Dagboek van een beginnend loper

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

martmarbus schreef:Dat van de eerste kilometers zal iedereen wel hebben. Dat hoort bij het warmlopen. Ik loop pas na de eerste 4 km lekker en kom dan pas los.
Met dit citaat in het achterhoofd ging ik vandaag nog eens lopen, nadat het er alweer een week niet van gekomen was. En inderdaad, ik had het soms wat moeilijk, maar ben er dan wel door gekomen, tot ik de 7km afgelegd had die ik hoopte te doen. Nu ga ik echt proberen om drie keer per week te gaan lopen, zodat ik op het einde van maart toch die 10km haal!

Daar zou ik zo blij mee zijn!
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Ik voel dat het beter gaat, tempo gaat ook al iets vlotter. Vrijdag liep ik 7km in 49 minuten en vandaag probeerde ik een soort van intervaltraining te doen: 4km in 27 minuten. Ik heb mij wel wat geblesseerd denk ik. Mijn rechterbilspier en de achterkant van mijn bovenbeen doen pijn als ik stap, ik loop echt te manken... Hopelijk is het morgen weer beter...
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door martmarbus »

Als het spierpijn of verzuring is dan moet het met 3 dagen verminderd zijn. Zo niet dan moet je langer rusten.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Hoera! Afgelopen zaterdag liep ik voor het eerst 10km! :lol: Een primeur voor mij...
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Proficiat ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door martmarbus »

Respect met een diepe buiging.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door BlackScorpion »

Proficiat!
Op naar de 15 ;)
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Bedankt allemaal! 15km is nog niet meteen mijn volgend doel, ik wil deze 10km eerst en vooral iets vlotter proberen te doen. Als ik op weekdagen ga lopen, doe ik max. 5km (soms in intervallen, soms gewoon rustig. En in het weekend probeer ik dan op te bouwen. Gisteren heb ik voor de fun nog iets langer proberen te lopen (11km jeeej! :D ), maar toen begon ik het echt te voelen in mijn knieën, dus ben ik maar gestopt.

Ben wel blij dat het zo goed gaat nu! :D
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door BlackScorpion »

Straf straf, gaat dat trouwens goed om in de week 5 te lopen en in het weekend langer?
Ik bedoel, lukt het opbouwen dan als je maar 1 keer in de week langer loopt?
Pure nieuwsgierigheid voor (hopelijk) de toekomst van mijn lopen...
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Ja, voorlopig verrassend goed, het geeft ook mentaal meer rust voor mij. Ik hoef in een drukke werkdag dus niet zo nodig meer dan 5km te doen, dus ik jaag me dan ook niet meer op als het niet lekker loopt. Ik probeer dan wel iets extra te doen tijdens die 5km (interval of helling). Maar zelfs als dat niet lukt, heb ik die 5km toch al gehad.

En in de weekends bouwde ik dan op en tot nu was dat geen enkel probleem en kon ik het tijdens moeilijkere momenten toch opbrengen om door te bijten. Ik ga het de komende maanden nog op deze manier blijven doen. Ik weet nog niet goed wat mijn volgend doel gaat zijn, ik denk nog een paar 10km events.
Plaats reactie