, zou ik volgend jaar helemaal voorin in het startvak moeten komen te staan. Dat scheelt zo twee minuten. Ik heb namelijk een tijd geleden al de 5,6 een keer in 37 gelopen, maar daar was geen klim van een kilometer bij. Maar ja, bij deze run ging het vooral om de gezelligheid en de sfeer.
Net in een matig zonnetje een kort herstelloopje gedaan. De muziek van Mungo Jerry (In the summertime) en Plastic Bertrand (Ca plane pour moi) gaven precies een lekker ritme aan. Langzamer kan ik echt niet lopen, want dan wordt het wandelen.
24.09 minuten gelopen
2,8 km
217 kcal
gem. hartslag 147
max. hartslag 163
gem. snelheid 7.1
max. snelheid 9.5
herstelhartslag 90
Net in een matig zonnetje een kort herstelloopje gedaan. De muziek van Mungo Jerry (In the summertime) en Plastic Bertrand (Ca plane pour moi) gaven precies een lekker ritme aan. Langzamer kan ik echt niet lopen, want dan wordt het wandelen.
24.09 minuten gelopen
2,8 km
217 kcal
gem. hartslag 147
max. hartslag 163
gem. snelheid 7.1
max. snelheid 9.5
herstelhartslag 90
Vandaag voor de eerste keer een interval training gedaan.
Het viel nog mee maar de laatste keer was het toch wel wat pushen om er door te geraken.
We proberen dit wekelijks 1x te doen om het tempo wat te kunnen opdrijven.
http://connect.garmin.com/activity/240155906
Het viel nog mee maar de laatste keer was het toch wel wat pushen om er door te geraken.
We proberen dit wekelijks 1x te doen om het tempo wat te kunnen opdrijven.
http://connect.garmin.com/activity/240155906
@duwerke : ... lees hier dat je donderdag je looptijd al met meer dan 30% hebt verlengd (in een behoorlijk looptempo dan ook nog - zoals je zelf schrijft 'beentjes pieken nu' ), 3 dagen later intervaltraining... Niet te veel ineens willen eh... of je duwt jezelf zo alras de lappenmand in... Een gewaarschuwd duwerke is er hoeveel waard ?
Algemene regel : slechts 1 extra belasting per week ofwel extra tijd (algemene regel daar : max +10%) ofwel snelheidstraining... Als je blessuregevoelig bent ook voorzichtig met iedere week weer die intervallen...
@Yvonne : gefeliciteerd ! Is blijkbaar heel goed gegaan eh... al die zenuwen waren dus nergens voor nodig
Je was dan ook zeer goed voorbereid aan de start... en zoals je zegt, massa-evenement moet je meedoen voor de sfeer !
@Steco : wat betreft die max hartslag... ben even snel op je profiel wezen piepen, als ik dan formuleke '220-lftd' toepas kom ik op 173 voor jou... als ik lees dat je duin-op 170-180 gaat, reken dan maar met die max die je dan haalt zou ik zo zeggen... Zal er niet zo ver naast zitten... Lopen tot je erbij neervalt om toch maar je exacte max te kennen is niet bepaald aan te raden...

@Yvonne : gefeliciteerd ! Is blijkbaar heel goed gegaan eh... al die zenuwen waren dus nergens voor nodig

@Steco : wat betreft die max hartslag... ben even snel op je profiel wezen piepen, als ik dan formuleke '220-lftd' toepas kom ik op 173 voor jou... als ik lees dat je duin-op 170-180 gaat, reken dan maar met die max die je dan haalt zou ik zo zeggen... Zal er niet zo ver naast zitten... Lopen tot je erbij neervalt om toch maar je exacte max te kennen is niet bepaald aan te raden...