Dagboek van Luke!!!

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboek van Luke!!!

Bericht door J.G. »

M_N_M schreef:Als je traag loopt doe je dat best de volledige training, anders is het effect van een trage training niet gehaald (interval zou een 'zware' training moeten zijn en geen 'hulp' om traag te kunnen lopen)
Je stelt je horloge bv in op max 160 bpm en als je daar boven gaat, dan geluidssignaal laten geven zodat je trager kan lopen (of in het begin mogelijk zelf stappen)
Hangt er wel vanaf hoe Luc zijn hartslagzone's liggen natuurlijk :-) 160 zou voor mij persoonlijk al rond mijn omslagpunt liggen, eerder mijn wedstrijdhartslag...
ik probeer één maal per week een langere duurloop van plusminus een uur in zone 2 te doen, dat is van 130 tot 145 en dan probeer ik nog liefst korter bij die 130 te blijven dan tegen de 145...en dat is inderdaad tijdens het lopen het gevoel hebben dat je niet vooruit komt :-)
Dan nog een middellange loop van ongeveer 40min in zone drie, dat is van 145 tot 155 en nog één intervaltraining..
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Dagboek van Luke!!!

Bericht door M_N_M »

mijn omslagpunt is 189 en max 206, vrij hoog dus in vergelijking met een gemiddeld persoon van mijn leeftijd (33)
Bij 160 loop ik bij wijze van spreken met 2 vingers in de neus ;)
Gebruikersavatar
Luke666
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2017, 10:31
Locatie: Oudegem

Re: Dagboek van Luke!!!

Bericht door Luke666 »

Vandaag zone 4 gelopen en het ging nog.. Nog te snel denk ik maar ik doe men best [emoji12].. Normaal vrijdag volgende run.. Grts Luc Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J730F met Tapatalk
Afbeelding
Run Babby Run... :lol:
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van Luke!!!

Bericht door martmarbus »

Let op dat je jezelf niet voorbij loopt.
Neem ook je rust dagen. Onderschat dat niet.
Verder benijd ik je.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Dagboek van Luke!!!

Bericht door M_N_M »

Volgende keer moet je eens z2 of z3 proberen [emoji6] z4 is normaal nog vrij intensief maar je snelheid is al beduidend lager dus je hebt je best gedaan ;)
Mijn interval training was grotendeels z3-z4 (snelle km’s waren eind z4 en soms begin z5)

Morgen doe ik normaal een rustige en is z2 dan.
Gebruikersavatar
Luke666
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2017, 10:31
Locatie: Oudegem

Re: Dagboek van Luke!!!

Bericht door Luke666 »

Moet nog werken ook. Ver nu.. Was van zondag geleden dus dat viel wel mee.. Deze week niet veel tijd. Ik zal proberen nog trager te gaan.. Komt wel zeker.. Grts [emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-J730F met Tapatalk
Run Babby Run... :lol:
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Dagboek van Luke!!!

Bericht door M_N_M »

Ik zie nu dat je max hr bij je 10km loop 183 was en gemiddeld 170. Bij deze gemiddeld 155/max 163.

Wat zijn de hartslagen van je zones want dat lijkt toch ver uit mekaar te liggen voor zone 4/5.. (zou denken dat 155 eerder zone 3 zou zijn)

We mogen natuurlijk ook niet vergeten dat dit ‘theoretische’ zones zijn en niet bepaald obv een lactaattest.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Luke666
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2017, 10:31
Locatie: Oudegem

Re: Dagboek van Luke!!!

Bericht door Luke666 »

Dit zijn de zones van men uurwerk.. Dit tempo was goed aan te houden.. elke dag is ook anders he.. Had deze nacht op 5u meer dan 6000stappen gedaan op men werk.
Als ik deze week nog loop dan ga ik proberen om hs nog meer te doen zakken.. Dan zien we wel he. Ik loop voor de fun en niet voor ne wedstrijd [emoji12] Alle ik werk nog wat [emoji6] Tot later.. [emoji41]

Verstuurd vanaf mijn SM-J730F met Tapatalk
Run Babby Run... :lol:
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Dagboek van Luke!!!

Bericht door M_N_M »

niet slecht bedoeld hoor Luc, wil je maar (correcte) raad geven!

Ik vermoed dat je hartslagzones niet echt overeen zullen komen met de werkelijkheid (deze zijn waarschijnlijk gebaseerd op je leeftijd?).
In je eerste post zeg je dat je 44 bent dus de "standaardregel" is 220-44=176.

In "theorie" zou je dus maximum een hartslag van 176 kunnen halen (en dat is dus als je je helemaal de verdoemenis inloopt, bv 500à750m meter op max snelheid, bij voorkeur nog een heuveltje op) maar bij je laatste 10km training (waar ik vermoed dat je wel "snel" maar niet "tot op het bot" gelopen hebt) had je al een maximum hartslag van 183 dus dat zit er al boven.

Als je een betere inschatting wil van je zones, zou je je max HR eens moeten bepalen (ik vermoed dat dit bij jou + 190 zal zijn) en je rust HR en dan kan je obv deze gegevens via de formule van karvonen je zones laten schatten.
Voor mijn lactaattest heb ik dat ook gedaan en die waren aardig in de buurt van mijn "echte" zones.
Mijn theoretische zones obv leeftijd waren alvast ook waardeloos omdat ik ook een vrij hoge max HR heb (204 in mijn geval en ik ben helaas geen 16 (220-<leeftijd>) meer :lol: )
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek van Luke!!!

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

M_N_M schreef:In "theorie" zou je dus maximum een hartslag van 176 kunnen halen
De theorie klopt inderdaad niet altijd, mijn theoretische max zou 160 bpm bedragen terwijl ik in werkelijkheid gerust tot zelfs 175 mag gaan tijdens 10 k wedstrijden. bij de gewone loopjes probeer ik die toch zoveel mogelijk onder de 150 bpm te houden.
M_N_M schreef: (en dat is dus als je je helemaal de verdoemenis inloopt, bv 500à750m meter op max snelheid, bij voorkeur nog een heuveltje op)

Ik heb dat verleden jaar gedaan en kwam uit op 180 bpm, niet slecht hé voor een 'oudje :lol: '
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie