2017

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2017

Bericht door martmarbus »

Woepi schreef:Ik zou het vanavond doen maar het lukt mij niet om op de polar de trainingsessie van de interval van gisteren naar vandaag te verplaatsen. Of kan dat niet?
Volgens mij staat dat vast in de PolarFlow.
Ik heb dat maar helemaal uitgezet, want dat kan wel. En loop mijn eigen schema.
Ik weet wat ik moet doen, dat scheelt weer.
Je kan ook gewoon de aangegeven training van die dag laten vervallen en aanhaken bij de volgende training.
Zo hoef je blijf je gewoon met de trainingen van Polar lopen
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Woepi
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2016, 10:33

Re: 2017

Bericht door Woepi »

Gisteren atletiektraining meegevolgd met de jeugd, maar het is mij toch allemaal veel te snel wat het lopen betreft. Gisteren 5km alles samengeteld en vandaag is het zondag en dan doe ik mijn 10km. Maar nu met de hartslagmeter en dan moet het een heel stuk 'rustiger'. Ik heb echt moeite om binnen de aangegeven lage zones te blijven
Laatst gewijzigd door Woepi op 04 sep 2017, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Doelstelling:1500km/jaar, 30km/week, 5km aan 12km/u.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2017

Bericht door martmarbus »

Zones lopen is moeilijk. En dat vergt enige training.
En zeker voor de lage zones.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Woepi
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2016, 10:33

Re: 2017

Bericht door Woepi »

Nu een half uurtje 'rustig joggen' met de polar. Om daarna de laatste kilometer te knallen. Een half uurtje lage hartslag en dan een paar minuten pieken, kan geen kwaad zeker?
Lopen met de hartslagmeter is toch een stuk spannend. Constant opletten om binnen de zones te blijven, en dat compenseren met het nemen van grotere passen :lol: .
Doelstelling:1500km/jaar, 30km/week, 5km aan 12km/u.
Woepi
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2016, 10:33

Re: 2017

Bericht door Woepi »

Interval à la polar: 15 minuten warmlopen en dan 5 keer 3 minuten zone 4 of 5 met 2 minuten wandelen tussenin. Gemiddeld zat ik telkens in de 5e zone (hs 164 en dat daalde bij elke ronde). De eerste ronde was 620m (4,48min/km) daarna een zak naar 2 keer 590m (5,04min/km) en 2 keer 580m (5,11min/km). De brandstof was dus al opgebruikt van bij de eerste ronde. Wel fijn als je dat zo kunt aflezen. Totaal vandaag 7,3km
Doelstelling:1500km/jaar, 30km/week, 5km aan 12km/u.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: 2017

Bericht door martmarbus »

Dat is nou zo mooi als je kan zien wat je doet.
Ik vind dat heel prettig. En je kan zien of je er een tandje bij moet zetten of dat je te snel gaat.
Je bent weer goed bezig.
Laatst gewijzigd door martmarbus op 07 sep 2017, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Woepi
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2016, 10:33

Re: 2017

Bericht door Woepi »

En nu 5km langs de schelde. Prachtige zonsondergang, glinsterend water en een paar boze ganzen die moesten wijken. No pressure. Zalig.
Doelstelling:1500km/jaar, 30km/week, 5km aan 12km/u.
Gebruikersavatar
Luke666
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2017, 10:31
Locatie: Oudegem

Re: 2017

Bericht door Luke666 »

Van waar ben je ? Hier nog gaan lopen na men werk 6km... Viel nog mee na een druk dagje.. grts Luc
Run Babby Run... :lol:
Woepi
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2016, 10:33

Re: 2017

Bericht door Woepi »

Van Zuid-West-Vlaanderen. Een landbouwgemeentje precies tussen Kortrijk en Doornik in. Volop natuur, ideaal voor wandelaars, fietsers en lopers hé. Er is hier onlangs ook een fiets-o-strade aangelegd met zachte ondergrond. Langs de Schelde is het mooist om te lopen maar niet als het waait (stomme bomenkap). Een bos is er hier niet, maar veel veldwegeltjes. Ik kan zo vanuit mijn huis vertrekken om dan bij terugkeer in de zetel neer te ploffen. Daarom dat het voor mij ook gemakkelijker is om de loopschoenen aan te trekken voor een half uurtje (en met de beste weersomstandigheid). Ik kan mij best inbeelden dat het minder motiverend is als je nog een eindje moet rijden of in een park steeds dezelfde rondjes moet lopen.
Doelstelling:1500km/jaar, 30km/week, 5km aan 12km/u.
Gebruikersavatar
Luke666
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2017, 10:31
Locatie: Oudegem

Re: 2017

Bericht door Luke666 »

Das top he zo kunnen lopen.. Bij mij is het de straat uit en kan langs de dender lopen.. Zo heeft iedereen wel zijn ding.. Tof dat je zo goed kan lopen.. Fijn weekend.. Grts Luc

Verstuurd vanaf mijn SM-J730F met Tapatalk
Run Babby Run... :lol:
Plaats reactie