Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
briekeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2009, 13:14

Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door briekeltje »

Ik begin er aan, maar alleen...

In groep is er wel iemand die de tijdmeting voor zich neemt. Hoe pak je dit aan als je alleen bent?
Je kan moeilijk de ganse tijd op je horloge zitten spieken....daar komen ongelukken van.

Graag enkele tips.
Dries STR
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:27
Contacteer:

Re: Tijdsmeting

Bericht door Dries STR »

Hey Briekeltje!

Wel inderdaad, dit is een interessante vraag...
En volgens mij zijn er ook meerdere antwoorden op :-)

Je zou bijvoorbeeld met de podcasts van Evy Gruyaert kunnen lopen...
Deze geven aan wanneer je moet lopen, en wanneer je moet wandelen, gewoon op je mp3 speler slepen, en lopen maar!

Je zou ook een chronometer kunnen kopen waar je makkelijk op start-stop-reset-start kan drukken.

Een horloge is ook een mogelijkheid, maar inderdaad, dit is niet zo practisch zoals je zelf aangeeft.
- Een horloge met count-down time functie is nog het handigst, je stelt gewoon telkens 1 minuut in, en als hij afgaat druk je gewoon opnieuw op start!
- Ook een GSM heeft dezer dagen vaak zo'n functie ;-)

Verder zijn er misschien nog oplossingen? - Ik heb even van dit topic een Sticky gemaakt...
Als iemand nog oplossingen of tips heeft om de tijd te meten tijdens het lopen! - Gelieve ze vooral met ons te delen :-)
carola
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2009, 15:17

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door carola »

Ik loop ook meestal in mijn eentje en maak dan gebruik van een stopwatch met count-down optie.. Zo kan ik precies zien hoe lang ik nog moet en weet ik wanneer ik moet stoppen..
Groetjes
silvietje94
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2010, 14:26

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door silvietje94 »

Als ik ga lopen meet ik de tijden enz met mijn gsm( de timerfunctie) het geeft een alarm als je de ingestelde tijd hebt gedaan
doeka
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2010, 16:02

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door doeka »

Niet dat ik al veel ervaring heb , want ik ben nog maar 2 weken bezig en ben een echte leek op sportief vlak, maar ik gebruik mijn GSM en stel mijn timer in . Gemakkelijk, vind ik !
Sanmiguel
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 mar 2010, 14:56

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Sanmiguel »

Ik gebruik m'n horloge met hartslagmeter.
Ik start m'n chrono als ik vertrek en laat 'm gewoon altijd verderlopen.

Moet je bvb beginnen met 3 minuten lopen en 2 minuten wandelen, dan laat je em lopen van nul en weet je dat je op 3 moeten beginnen wandelen en op 5 terug beginnen lopen.

En d'er komen helemaaal geen ongelukken van
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door henriette »

als je een sporthorloge gebruikt is dit heel eenvoudig: deze houd de tijd bij die je loopt, en ook de tijd die je in je juiste hartslagzone hebt gelopen;zelfs je calorieverbruik word berekend. deze horloges hoeven niet duur te zijn, mijn dochter heeft er net een kunnen aankopen voor 28 euro,hij is zelfs gecodeerd,wat heel belangrijk is als je in groep loopt.
Riet
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 jul 2010, 13:44
Locatie: Ninove, België

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Riet »

Voor mij gaat er niks boven de podcasts van Evi :D
Dinsdag was ik mijn mp3 speler op werk vergeten en ik wou toch perse gaan lopen, dus zelf moeten timen en had mijn radio op mijn gsm in mijn oortjes geplugd, maar vond ik maar niks, want ik vind de muziek in de podcasts goed aangepast aan lopen en wandelen, dus zoals ik al zei, er gaat niks boven aan Evi in mijn oren om aan te geven of ik moet lopen of stappen ;) . Een echte aanrader !!!
dries
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2010, 08:15

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door dries »

Riet schreef:Voor mij gaat er niks boven de podcasts van Evi :D
Dinsdag was ik mijn mp3 speler op werk vergeten en ik wou toch perse gaan lopen, dus zelf moeten timen en had mijn radio op mijn gsm in mijn oortjes geplugd, maar vond ik maar niks, want ik vind de muziek in de podcasts goed aangepast aan lopen en wandelen, dus zoals ik al zei, er gaat niks boven aan Evi in mijn oren om aan te geven of ik moet lopen of stappen ;) . Een echte aanrader !!!
Evy is ideaal om te beginnen, tegenwoordig praat ik liever gewoon met mijn buurman. Zo weet ik ook direct dat ik niet te snel aan het gaan ben.
luke
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2010, 13:58

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door luke »

henriette schreef:als je een sporthorloge gebruikt is dit heel eenvoudig: deze houd de tijd bij die je loopt, en ook de tijd die je in je juiste hartslagzone hebt gelopen;zelfs je calorieverbruik word berekend. deze horloges hoeven niet duur te zijn, mijn dochter heeft er net een kunnen aankopen voor 28 euro,hij is zelfs gecodeerd,wat heel belangrijk is als je in groep loopt.
hallo
mag ik weten welk merk van horloge enin welke winkel ze die gekocht heeft ?
mvg
luke
Plaats reactie