Dagboekje van Jeroen

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Na het lezen van al deze leuke en interessante dagboeken hier ga ik ook eens proberen om een verslag bij te houden.
Ik ben Jeroen, 40 lente's jong :-) 1,84m en momenteel een heel scherp gewicht van 96,5kg droog aan de haak ;-)
Ik ben sinds 20 augustus vorig jaar gestopt met roken dus nu bijna een jaar en dat heeft zijn invloed wel gehad op mijn voedingspatroon, dus nu een dikke 10kg zwaarder dan vorig jaar... :-(
Vorig jaar rond feb, maart liep ik ongeveer een drie maal per week tussen de 5 a 7 km maar wegens te druk met het werk en het huishouden ben ik toen plots gestopt en dat vind ik wel spijtig want ik liep wel graag.
Dus vandaag de draad weer opgepikt en terug begonnen met s2r, ineens les twee want les 1 had ik blijkbaar al gewist :-D
Het ging redelijk vlot, geen problemen gehad..max hartslag was 152 en gemiddeld 120 volgens mijn polar'tje.
Het enige waar ik eigenlijk een beetje last van heb is mijn gewicht, ik merk wel dat ik serieuze klappen krijg tijdens het lopen. ik ben van nature geen 'dik' persoon, eerder fors gebouwd, nogal tamelijk gespierd ook geweest altijd, de meeste mensen schrikken wel als ik zeg dat ik 96kg weeg.
iig, nu letten op mijn eten, en blijven lopen zeker
tot de volgende :arrow:
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Succes en blijf ons op de hoogte houden ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Vandaag rustdag. Gisteren les drie gedaan van s2r, ging vrij vlot. Ik had het gevoel dat ik de volle les zou kunnen gelopen hebben maar we zullen het maar rustig aan doen :)
Eergisteren nog een stevige wandeling van 4km gedaan aan een kleine 7 km/u omdat ik niet graag niets doe tussen de loopdagen. Ik heb niet hett gevoel dat ik mezelf overbelast dus doen we dat maar.
Morgenvroeg les vier eens aanvatten.
Mijn zoon moet ook terug gaan trainen voor de voetbal op dinsdag en donderdag, en aan de trainingsvelden ligt een atletiekpiste en een finse pist van 800m,dus ga ik er een gewoonte van maken om elke keer te lopen als hij moet trainen, ik moet er toch zijn dus.. :-)
Iig, de start voelt al goed en hopelijk blijf ik het lang volhouden.
Gr en tot de volgende :arrow:
Gebruikersavatar
Luke666
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2017, 10:31
Locatie: Oudegem

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door Luke666 »

Je bent net gestart.. Hoop dat het je goed verloopt.. 8-)
Run Babby Run... :lol:
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Vandaag les 4 van s2r gelopen, geen problemen gehad, zalig hier in het dorp, rond het kasteel en door de dreef. Ideale loopomgeving en op 50m van mijn deur. :D

Afbeelding
Afbeelding

Mijn Garmin forerunner 110 nog eens van stal gehaald maar ik denk dat het binnenkort tijd wordt voor een nieuwe want dat ding moet elke dag opgeladen worden en valt onderweg wel eens uit :-) als iemand tips heeft over merk/model, laat maar weten.
Ik had gedacht aan de garmin forerunner 35 of de polar M400. die zitten beiden zowat in mijn budget (ongeveer 150). Met hartslagband of zonder ben ik nog niet uit, is een hartslagband niet accurater dan eentje met polssensor?

Grtz en tot de volgende :-)
Gebruikersavatar
Luke666
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2017, 10:31
Locatie: Oudegem

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door Luke666 »

Ik heb de garmin 230 en die komt iets duurder.. bekijk het is.. :D
Run Babby Run... :lol:
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door martmarbus »

Er zijn geen slechte merken maar wel betere.
Ik heb een paar jaar met de M400 gelopen maar de borstband moest ik per 2 jaar vervangen en de batterij idem.
Ook vond ik de data aansluiting niet optimaal omdat het stekkertje en de connector van het horloge niet helemaal aansloten.
Waardoor er vaak een storing bij het synchroniseren ontstond.
Ik gebruik nu de Polar M430. Deze heeft een polsmeting met 6 sensoren en alle foutjes van de M400 zijn verdwenen
Schrap de M400 maar, want daar zit een borstband bij.
Maar heb je wat meer geld te besteden en wil je perse een Polar, dan zou ik voor de M430 gaan.
Polar M430

Ik heb de reviews van de Garmin 35 bekeken
Een goede prijs kwaliteit klokje
Maar de 3 hartslag sensoren kunnen onnauwkeurig zijn en storingen geven.
Het is beter een horloge met 6 sensoren te nemen. Deze zijn nauwkeuriger.
garmin 35
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door J.G. »

Bedankt voor de tips,ik ga het zeker eens bekijken :-)
En anders spaar ik maar wat verder voor een iets duurder model, mijn fr210 werkt nog dus.

Net terug van een regenachtig loopje, ik persoonlijk vind het wel leuk, door de regen lopen. Lekker veel zuurstof in de lucht :-)
Les vijf van s2r afgerond, geen enkel probleem gehad. Voel me helemaal niet moe dus tempo ligt goed.
Hier wat stats :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door martmarbus »

Je doet het uitstekend.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboekje van Jeroen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Mooi :P
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie