2,4km in 9'06"

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jensv.
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2019, 19:50

2,4km in 9'06"

Bericht door jensv. »

Halle beste lopers

In zou binnen een maad 2,4km in 9'06" moeten lopen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar rustig gelopen zonder echt een doel. Ik loop meestal 5km aan 12,5km/h. Maar dit is iets helemaal anders dan in gewend ben. Is er iemand die een trainingsschema hiervoor weet of zelf een dan maken. Ik zelf heb totaal geen idee naast 16km/h lopen tot ik niet meer kan 3 keer per week.

Alvast bedankt.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: 2,4km in 9'06"

Bericht door Hellothere »

Hoi,

Da's dan een snelheid van 15.8 km/u gedurende 9 minuten, oftewel een goeie 3.8 min/km .
"Fucking fast" dacht ik, toen ik jouw vraag las, maar blijkbaar is de "1,5 mijl binnen de 9 minuten" in sommige organisaties (militair, brandweer, ...) een standaardtest, dus, zou niet onhaalbaar moeten zijn, zeker gezien het "maar" 3.3 km/u sneller is dan de snelheid die je nu loopt over 5 km (wat ook al niet echt traag is.

Gezien dit totaal mijn ambitie niet is (en de enkeling die hier nog iets post, meestal een duurloper is), ben ik op zoek gegaan.

Meest zinvolle artikel wat ik hierover terugvind :

https://nonuple.com/tricks-to-help-you- ... er-minutes

Of dat in 1 maand haalbaar is, laat ik in het midden.
Wat wel zeker is, is, dat je, als je het haalt, het "loopje" toch voor een stuk op karakter zal moeten lopen.

Test eea even uit, en hou ons hier op de hoogte. Het vervolg hiervan boeit mij wel.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: 2,4km in 9'06"

Bericht door M_N_M »

Is die 5km aan 12.5km/u dan ‘rustig’ voor jou of niet? De gevraagde snelheid is niet niets en voor velen niet weggelegd. 2.4km is nu wel niet zo lang en kan je perfect in zone 5 lopen [emoji108][emoji106]

Ik zou gaan voor 3 trainingen per week: 1 lange duurloop aan trage snelheid (bv 10km), 1 tempoloop maar dan wat verder dan wat je moet (bv 5km) en eventueel progressief in snelheid (elke km versnellen en laatste km aan 3:45/km) en dan nog 1 interval(bv 500m blokjes aan 3:30/km) om je snelheid te verbeteren.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie