ik zit vast ...

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Gebruikersavatar
cindy.leleu
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2016, 16:44

ik zit vast ...

Bericht door cindy.leleu »

Ik zit momenteel aan les 15, deze heb ik al reeds 3x gedaan maar ik blijf het moeilijk hebben. Is dat normaal, zou het normaal niet beter moeten gaan? :( Zijn er nog mensen die dat probleem hebben? Ik weet niet of ik nu naar les 16 moet gaan of niet.... Help!
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: ik zit vast ...

Bericht door Saskia1982 »

Ik zou even een extra rustdag nemen en dan nogmaals proberen, soms heeft het lichaam gewoon even behoefte aan wat extra rust.
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Gebruikersavatar
cindy.leleu
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2016, 16:44

Re: ik zit vast ...

Bericht door cindy.leleu »

ja dat heb ik al gedaan.... ben ten einde raad, op die manier verlies ik mijn motivatie en het ging net zo goed.... :(
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: ik zit vast ...

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Je blijft het moeilijk hebben schrijf je, wat bedoel je daarmee? Heb je ergens pijn? ben je te moe, Of is het iets anders? Feit dat je les 15 al 3X gelopen hebt zou volgens mij toch voldoende moeten zijn. Ik zou toch eens proberen om les 16 te lopen, loop misschien eens wat trager dat kan ook helpen maar verlies vooral de moed niet, je bent reeds zover gekomen en om nu op te geven, het zou te jammer zijn. veel succes en laat iets weten.
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
cindy.leleu
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2016, 16:44

Re: ik zit vast ...

Bericht door cindy.leleu »

In les 15 moet je 5 min lopen en ik ben blij als ze zegt dat ik mag wandelen, want ik zit te hijgen gelijk een dode hond :oops: . In les 16 moet ik 7 min lopen, ik ben bang dat dit niet zal lukken...
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: ik zit vast ...

Bericht door BlackScorpion »

Wat ga je hier nog om lachen binnen een maand of 2 ;).
Toen ik 5 minuten moest lopen aan 1 stuk, dacht ik dat ik ging neervallen.
Nu zit ik op 18 minuten lopen aan 1 stuk en wat verlang ik terug naar 5 minuten...

Je kan altijd een mindere dag hebben, zelfs meerdere dagen.
Ik heb iets meer dan 2 weken geleden een loopje gehad waar ik leek te vliegen, mijn benen voelden top, mijn adem zat super, ik had spijt toen het gedaan was zelfs.
Maar sindsdien loop ik iedere les te vechten tegen mezelf. Mijn benen voelen zwaar, ik moet echt moeite doen om telkens het einde van de les te halen.
Ik zou zo graag terug zo vlot lopen als toen...

Ik zou zeggen, herhaal de les nog 1 keer en doe de keer erop de volgende les, ook al denk je die niet te kunnen halen.
Ik heb al gemerkt dat het vaak gewoon gaat om je lichaam toch net iets verder te pushen.
Ik dacht ook nooit het einde van de volgende les te kunnen halen, het leek té veel.
Vind je 5 minuten moeilijk? Denk je 7 minuten niet te kunnen gaan halen?
Toch proberen! En hoogstwaarschijnlijk haal je het wel.

Succes!

Ps. hijgen is niet goed, je moet rustig inademen en dubbel zo lang uitademen.
Het uitademen moet langer duren dan het inademen, anders ga je hyperventileren en dan kan je niet verder.
Heb ik ook moeten leren en soms heb ik er nog altijd problemen met en moet ik me echt bewust focussen op die adem.
Gebruikersavatar
cindy.leleu
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2016, 16:44

Re: ik zit vast ...

Bericht door cindy.leleu »

Wat een geruststelling :P Ben blij dat ik de enige niet ben, en dat dit normaal is. Ik ga de volgende les proberen en hopelijk lach ik hier na een paar maanden mee zoals je zegt ;)
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: ik zit vast ...

Bericht door Saskia1982 »

Ik weet nog heel goed dat ik mijn kleine 4 km rondje de helft moest wandelen omdat ik anders neer zou vallen, toen had ik echt het idee dat ik het ook nooit aan één stuk zou kunnen uitlopen. Probeer wat langzamer te lopen en idd heel goed letten op de ademhaling, probeer wat langzamer uit te ademen. Het beste is een tempo waarbij je nog hele zinnen uit kan spreken.
Toen ik de ademhaling beter onder controle kreeg ging ik opeens met sprongen vooruit. Wat tempo betreft, zolang je niet wandelt maar loopt kan je eigenlijk nooit te langzaam gaan.. Te snel is wel heel makkelijk en dan ga je het inderdaad niet volhouden. Als je eenmaal een basisconditie heb om een tijd door te kunnen lopen gaat het tempo vanzelf wel omhoog ;)
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: ik zit vast ...

Bericht door fann »

Probeer eens wat trager te lopen anders...

Ps - het gaat écht alleen maar beter eens je door die eerste sessies bent hoor, 2 jaar geleden was ik fier op mijn vijf kilometer na een knieblessure, vorige zondag heb ik de 20 km van Brussel uitgelopen zonder zware problemen onderweg...
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: ik zit vast ...

Bericht door Holenmens »

Inderdaad, je loopt te snel. Je hoort je snelheid aan te passen aan de inspanning. Vandaar de aanwijzing dat je nog moet kunnen praten tijdens het lopen. Dat is een goede graadmeter voor de inspanning. Als de inspanning te zwaar is word het ook mentaal moeilijk om vol te houden. Dus langzamer lopen ook als het belachelijk langzaam lijkt. Te snel proberen te lopen zal trouwens niet tot vooruitgang leiden in deze fase.
Plaats reactie