Géén vooruitgang ... pff

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Yoerivdm
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2016, 08:06

Géén vooruitgang ... pff

Bericht door Yoerivdm »

Ben intussen terug 2 maand aan het lopen na een lange pauze (2 jaar) ... dus besloten om van de Polar m400 een programma tot 5km te lopen. Het schema bestaat uit 4x lopen per week met aanvullende oefeningen (krachttraining en een reeks aan stretch oefeningen)

Schema bestaat uit
Ma - 30 min, 10 in HR-zone 1-2 (tot 130bpm); 15 minuten in HR 3 (130-150) en dan terug 5 in HR 1-2
Woe - 30 min interval 11 min in HR 1-2-3; 4 min in HR 4-5 (150+); 3 min min HR 3; 4 min HR 4-5; 3 min HR 3; 5 min HR 1-2
Vr - idem maandag
Zondag: langere duur ... gaat van 35 min tot 50 minuten met ong 10 minuten tot 150 bpm (zone 3) en de rest in 1-2, dus onder de 130

2 maand verder merk ik ... net hetzelfde als 2 maand terug, enige verschil is dat ik in zone 1-2 nu jog ipv wandel maar qua snelheden en hartslagen nog steeds hetzelfde ... traag en hoog :-(

Suggesties? Ik wil ab-so-luut die hartslag naar beneden ... als ik gewoon ga lopen (bvb 5 km) zit ik toch redelijk veel boven de 170 te lopen (soms 180+) en ik voel dat dat niet al te goed is ...
Plaats reactie