Bekkeninstabiliteit en lopen

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
NeleGH
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2017, 23:41

Bekkeninstabiliteit en lopen

Bericht door NeleGH »

Lopen met typische postnatale klachten zoals (niet al te zware) bekkeninstabiliteit, zwakke bekkenbodem en diastasis van de lange rechte buikspieren - kan dit deze problemen verergeren? Noot: het gaat om chronische klachten, van al 6 jaren geleden, waardoor ik tot op heden niet durfde te lopen.
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Bekkeninstabiliteit en lopen

Bericht door Hellothere »

Ik denk dat je dat best aan je arts vraagt.
Als je verder "normaal" kan functioneren, denk ik niet dat het lopen je problemen zal verergen, maar de dokter of Fysio kan je wellicht spierversterkende oefeningen adviseren.
Ik heb, toen ik langer en verder begon te lopen, enige tijd rugproblemen gehad, en hier heeft krachttraining mij enorm geholpen.
NeleGH
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2017, 23:41

Re: Bekkeninstabiliteit en lopen

Bericht door NeleGH »

Dat heb ik inderdaad gedaan (huisarts en kinesist zeggen niet hetzelfde, ook wat betreft het afgelopen jaar 'zachte' pilates; het is dan ook geen exacte wetenschap natuurlijk). Graag hoor ik ervaringen van anderen.
Plaats reactie