Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Bedankt :)

Ik blijf een beetje twijfelen, ik zou ook liever een loopband in huis hebben, omdat ik toch snel geïntimideerd ben door de anderen in de fitness.
Waarschijnlijk ben ik daarom te diep gegaan. Maar zo een loopband is ten eerste geen kleine kost en neemt ook best veel plaats in, daarom twijfel ik.

Heb jij toevallig een soort van trainingsplan voor een loopband? Ik bedoel, hoe lang je ongeveer de eerste keren moet stappen / lopen en hoe snel enzo?
Of is het gewoon beginnen op een redelijk wandeltempo en elke keer die tempo een klein beetje verhogen tot je loopt?
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Ik zeg.......niet doen.
Zelf heb ik een jaar de loopband van mijn dochter in huis gehad en dacht dat dat een uitkomst zou zijn.
Maar na 3 maanden stond die gewoon niks te doen. Dat omdat ik buiten lopen vele malen fijner vind.
Ook bij korte loopjes is buiten gewoon veel fijner.
Het is gewoon zonde van het geld. Want als je er een koopt, moet je wel een goede kopen. En die zijn niet goedkoop.( rond de 1000 euries )
Mijn advies, gewoon lekker buiten blijven lopen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Mja, in de week kan ik niet buiten lopen, enkel op de piste en dat lukt me echt niet meer. Is het mentaal, is het fysiek? Ik weet het niet, maar de piste is een no go voor mij. En verder heb ik enkel drukke wegen waar ik kan lopen, plus binnenkort is het donker als ik thuis kom en dan ga ik zeker niet meer buiten lopen. En in een kleine maand gaan we in de weekend ook niet meer naar zee en heb ik in het weekend ook geen mogelijkheid om buiten te lopen meer. Dus...

Ik wil het lopen niet opgeven, maar als de loopband niet lukt, dan vrees ik dat het lopen zal stoppen...
En hier zat ik, uitkijkende naar een paar winterwedstrijdjes...
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Je kan natuurlijk bij een sportschool kijken of ze daar 10 ritten kaarten hebben.
Dan kom je in elk geval de winter door.
Ik heb vandaag er eentje aangeschaft. 60,00. Alleen om 1x in de week aan spinning te doen.
Dat zal ongeveer tot 1 maart duren. de maand december wordt er maar 2x gespind(door mij)
Dus met 2 kaarten kom ik de winter wel door
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
Tr€€
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 mar 2016, 23:41

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Tr€€ »

Ik raad je in eerste instantie ook aan om gebruik te maken van de sportschool om je conditie te onderhouden, als buiten lopen geen optie voor jou is.

Informeer je vooraf goed naar de prijzen en vraag of ze voor jou een 10- of 20-beurtenkaart kunnen maken. En als dat niet kan moet jij de afweging maken of een maandabonnement van bv. 35-40 euro (ik weet jullie prijzen niet) financieel de moeite is met hetgeen je wekelijks/maandelijks wil doen. In dat bedrag zit wellicht persoonlijke begeleiding in, daar zou ik dan ook gebruik van maken. Bij ons in de sportschool werken ze met 6-wekenschema's die nadien samen geëvalueerd worden.

En inderdaad, als je toch besluit één te kopen, zorg dan voor een fatsoenlijke en geen van 250 euro bij de Decathlon (met alle respect). Maar hetgeen ik ervaar in mijn omgeving (weliswaar met hometrainers), is dat al die toestellen daar na enkele weken/maanden gewoon staan stof te vangen :).

Ik heb vandaag toevallig ook voor de eerste keer gebruik gemaakt van de loopband, en pfff ging bij mij ook alles behalve vlot hoor. Hartslag zat al direct in Z3 om nadien over te gaan in Z4 op een voor mij vrij gewoon tempo (6:05 min/km). Zal natuurlijk de krachtsessie (of iets wat erop lijkt :P) van voordien nog iets mee te maken hebben, maar ik had het toch gemakkelijker verwacht ;)
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Geen beurtenkaarten hier spijtig genoeg.
De fitness inde buurt van mij thuis kost 90 euro per maand.
In de buurt van mijn werk is 30 à 40 euro per maand.
Bij beiden geen begeleiding...

Ik ga nog wat nadenken...
Het liefst zou ik een loopband thuis hebben.
Maar inderdaad, veel risico dat die eindigt zoals mijn hometrainer en fitness trampoline...
Gebruikersavatar
Tr€€
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 mar 2016, 23:41

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Tr€€ »

90 EURO en dan nog eens zonder begeleiding ?? :shock: Is die loopband van goud? ;)
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Yep, ik schrok enorm! Was ook weinig volk daar...
Die heeft ook een "entry" kost van 160 euro, dat is met een test bij ofzo.
In die fitness aan mijn werk is het 40 euro "entry" voor 1 jaar en dan 20 euro per maand als je je vastlegd voor 1 jaar.
Per maand zonder vast te hangen is het 30 euro dacht ik.
Die fitness zat redelijk vol.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Als het alleen gaan om rekken en strekken, zoals loopband en andere toestellen, dan is 20 euro p/m een mooie prijs. Voor begeleiding kun je 1,50 per week erbij tellen. Dat is ook redelijk.Dat is omgerekend 26,50 p/m. Maar 90,00 dat is wel erg veel. Dus 30 euro is ook nog een mooie prijs.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door zoefje »

Soms zijn sportscholen gewoon belachelijk duur!!! Een kwestie van vraag en aanbod denk ik. Balend dat het op de piste niet lukt. Bij ons wordt er op de piste een nieuwe laag aangebracht, er wordt echt geadviseerd om geen al te nieuwe schoenen aan te trekken, omdat de baan veel meer veert, niet echt fijn voor de peesjes schijnbaar. Misschien heb je last van de vering?

Je kan altijd eens kijken op sites als marktplaats, als je een loopband aanschaft en het wordt niks, kun je hem altijd weer verpatsen ;) . Ik heb zelf geen loopband, ik heb de mogelijkheid om buiten te lopen en dus de behoefte niet, een vriendin van mij heeft er wel een en zij vindt het heerlijk om zo af te kunnen wisselen. Het is echt heel persoonlijk.
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie