volhouden!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Re: volhouden!
@ HT: niet zo bizar hoor.Hellothere schreef: Wel bizar dat die geen pijn doet bij het lopen.
Hier ook 1tje die begint te prossen (Kempisch

@ Henriette, heel inspirerend hoor als ik je zo hoor spreken. Door de arthrose/reuma in de familie loop ik ook het risico al relatief jong beperkt te raken in mijn bewegingen. De beste/enige oplossing: bewegen! Zo vaak, zo lang en zoveel je kan. Uit jouw verhaal put ik moed. Dank je!
fijn om te horen , asleani,en ja, je hebt gelijk, lopen is net goed voor ons rugprobleem, jij hebt me nét dat duwtje gegeven om er weer stilaan mee te starten , ik had de moed bijna verloren na alle tegenslagen
het is wel vaak moeilijk om vol te houden, maar het is de moeite meer dan waard.
jij hebt dus dezelfde rugklachten als ik; grappig, als ik in de fitness zeg dat lopen net goed doet, terwijl ik verga van de pijn na een dagje rondwandelen,begrijpen ze er niets van!
vandaag heb ik teveel last van mijn benen, maar morgen ga ik weer starten met buiten lopen,als het weer het toelaat, het zou een hele week gaan regenen
de loopband ben ik stilaan beu!! zo gauw ik weer minstens 9 km kan volhouden start ik opnieuw in de loopgroep, en dan maar hopen dat ik het kan volhouden!!
grt, henriette

het is wel vaak moeilijk om vol te houden, maar het is de moeite meer dan waard.
jij hebt dus dezelfde rugklachten als ik; grappig, als ik in de fitness zeg dat lopen net goed doet, terwijl ik verga van de pijn na een dagje rondwandelen,begrijpen ze er niets van!
vandaag heb ik teveel last van mijn benen, maar morgen ga ik weer starten met buiten lopen,als het weer het toelaat, het zou een hele week gaan regenen

grt, henriette
hopelijk ligt het alleen maar aan de warmte, maar het lukt me niet meer, dinsdag was ik tamelijk moe na een 3-tal km's, toen was het wel 28°, en woensdagavond kon ik met een groepje mee de hei op, ik dacht: om 8u 's avonds is dat wel goed te doen,maar dat viel opnieuw flink tegen,het waren allemaal jongeren, het was nog steeds enorm benauwd, en na 15 min. moest ik al af en toe stappen
ik lijk wel een boemeltreintje
ok, ik heb een maand weinig kunnen lopen, ben niet meer de jongste, én dit weer is niet goed voor astma, maar die andere met astma liep wél stevig door!! ach ja, 6 km in 41 min.is niet zo slecht als je je zo uitgeput voelt als ik deze week (probeer ik me maar wijs te maken
)

Ik vind dat eigenlijk zelf al niet slecht als je je niet uitgeput zou voelen..henriette schreef: ach ja, 6 km in 41 min.is niet zo slecht als je je zo uitgeput voelt als ik deze week (probeer ik me maar wijs te maken)

Maar het weer is best wel zwaar vind ik ook, het is niet gewoon warm, het is ook enorm duf buiten... Dus zit er niet teveel mee in dat het misschien wat slechter gaat. Komt wel weer helemaal goed!

Blijven bewegen meid, al lukt het een dagje minder.
Ik ben nog niet zover dat ik 5 km kan lopen (nog laaaaang niet
) maar bij het weer van de afgelopen dagen zie ik toch ook dat mijn hartslag hoger ligt en mijn tempo lager. Tja, dan is dat maar zo. Ik ga toch vannavond weer een rondje (of 2) op de piste doen.
Ik ben nog niet zover dat ik 5 km kan lopen (nog laaaaang niet

de 19 km op 15 augustus gingen niet zo best, bij de eerste stop moest ik veel te lang wachten, dus mocht ik de 2e stop niet stilstaan, met als gevolg dat ik de laatste 4 km onderdoor ging
toch doorgebeten en op eigen kracht de finish gehaald, maar doodziek van de warmte (liep op tot 27*) daarna nog 7 km naar de camping gefietst, onderweg diarree ,
ellendig, écht ziek!!
de week daarna met de club op wandelweekend gegaan, stevige wandelingen in de eifel, ging prima, maar nu hebben ik en nog een loper flink pijn in de voet en de knie
in rust en bij wandelingen heb ik enorm veel last,maar ga ik lopen,dan gaat het prima
ik loop nu in de week met de groep, kan hun stevige tempo zo'n 40 min. volhouden, daarna even stappen, en erachteraan; op zondag ga ik me niet meer ergerenze laten me toch altijd achter, ik loop die dag alleen of met mijn dochter die met haar knieën sukkelt,maar toch weer de 5 km wil kunnen volhouden.
ik wil nu nog één keer, in oktober, de coopertest lopen en de 8 km passerelleloop, een gezellig loopevenement hier, en hopelijk nog de kerstjogging, daarna mijn knie en voet laten rusten,af en toe een rustig winterloopke, en na de winter zie ik wel of het lopen nog lukt.
grt, henriette

toch doorgebeten en op eigen kracht de finish gehaald, maar doodziek van de warmte (liep op tot 27*) daarna nog 7 km naar de camping gefietst, onderweg diarree ,
ellendig, écht ziek!!

de week daarna met de club op wandelweekend gegaan, stevige wandelingen in de eifel, ging prima, maar nu hebben ik en nog een loper flink pijn in de voet en de knie

in rust en bij wandelingen heb ik enorm veel last,maar ga ik lopen,dan gaat het prima

ik loop nu in de week met de groep, kan hun stevige tempo zo'n 40 min. volhouden, daarna even stappen, en erachteraan; op zondag ga ik me niet meer ergerenze laten me toch altijd achter, ik loop die dag alleen of met mijn dochter die met haar knieën sukkelt,maar toch weer de 5 km wil kunnen volhouden.
ik wil nu nog één keer, in oktober, de coopertest lopen en de 8 km passerelleloop, een gezellig loopevenement hier, en hopelijk nog de kerstjogging, daarna mijn knie en voet laten rusten,af en toe een rustig winterloopke, en na de winter zie ik wel of het lopen nog lukt.

grt, henriette
de coopertest ging dit faar letterlijk de mist in!!!!!
amaie, je kon amper zien waar je liep!! en met astma dan een coopertest doen
maar ook al kon ik niet in een ruk doorrennen wegens ademhaling^sproblemen, toch heb ik nog 2.1km gehaald in die 12 minuten
spijtig genoeg heb ik enorm veel last van mijn spieren, ze verstijven enorm, wat natuurlijk ervoor zorgt dat ik niet zo lang kan blijven lopen, ik moet na een 7 km even stappen,en raak dan de groep kwijt; toch kan ik nog een behoorlijk tempo aan: 9 a 9.5 km/u vind ik best goed, en af en toe 2 min.stappen is geen ramp, maar eenmaal die 7 km voorbij,moet ik dat na bijna elke 1 a 2 km herhalen
heb wel op die manier nog 12.5 km gelopen in 1u 20 min.; mét stevige heuvels en poortjes!
met slecht weer verstijf ik nog meer, daarom loop ik nu vooral op de loopband, elke maandag probeer ik een heel uur de band voor mij te houden, woensdag een half uur, met een uur rug-en spiertraining, vrijdag een 40 minuten met "mix", dat is afwisselend 20 min. grondoefeningen en 20 min. krachttraining, zaterdag is er weer rug-en spiertraining.
zo blijf ik bezig, af en toe probeer ik het nog eens met de groep , en hopelijk kan ik met kerst nog eens met hun meelopen, want wie weet hoe lang ik dat nog kan,nu mijn spieren het me steeds lastiger maken?
één ding weet ik wel: ik blijf lopen, hoe traag ook!!!! ik geef nog lang niet op!!!!! met mijn zoon op de fiets als begeleider kan ik ook heerlijk op de hei lopen, en dan maakt tempo en afstand niets uit!
grt, henriette
amaie, je kon amper zien waar je liep!! en met astma dan een coopertest doen

maar ook al kon ik niet in een ruk doorrennen wegens ademhaling^sproblemen, toch heb ik nog 2.1km gehaald in die 12 minuten

spijtig genoeg heb ik enorm veel last van mijn spieren, ze verstijven enorm, wat natuurlijk ervoor zorgt dat ik niet zo lang kan blijven lopen, ik moet na een 7 km even stappen,en raak dan de groep kwijt; toch kan ik nog een behoorlijk tempo aan: 9 a 9.5 km/u vind ik best goed, en af en toe 2 min.stappen is geen ramp, maar eenmaal die 7 km voorbij,moet ik dat na bijna elke 1 a 2 km herhalen

met slecht weer verstijf ik nog meer, daarom loop ik nu vooral op de loopband, elke maandag probeer ik een heel uur de band voor mij te houden, woensdag een half uur, met een uur rug-en spiertraining, vrijdag een 40 minuten met "mix", dat is afwisselend 20 min. grondoefeningen en 20 min. krachttraining, zaterdag is er weer rug-en spiertraining.
zo blijf ik bezig, af en toe probeer ik het nog eens met de groep , en hopelijk kan ik met kerst nog eens met hun meelopen, want wie weet hoe lang ik dat nog kan,nu mijn spieren het me steeds lastiger maken?
één ding weet ik wel: ik blijf lopen, hoe traag ook!!!! ik geef nog lang niet op!!!!! met mijn zoon op de fiets als begeleider kan ik ook heerlijk op de hei lopen, en dan maakt tempo en afstand niets uit!
grt, henriette
-
Hey Henriette, blij je hier nog eens te lezen, da's weer even gelden zeg.
En zo hoort het hé, ervan genieten, eender hoe en eender op welk tempo.henriette schreef:één ding weet ik wel: ik blijf lopen, hoe traag ook!!!! ik geef nog lang niet op!!!!! met mijn zoon op de fiets als begeleider kan ik ook heerlijk op de hei lopen, en dan maakt tempo en afstand niets uit!
Dat horen we ook al een paar jaartjes hé, maar intussen sta je er nog steeds. Waar een wil is, is er ook de spreekwoordelijke weg hé, zelfs al is die zo nu en dan wat steiler en hobbeliger.henriette schreef:zo blijf ik bezig, af en toe probeer ik het nog eens met de groep , en hopelijk kan ik met kerst nog eens met hun meelopen, want wie weet hoe lang ik dat nog kan,nu mijn spieren het me steeds lastiger maken?grt, henriette
hoi,
ik ben er ook weer eens
nu de kerstloop geen groot succes was en de hele groep me overal gewoon achterlaat had ik er geen zin meer in, ben dan ook niet meer met hun gaan lopen, en eigenlijk had ik er ook geen zin meer in; lome benen, traag, toch heb ik mezelf telkens weer weten te motiveren, al was het maar op de loopband, dat veilige gevoel van: hier kan het geen kwaad als je niet verder kan, en de afwisseling van lopen en krachttraining heeft me erdoor geholpen,
nu ben ik geen enkele keer in de sneeuw gaan lopen, ben veel te bang om te vallen met die oude heup, maar heb op de band veel snelheidstraining gedaan, en volgende week start ik met langere afstanden,ook buiten,hoop ik; ik mis de heide wel een beetje, en ja, ook het gezeur van sommige lopers, dus als het niet regent toch nog eens de groep opzoeken, en er het beste van maken.
sinds ik de les fotografie heb gevolgd, (woensdag 2de deel, jipiééé) heb ik er een nieuwe hobby bij: lekker met de zoon een 4 a 5 km lopen, voet-en fietsbrug omhoogrennen, geeft een goed gevoel, als je al die trapjes aankunt
en dan: even de eendjes fotograferen, en het landschap, en dan verder naar de tivoli, prachtig stukje natuur!! langs de oude kanaalarm weer terug, ben ik moe, dan kan ik weer even foto's maken, héérlijk!! zo hou je het ook lekker lang vol!
na bijna 3 maanden heb ik er weer écht zin in, i'm back!!!!! trager,stijver, maar met véél meer loopgoesting, én m'n cameraa(d)tje
ik ben er ook weer eens

nu de kerstloop geen groot succes was en de hele groep me overal gewoon achterlaat had ik er geen zin meer in, ben dan ook niet meer met hun gaan lopen, en eigenlijk had ik er ook geen zin meer in; lome benen, traag, toch heb ik mezelf telkens weer weten te motiveren, al was het maar op de loopband, dat veilige gevoel van: hier kan het geen kwaad als je niet verder kan, en de afwisseling van lopen en krachttraining heeft me erdoor geholpen,
nu ben ik geen enkele keer in de sneeuw gaan lopen, ben veel te bang om te vallen met die oude heup, maar heb op de band veel snelheidstraining gedaan, en volgende week start ik met langere afstanden,ook buiten,hoop ik; ik mis de heide wel een beetje, en ja, ook het gezeur van sommige lopers, dus als het niet regent toch nog eens de groep opzoeken, en er het beste van maken.
sinds ik de les fotografie heb gevolgd, (woensdag 2de deel, jipiééé) heb ik er een nieuwe hobby bij: lekker met de zoon een 4 a 5 km lopen, voet-en fietsbrug omhoogrennen, geeft een goed gevoel, als je al die trapjes aankunt

na bijna 3 maanden heb ik er weer écht zin in, i'm back!!!!! trager,stijver, maar met véél meer loopgoesting, én m'n cameraa(d)tje

-
Hey Henriette,
Was onlangs nog aan het denken hoe het met jou zou gaan.
Welkom terug en volhouden deze keer (zowel het lopen al shet schrijven hier).
Succes.
Was onlangs nog aan het denken hoe het met jou zou gaan.
Welkom terug en volhouden deze keer (zowel het lopen al shet schrijven hier).
Succes.