Dagboekje van Jeroen

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

J.G. schreef:Ik heb nog tijd....planning is de hm van Tilburg op 13/05/18 dus... [emoji4]
Zeg dat dan :lol:
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Gisteren het verslag gekregen van mijn fitheidstest van twee weken geleden en de decoupling test een week later.
Nu weet ik perfect mijn hartslagzone's en heb ik deze ook mooi ingesteld op mijn nieuwe polar :-)
Er worden me drie trainingen per week aangeraden, één lange duurloop (1:00u - 1:30u) in zone 2 en proberen 130-140 max aan te houden. Dat gaat traag zijn, ongeveer tegen een 9km/h maar het is wel nodig want mijn basis moet veel beter worden.
Dan nog een iets vlottere duurloop tot max 1:00u met een hs eind zone 2 begin zone 3, zou voor mij rond de 145 zijn.
En als laatste nog een interval training.
Nu heb ik op mijn polar M430 ook de trainingsschema's bekeken en die komen aardig in de buurt van wat ik nu zou moeten gaan doen dus ik heb deze dan ook maar ingesteld voor de halve marathon. Ik ben eens benieuwd.
Het enige waar ik nog steeds na drie maanden problemen mee heb is mijn gewicht, er gaat niet af hetgeen ik graag zou willen. Begin aug woog ik bijna 97 en nu schommel ik tussen de 90 en 91 kg. Ik let anders wel hard op mijn voeding. Ik weet het, dat is zes kilo op drie maand (waar vele mensen al heel tevreden mee zouden zijn) Maar misschien wil ik te veel en moet ik het gewoon wat afwachten tot mijn duurlopen wat langer worden en mijn hs wat lager... :-) geduld is niet mijn sterkste eigenschap ;-)
Vandaag staat er een korte duurloop op het programma, 10min opwarmen, dan 25min zone 2 (hs130) en nog 5min loslopen.
Zondag staat er normaal een interval training op het programma maar dan ga ik mountainbiken, ook interval niet? ;-)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

J.G. schreef: geduld is niet mijn sterkste eigenschap
Ik ken dat :lol:
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Vandaag een korte duurloop op het programma van 40 minuten .
Eerste 10min zone 2 en de rest zone drie moeten lopen, het ging goed moet ik zeggen.
Vandaag ook eens proberen rekening te houden met cadans, geprobeerd om 160-170/min aan te houden en ik moet zeggen dat loopt wel lekker, metronoom opgezet onderweg ipv muziek.
Donderdag ga ik van mijn werk naar huis lopen denk ik met een omweggetje, een duurloop van een uur aan 130 HS dus heel rustig.
dan kan ik nog in daglicht lopen en voor het eten want na het eten moet ik de eerste twee uur niet aan lopen denken. Dan heb ik nog steeds last van maagzuur tijdens het lopen.

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door martmarbus »

Kijk, dat zie ik graag. Z2 en 3 lopen.
Je hoeft niet te pieken om vooruit te komen.
Goed zo!
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

martmarbus schreef:Kijk, dat zie ik graag. Z2 en 3 lopen.
Je hoeft niet te pieken om vooruit te komen.
Goed zo!
Ja op aanraden van de persoon die mijn inspanningstesten afgenomen heeft moet mijn basis verbeteren dus de eerstkomende periode zeker niet in te hoge zone's lopen, zelfs met interval trainingen maximaal tot zone vier.
En lange duurlopen moest ik in zone twee afhaspelen, dat is bij mij van 130 tot 144. En dan moest ik proberen om op 130 lopen ipv op 144.
En dan zou ik binnen een maand of drie-vier veel progressie moeten zien zei hij :-)
Ik moet zeggen, tegen 130 hartslag kan ik wel eventjes volhouden :-)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woepi
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2016, 10:33

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door Woepi »

Ik volg ook de polar-trainingschema. Zone2 was voor mij een marteling, maar die was dan ook ingesteld op hs 123 tot 134. Ondertss veranderd naar hs 127-140 en dat loopt al iets vlotter.
Doe je de kern en mobilteitsoefeningen ook ?
Doelstelling:1500km/jaar, 30km/week, 5km aan 12km/u.
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Woepi schreef:Ik volg ook de polar-trainingschema. Zone2 was voor mij een marteling, maar die was dan ook ingesteld op hs 123 tot 134. Ondertss veranderd naar hs 127-140 en dat loopt al iets vlotter.
Doe je de kern en mobilteitsoefeningen ook ?
Ik zou ze eigenlijk moeten doen want ik loop met een discusprothese en mijn core is een ramp...ik moet van mijn kiné eigenlijk dagelijks oefeningen doen maar...[emoji53]
Ik ben ook met het halve marathonschema van polar begonnen maar ik vervang sommige trainingen door trainingen die ik van iemand gekregen heb, interval bv..die moeten wat aangepast worden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Vandaag duurloop van een uur gelopen. Geprobeerd in zone twee te blijven en dat is redelijk gelukt, gemiddelde snelheid is nog redelijk te doen, ik was alleen weer iets te snel vertrokken gelijk altijd [emoji4]...moet ik toch eens afleren.
Zaterdag staat er een interval op het programma.

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Vandaag toertje van 11km uitgestippeld. Doel was om in zone twee te blijven en dat lukt me goed, zo kan ik wel twintig km doen als het moet [emoji4] snelheid is wel laag maar eigenlijk wel aangenaam lopen zo.
Voor een keertje ook 's morgens gelopen wat ik normaal niet graag doe maar dat viel eigenlijk best mee.

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie