Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
zeemeermin

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door zeemeermin »

@alfred
Het 'obligate' geschenkje viel reuze mee voor mij, tenminste voor één van mijn kleinkinderen, ik won een step! Ter verduidelijking, ni omdat ik eerst aangekomen ben, maar met de tombola van de borstnummers!! :lol: :lol: :lol:
fann

Bericht door fann »

Had de loopband in de fitness laden instellen op 9km per uur zoals thuis in het park maar was ff vergeten dat het hier 20 graden warmer is... na 6 km dus maar overgeschakeld naar de crosstrainer en alsnog genoten van een uurtje zweten....
Vivi

Bericht door Vivi »

Gisteren 5.5 km op 35 minuten gelopen. Sinds ik samenloop met een vriend loop ik toch iets sneller (waar ik een beetje bang voor was aangezien ik jullie raad zo goed mogelijk wil opvolgen), maar ik moet wel zeggen dat het mijn conditie ten goede komt. Mijn hartslag is gemiddeld 10 slagen gedaald over de laatste weken, dus ik ben zeer blij! Ook geen last van pijntjes. Bij mijn duurlooptraining probeer ik wel nog steeds in de goede hartslagzone te lopen.

http://connect.garmin.com/activity/238372190
henk

Bericht door henk »

Morgen eerste keer lopen met garmin 210.Gedaan met alles te moeten uitrekenen.Kan nu lopen waar ik wil.Kijk er naar uit.
henk

Bericht door henk »

Vanmorgen dus eerste keer met hartslagmeter gelopen.Veel bijgeleerd.Hartslag gemiddeld 173.Tempo 6.03/km,gemiddelde snelheid 9.9km/h en afstand 5050m.Er is dus nog veel werk aan de winkel :mrgreen:
bloem

Bericht door bloem »

henk schreef:Vanmorgen dus eerste keer met hartslagmeter gelopen.Veel bijgeleerd.Hartslag gemiddeld 173.
:shock: amai Henk... wedstrijdje met jezelf gelopen zeker ? :mrgreen:
Hellothere

Bericht door Hellothere »

Gisterenavond beslist dat de ontstoken knie waar ik al enkele weken mee sukkel genezen is, ik al enkele dagen niks abnormaal meer voel, dus voor de eerste keer in meer dan een maand, die loopschoenen aan voor een toertje van 12,5 km.

Man .. man .. man … en dat heb ik geweten, ni te doen gewoon. Conditioneel voelde ik mij wel in orde, maar toch gauw ontdekt dat spieren en kracht op een maand tijd enorm achteruit gaan. Ik had al het gevoel dat mijn quedriceps en kuiten door de langere tijd niet te lopen precies wat softer waren geworden (eerder waren dat betonblokjes als ik die spieren opspande).
Mijn loopje heeft jammer genoeg dat dit geen inbeelding was, en de kracht in de beentjes niet meer was, wat het voorheen was.

Dat merkte ik al de eerste meters van mijn loopje overigens. Normaal val ik redelijk snel in mijn comfortabel tempo, deze keer moest ik er echt, met één oog op mijn hartslagmeter naar zoeken.
Toen ik dacht op kruissnelheid te zitten, vertelde een blik op mijn Garmin mij dat ik meer dan 1 minuut per kilometer trager liep dan mijn gewone kruissnelheid. Dat voelde ik ook algauw in mijn benen, en zo bleef ik maar verdersjokken.

Iets over halverwege kwam ik door een redelijk verlichtte straat voorbij het uitstalraam van een winkel. Mijn spiegelbeeld zag er daar ook niet echt fraai een, een langzaam, bijna vooruitkruipende vent.

De laatste drie kilometer steek ik tergend langzaam een wandelaar met hond voorbij die rustig over de straat kuiert.

De laatste 1,5 km kom ik terug in de bewoonde wereld, dat was echt bangelijk, mijn tempo is ondertussen gezakt tot boven de 8 min/km, schichtig kijk ik rond, nu wil ik echt niet meemaken dat iemand mij herkent.

Eindelijk thuis, Garmin klokt af op een afstand van 12,44 km op een tijd van … jawel u leest het goed … 1u33 :oops: :oops: :oops: . Da’s een dikke 20 minuten langer, dan de laatste keer dat ik deze tocht heb gelopen. Toch maar gauw naar de fitness om uit te fietsen op lage hartslag, kwestie van die spieren niet te hard te laten verzuren, want ik heb het gevoel dat mijn lichaam mij probeert te vertellen dat ik een beetje overdreven hab na zo lang te hebben stilgelegen.

In de kleedkamer merk ik dat andere zaken, die door het regelmatige lopen een beetje waren aangesterkt ook weer verzwakt zijn .. op mijn linkervoet merk ik het begin van een blaar, terwijl ik liep met sokken en schoenen die ik altijd al probleemloos gebruik, ook op langere afstanden, en ook tijdens het douchen merk ik dat sommige plekjes van het lijf, door het schuren van het T-shirt geïrriteerd zijn, ook iets wat ik al een eeuwigheid niet meer gehad heb.

The day after valt gelukkig wel mee. Rechterenkel die lichtjes opspeelt, maar verder geen noemenswaardige zaken zoals stijfheid en dergelijke.

Ik zie ook dat mijn gemiddelde hartslag goed zat (zo’n 148), en dit over 1u33 lopen, dus ik onderstel dat mijn conditie nog min of meer ok is (da’s al één lichtpuntje), en lichtpuntje nummer 2, de knie heeft het uitgehouden, dus we kunnen wel weer blijven doortrainen.

Zowel donderdag als zondag heb ik de kans om overdag te lopen in het bos, benieuwd wat dat gaat geven, miischien afstand eerst terug wat inkorten. Ook zo snel mogelijk aan krachttraining starten, dat die betonnen spieren er gauw weer zijn.

Ondanks het tegenvallend loopje toch blij dat ik weer kan lopen (of wat daarvoor moet doorgaan), ik kijk uit naar de volgende loopjes en reken op snelle beterschap.
eriks

Bericht door eriks »

Traag of snel, maak niet uit! Je hebt 12K ( daar droom ik van) kunnen lopen en dit pijnloos! Dat is het enigste dat telt hé ;)
De rest komt heel snel terug, ge zult wel zien :) (hoor mij bezig, precies een ervaren loper) Kan wel aannemen dat het niet plezant is om al de ongemakken en de verloren snelheid vast te stellen, maar ge zijt terug vertrokken!
Dannieke

Bericht door Dannieke »

12km, daar kan ik alleen nog maar van dromen. Hopelijk vind je snel je vorm van weleer terug :)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Vivi

Bericht door Vivi »

Oei da's minder leuk nieuws :cry: Maar je moet het positief bekijken: geen last meer van de knie!
In no time 'vlieg' je terug over de baan!
Plaats reactie