Mijn S2R dagboek (0-5km)

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Morgan
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:31

Mijn S2R dagboek (0-5km)

Bericht door Morgan »

Begin maart 2012 ben ik begonnen met hardlopen aan de hand van de 0-5km lessen van Start 2 Run. Graag zou ik hier een dagboekje bijhouden om de vorderingen te laten zien en ervaringen uit te wisselen met medelopers :D
Ik loop in principe 3 keer in de week en naast het lopen zwem ik ook 1 keer in de week. Mijn loopdagen wisselen omdat ik onregelmatig werk, evenals de tijden waarop ik loop.
Morgan
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:31

Re: Mijn S2R dagboek (0-5km)

Bericht door Morgan »

Les 1: Maandag 12 maart 16.45 uur
De eerste les met Evy! Vol goede moed stap ik de deur uit. De les was op zich goed te doen,wel pijn aan de buiten zijkant van mijn voeten, maar aan het einde loop ik toch behoorlijk op mijn tandvlees. Ook merk ik dat de outfit waarmee ik ren absoluut niet optimaal is. Ik loop nu in een fleecetrui en trainingsbroek en dit loopt niet comfortabel. Ook kan ik mijn sleutels en telefoon (waar de lessen en Runkeeper op staan) niet kwijt kan, ze rammelen nu los in mijn zak. Tijd om op zoek te gaan naar een geschikte outfit 8-)

De uitslag:
Distance: 2.06 km
Duration: 0:19:53
Average Pace: 9.39 min/km
Average Speed: 6.21 km/h
Burned Calories: 151
Climb: 5 m

Les 2: Woensdag 14 maart 17.55 uur
Heb de smaak te pakken, wilde eigenlijk dinsdag alweer gaan lopen maar heb me toch braaf aan de door Evy voorgeschreven rustdag gehouden.
De les is fijn opgebouwd en goed vol te houden. Aan het einde van mijn les heb ik wel stevig verzuurde kuiten, mijn benen lijken wel 100 kilo per stuk te wegen. Nog geen tijd gehad om op zoek te gaan naar een goede outfit.

De uitslag:
Distance: 2.27 km
Duration: 0:22.08
Average Pace: 9.46 min/km
Average Speed: 6.15 km/h
Burned Calories: 171
Climb: 5 m

Les 3: Zaterdag 17 maart 11.20 uur
Enthousiast ga ik de deur uit voor alweer de derde les. Deze keer loop ik niet lekker, krijg mijn ademhaling niet goed onder controle en loop beduidend slechter dan woensdag. Ook twijfel ik aan mijn schoenkeuze, ze lijken de demping niet goed op te vangen. Nou goed, volgende week weer een nieuwe S2R-week, hoop dat het dan beter gaat.

De uitslag:
Distance: 2.27 km
Duration: 0:25.06
Average Pace: 11.02 min/km
Average Speed: 5.44 km/h
Burned Calories: 184
Climb: 4 m
Morgan
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:31

Re: Mijn S2R dagboek (0-5km)

Bericht door Morgan »

Les 4: Maandag 19 maart 18.00 uur
Week 2 van S2R. Met frisse tegenzin ga ik direct uit mijn werk hardlopen. Als ik eerst ga eten en dan daarna nog moet gaan lopen, dan weet ik het wel, dan blijf ik op de bank zitten ;) Dus hup, de schoenen aan en gaan! Ik merk dat deze les soepel gaat, de 1 minuut ren stukjes gaan goed, vind ze zelfs te kort! Ik heb een lekker tempo te pakken. Ik heb via een website een armband aangeschaft voor mijn iPhone, zodat ik deze om mijn bovenarm kan dragen in plaats van dat deze los in mijn jaszak rammelt. Loopt erg fijn.

De uitslag:
Distance: 2.55 km
Duration: 0:23:48
Average Pace: 9.21 min/km
Average Speed: 6.42 km/h
Burned Calories: 184
Climb: 6 m

Les 5: Woensdag 21 maart 17.25 uur
En we gaan er weer tegenaan. Vandaag proberen of de les lang genoeg is om naar het park bij mij in de buurt te kunnen rennen. Ik loop lekker, er zit een goed tempo in en in de natuur rennen is toch een stuk leuker dan door een woonwijk ;) Ik moet zeggen dat ik hardlopen direct uit mijn werk eigenlijk wel fijn vind, een fijne afsluiter van de werkdag!

De uitslag:
Distance: 2.55 km
Duration: 0:23:26
Average Pace: 9.11 min/km
Average Speed: 6.53 km/h
Burned Calories: 181
Climb: 6 m

Les 6: Zaterdag 24 maart 11.10 uur
En alweer de laatste les van week 2. Time flies when you're having fun zeggen we dan maar 8-) Gisteren bij de Makro een fijne loopoutfit gescoord, knalroze runnersshirt van Puma en een zwarte 3/4 tights van Asics. Ik ben fan, deze heeft een zakje op de achterkant voor sleutels, ideaal! Maar goed, het lopen.
Ik merk echt verschil tussen deze outfit en waar ik hiervoor in liep, het voelt veel soepeler. Het zonnetje staat hoog aan de hemel en de temperatuur loopt snel op. Ik merk dat het wel zwaarder is om in een goed zonnetje te rennen, ik voel me als een tomaat zo rood! Al met al wel een lekkere loop.

De uitslag:
Distance: 2.83 km
Duration: 0:26:44
Average Pace: 9.27 min/km
Average Speed: 6.34 km/h
Burned Calories: 220
Climb: 7 m
Morgan
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:31

Re: Mijn S2R dagboek (0-5km)

Bericht door Morgan »

Les 7: Donderdag 29 maart 10.50 uur
Deze week wat late diensten gehad waardoor ik een paar dagen niet heb kunnen lopen. Ondanks dit gegeven ging het toch best lekker. Aardige pas erin. Heb alleen constant ruzie met mijn oordopjes, deze blijven uitvallen. Iemand tips hoe ik dit kan voorkomen? Heb al van die oordopjes die je helemaal om je oor heen moet vouwen geprobeerd, evenals een hoofdtelefoon, maar het werkt allemaal niet.

De uitslag:
Distance: 2.85 km
Duration: 0:25:39
Average Pace: 9.01 min/km
Average Speed: 6.66 km/h
Burned Calories: 220
Climb: 6 m

Les 8: Vrijdag 30 maart 18.10 uur
Deze keer een ander park uitgekozen om te gaan lopen. Het is vrij fris buiten en baal nu wel dat ik enkel een t-shirt en 3/4 broek heb om in te rennen, maar ach, je wordt vanzelf warm toch ;) Gaanderweg de les merk ik dat het park waarin ik loop eigenlijk toch wel veel te klein is voor de afstand die ik afleg, ik heb het hele park denk ik 3 keer gelopen! Ik merk dat de stukken mij goed afgaan. Deze les bestaat uit maximaal 3 minuten lopen en dan 2 minuten uitrusten in plaats van ook 3 minuten uitrusten. Dit was wel pittig, maar zeker goed te doen.

De uitslag:
Distance: 2.86 km
Duration: 0:25:54
Average Pace: 9.04 min/km
Average Speed: 6.62 km/h
Burned Calories: 218
Climb: 3 m

Les 9: Zondag 1 april 12.05 uur
Alweer het einde van week 3 S2R! Wat gaat het snel! Ik merk dat mijn conditie echt met sprongen vooruit gaat, heel fijn! Ook vandaag was het fris buiten, ben dan ook naarstig op zoek naar een lange outfit. Vandaag voor het eerst 5 minuten achtereen moeten rennen van Evy en eigenlijk ging dit me wel goed af. Vond het wel een overwinning dat ik het helemaal uitgelopen heb, had aan het begin van S2R niet verwacht dat het conditioneel zo goed zou gaan :D Dus yay, happy me!

De uitslag:
Distance: 3.09 km
Duration: 0:27:17
Average Pace: 8.50 min/km
Average Speed: 6.80 km/h
Burned Calories: 231
Climb: 7
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Mijn S2R dagboek (0-5km)

Bericht door flightleader »

Heel goed bezig! Loop zo verder, kijk al uit naar het volgend verslag!
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
MisterV
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 apr 2012, 17:58

Re: Mijn S2R dagboek (0-5km)

Bericht door MisterV »

Hallo Morgan, i.v.m. uw probleem van de oortjes die steeds uitvallen: Ik gebruik de Klipsch Image S4i oortjes, een paar maanden terug gekocht bij ibood.be, dat was toen een dagaanbieding met een mooie korting, want ze zijn niet goedkoop. Nu, de manier waarop ik ze indoe om te sporten kan waarschijnlijk ook met veel andere oortjes. Je moet de draad horizontaal richting je voorkant uit het oortje laten komen en de draad dan rond uw oor hangen, bij mij blijven ze dan mooi zitten. Er zit bij mijn oortjes ook een soort clipje aan de kabel die ik vastkijp bovenaan mijn loopshirt, en een plastiekje dat de 2 kabels uit het linker en rechteroortje samenhoudt dat ik vershuif tot tegen mijn kin, zodat de draad niet begint te wikkelen.

Een uitleg met tekeningen vind je in de handleiding van mijn oortjes: http://mediacdn.shopatron.com/media/mfg ... 1329259880: op de rechterkant van het eerste blad bij "sport fit" staat het uitgelegd. Het is wel belangrijk dat de oortjes goed in uw oor zitten, m.a.w. dat ze er ook niet makkelijk uitvallen als je ze gewoon draagt. De meeste oortjes hebben rubbers in verschillende maten bijgeleverd, het is eventjes uitproberen welke het beste passen.
Yvonne
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 feb 2012, 21:09

Re: Mijn S2R dagboek (0-5km)

Bericht door Yvonne »

Ik heb ook altijd veel last met oordopjes gehad. Nu heb ik Addux gekocht. Helemaal perfect. Je bent zelfs ook niet helemaal afgesloten van de buitenwereld.
http://www.addux.net/374585" onclick="window.open(this.href);return false;.
Op het moment loop ik echter al bijna twee weken niet vanwege een lonontsteking. Ik was bij les 25 van STYR 0-5 . Heeft iemand een idee wanneer je weer mag lopen en hoeveel lessen ik dan terug moet? Ik heb nu het gevoel datik weer helmaal opnieuw kan beginnen. Zelfs de trap oplopen is al zwaar. Dus met andere woorden: Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Morgan
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:31

Re: Mijn S2R dagboek (0-5km)

Bericht door Morgan »

Dank voor de tips! Ik heb die van MisterV al thuis, maar deze werken voor mij niet, de oortjes blijven niet op hun plaats, welk formaat dopje ik ook probeer. Het linkeroortje blijft wat beter zitten omdat ik in dat oor een piercing heb, maar om nou de andere ook te piercen zodat het oortje blijft zitten vind ik ook weer zo wat :lol:

@ Yvonne: Wat ontzettend vervelend een longontsteking, zeker als je al zo ver bent in het programma! Je kunt heel beroerd zijn van zo'n longontsteking en ik denk dat dat ook de reden is dat bijv. het traplopen ook zwaar is, denk niet dat je conditie zo snel weer zoveel minder wordt. Maar waar je dan weer zou moeten beginnen, geen idee, ben zelf pas net begonnen met S2R. Wens je heel veel beterschap en hoop dat je snel weer kunt rennen!
*Claudia*
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 sep 2011, 16:28

Re: Mijn S2R dagboek (0-5km)

Bericht door *Claudia* »

Morgan schreef:Dank voor de tips! Ik heb die van MisterV al thuis, maar deze werken voor mij niet, de oortjes blijven niet op hun plaats, welk formaat dopje ik ook probeer. Het linkeroortje blijft wat beter zitten omdat ik in dat oor een piercing heb, maar om nou de andere ook te piercen zodat het oortje blijft zitten vind ik ook weer zo wat :lol:

@ Yvonne: Wat ontzettend vervelend een longontsteking, zeker als je al zo ver bent in het programma! Je kunt heel beroerd zijn van zo'n longontsteking en ik denk dat dat ook de reden is dat bijv. het traplopen ook zwaar is, denk niet dat je conditie zo snel weer zoveel minder wordt. Maar waar je dan weer zou moeten beginnen, geen idee, ben zelf pas net begonnen met S2R. Wens je heel veel beterschap en hoop dat je snel weer kunt rennen!
http://www.panasonic.be/html/nl_BE/Prod ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze gebruik ik, echt ideaal om te lopen!
Kosten iets van tien euro, dus geen al te grote aankoop 8-)

Wel heel toffe verslagen! Loop (en schrijf) zo verder!
Morgan
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:31

Re: Mijn S2R dagboek (0-5km)

Bericht door Morgan »

Les 10: Vrijdag 6 april 15.05 uur
Eerste keer lopen van deze week, voelde me niet fit de rest van de week, dus even rustig aan gedaan. Vandaag gaan lopen met mijn nieuwe schoenen (Asics Gel Imperium) en een shirt met lange mouwen. Ik merkte al gauw dat ik ander materiaal droeg want ohhh men, deze les viel me erg zwaar! Zeker aan de schoenen moet ik heel erg wennen, ze lopen zo anders dat mijn oude. Zoals al eerder gezegd, ik vond de les erg zwaar. Op zich is 2 minuten rennen zeker te doen, al helemaal als je bedenkt dat ik de vorige les makkelijk de 5 minuten uitliep, maar het viel me vies tegen vandaag.

De uitslag:
Distance: 3.28 km
Duration: 0:27:21
Average Pace: 8.20 min/km
Average Speed: 7.20 km/h
Burned Calories: 268
Climb: 7 m
Plaats reactie