Wat hebben we vandaag gedaan?
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Re: wat hebben we vandaag gedaan?
Idd, frisjes vanmorgen... maar in tegenstelling tot gisteren zag het er wel veel leuker loopweer uit met dat zonneke! Jammer genoeg stond ze nog niet hoog genoeg om over de hoge bomen aan me aan te kunnen
Dan maar wat harder doorgelopen om toch warm te krijgen... Goei uurke lekker gelopen. 

Gisteren heb ik voor de eerste keer met mijn garmin 310xt gelopen!
Keep running 15 stond op het programma. Dit is een intervalles, dus ideaal om mijn garmin mee uit te testen.
De les bestaat uit een kleine 7 min inlopen, dan stretchen (je ziet mooi het tempopdal en lagere hs) en dan 3 x 30 sec versnellen met normaal looptempo ertussen dan ietwat sneller en nog eens 3 x 1 min versnellen. Op het einde wordt er nog een kleine 7 min uitgelopen. Ik heb telkens per onderdeel een nieuwe ronde gemaakt zodat ik mooi de snelheden van intervallen, in- en uitlopen en stretchen apart heb staan. Zalig, dat je zo 6 maal die pieken ziet. Mijn hartslag is gemiddeld zeer hoog, maar bij een intervalles let ik wat minder op mijn hartslag.
http://connect.garmin.com/activity/237656584
Keep running 15 stond op het programma. Dit is een intervalles, dus ideaal om mijn garmin mee uit te testen.
De les bestaat uit een kleine 7 min inlopen, dan stretchen (je ziet mooi het tempopdal en lagere hs) en dan 3 x 30 sec versnellen met normaal looptempo ertussen dan ietwat sneller en nog eens 3 x 1 min versnellen. Op het einde wordt er nog een kleine 7 min uitgelopen. Ik heb telkens per onderdeel een nieuwe ronde gemaakt zodat ik mooi de snelheden van intervallen, in- en uitlopen en stretchen apart heb staan. Zalig, dat je zo 6 maal die pieken ziet. Mijn hartslag is gemiddeld zeer hoog, maar bij een intervalles let ik wat minder op mijn hartslag.
http://connect.garmin.com/activity/237656584
-
Gisteren de 'halloweenrun'... Ja mannekes, wa was me da zeg
Ik merkte het al de eerste 100 meter, wat een hazen waren me da allemaal, ja, ni moeilijk , de kampioen van Belgie en meer van die personages deden mee.
Nu was ik van plan van mijn eigen tempo te lopen, maar die vlieger ging ni op dus, ik liep uiteraard aan de staart, maar moest toch volgen vermits het stikdonker was.Mijn hartslag schoot dan ook pijlsnel boven de 180 uit!! Na 3 km ben ik dan gestopt, dat was na één ronde die ik in 22 min. gelopen had, een persoonlijk record voor mij, da wel, maar da was ni de bedoeling.
Die gasten liepn 12 km in 40 min..... recreatieloop??? Das geen joggen meer volgens mij. De dees heeft zich dus ferm mispakt en da werkt ni echt motiverend..voorlopig zie 'k het dus somber in
In ieder gaval ben ik weer een ervaring rijker...
Gegevens:
3 km in 22 min.
Gem Hr 181
Max Hr 187
Ni goe bezig dus....

Ik merkte het al de eerste 100 meter, wat een hazen waren me da allemaal, ja, ni moeilijk , de kampioen van Belgie en meer van die personages deden mee.
Nu was ik van plan van mijn eigen tempo te lopen, maar die vlieger ging ni op dus, ik liep uiteraard aan de staart, maar moest toch volgen vermits het stikdonker was.Mijn hartslag schoot dan ook pijlsnel boven de 180 uit!! Na 3 km ben ik dan gestopt, dat was na één ronde die ik in 22 min. gelopen had, een persoonlijk record voor mij, da wel, maar da was ni de bedoeling.
Die gasten liepn 12 km in 40 min..... recreatieloop??? Das geen joggen meer volgens mij. De dees heeft zich dus ferm mispakt en da werkt ni echt motiverend..voorlopig zie 'k het dus somber in

In ieder gaval ben ik weer een ervaring rijker...
Gegevens:
3 km in 22 min.
Gem Hr 181
Max Hr 187
Ni goe bezig dus....
Oeikes, da lijkt me inderdaad niet motiverend. Maar de moed niet opgeven, ook zij zijn ooit beginners geweest
Ik heb vandaag s2r 1 x 10 min en 1 x 20 min gedaan. En het is wonderwel weer gelukt
We blijven er voor gaan!

Ik heb vandaag s2r 1 x 10 min en 1 x 20 min gedaan. En het is wonderwel weer gelukt

We blijven er voor gaan!
Hey, zeemeermin, da's wel een persoonlijk record, hè! Dat mag toch tellen, hoor! Maar inderdaad, bij een Halloweenrun zou ik ook een iets relaxter tempo verwachten. Hoe dan ook, gefeliciteerd met je snelle 3 km! 

Laatst gewijzigd door CarlaZ op 28 okt 2012, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Lopen is een kwestie van je ene voet voor de andere zetten.
Tja... zo van die gasten zitten er altijd tussen eh... alleen valt dat in 'kleinere' joggings natuurlijk veel harder op dan in van die grote mastodontorganisaties... Heb me er ook al vaker aan laten vangen, als dat een troost mag zijnzeemeermin schreef:Die gasten liepn 12 km in 40 min..... recreatieloop???

Goh, ni goe bezig zou ik niet meteen durven zeggen hoor, 't was in ieder geval niet wat je ervan had verwacht, zoveel is duidelijk... maar zoals je zegt: 'ervarig rijker'zeemeermin schreef:In ieder gaval ben ik weer een ervaring rijker...
Gegevens:
3 km in 22 min.
Gem Hr 181
Max Hr 187
Ni goe bezig dus....
1) nieuw PR ! waarvoor van harte proficiat !

2) waar jij waarschijnlijk meer aan hebt : je hebt nu meer duidelijkheid over je hartslag... , gooi dat formuleke '220-lftd' maar gauw in de vuilbak en stel die 187 nu maar in als je max...
Wel belangrijk nu : deze week enkel recuperatieloopjes eh !!! Zeker je eerste loopje nu kort en héél langzaam houden, aan heel lage hartslag! Want je bent in die wedstrijd wel behoorlijk voluit gegaan eh

Ge hebt dat héél goed gedaan Zeemeermin !! Niks somber inzien, ge bent wel goed bezig !

Precies zeemeermin niet de moed opgeven, lekker doorgaan en alleen uitgaan van jezelf. Ik leg mij er ook bij neer dat mijn hartslag gewoon hoger is dan gemiddeld. Met de heuveltraining afgelopen zaterdag was het wel even te gek. Maar goed dat ik dit pas later zag. Ik was te druk met naar boven komen. Vrijdagavond zal de hartslag dus wel weer even pieken. Zolang ik niet neer val, is het goed voor een keer.
Net tussen de buien door drie kwarier gelopen. Moest me wel even oppeppen toen ik vanochtend naar buiten keek. Morgen een uurtje zwemmen, woensdag een kort loopje en dan zijn we denk ik wel klaar voor de run op vrijdagavond. Ik hoop dat de benen dan iets soepeler gaan dan vanmorgen.
Gegevens:
45 min.
6,8 km
455 kacal.
gem. hartslag 157
max. hartslag 176
gem. snelheid 9
max. snelheid 10,2
herstel hartslag 97
Net tussen de buien door drie kwarier gelopen. Moest me wel even oppeppen toen ik vanochtend naar buiten keek. Morgen een uurtje zwemmen, woensdag een kort loopje en dan zijn we denk ik wel klaar voor de run op vrijdagavond. Ik hoop dat de benen dan iets soepeler gaan dan vanmorgen.
Gegevens:
45 min.
6,8 km
455 kacal.
gem. hartslag 157
max. hartslag 176
gem. snelheid 9
max. snelheid 10,2
herstel hartslag 97
Laatst gewijzigd door Yvonne op 29 okt 2012, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bedankt iedereen voor de positieve reacties en raadgevingen op mijn halloweenrun, het geeft weer nieuwe moed
@CarlaZ: ik had mijn gewone loopoutfit maar aangetrokken, ben al gek genoeg zo

@CarlaZ: ik had mijn gewone loopoutfit maar aangetrokken, ben al gek genoeg zo

Je mag best fier zijn op je prestatie hoor Zeemeermin!
Wat die supersnelle lopers betreft op zgn. 'joggings' betreft: Het is niet dat er daar zoveel van zijn, maar eerder dezelfde mensen die aan bijna alle wedstrijden/joggings in hun provincie meedoen. Zelf doe ik aan wedstrijden mee voor de ambiance, voor mijn persoonlijke records te verbeteren en uiteraard uit nieuwsgierigheid naar het obligate nutteloze geschenkje achteraf (wordt het een fles shampoo, een zak met een appel in, een waterpas, een knalrode handdoek???)
Het is moeilijk te weerstaan aan meegezogen te worden met de massa aan een veel te hoog tempo in het begin van de wedstrijd (door de adrenaline en andere lopers rondom jou), met ervaring leer je er wel aan te weerstaan.
Zoals Bloem al zei nu een paar herstelloopjes, vooral nagenieten en op naar de volgende!
Wat die supersnelle lopers betreft op zgn. 'joggings' betreft: Het is niet dat er daar zoveel van zijn, maar eerder dezelfde mensen die aan bijna alle wedstrijden/joggings in hun provincie meedoen. Zelf doe ik aan wedstrijden mee voor de ambiance, voor mijn persoonlijke records te verbeteren en uiteraard uit nieuwsgierigheid naar het obligate nutteloze geschenkje achteraf (wordt het een fles shampoo, een zak met een appel in, een waterpas, een knalrode handdoek???)

Het is moeilijk te weerstaan aan meegezogen te worden met de massa aan een veel te hoog tempo in het begin van de wedstrijd (door de adrenaline en andere lopers rondom jou), met ervaring leer je er wel aan te weerstaan.
Zoals Bloem al zei nu een paar herstelloopjes, vooral nagenieten en op naar de volgende!

-
@zeemeermin,
Gefeliciteerd met je persoonlijke record, ok, was misschien niet wat je ervan verwachtte, maar qua gemiddelde snelheid zit je toch een pak boven wat je nu deed.
Misschien was een nachtloop voor jou niet echt de meest geschikte wedstrijd voor jou om te starten, ik kan me levendig voorstellen
En zoals bloem al terecht aanhaalde : Je weet nu dat je MaxHr véél hoger ligt dan de 220 - leeftijd, dus hopla, die 187 in je hartslagmeter, en daarnaar trainen, zal je dan wel weer een pak extra motivatie geven.
Gefeliciteerd met je persoonlijke record, ok, was misschien niet wat je ervan verwachtte, maar qua gemiddelde snelheid zit je toch een pak boven wat je nu deed.
Misschien was een nachtloop voor jou niet echt de meest geschikte wedstrijd voor jou om te starten, ik kan me levendig voorstellen
En zoals bloem al terecht aanhaalde : Je weet nu dat je MaxHr véél hoger ligt dan de 220 - leeftijd, dus hopla, die 187 in je hartslagmeter, en daarnaar trainen, zal je dan wel weer een pak extra motivatie geven.