Bronx

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Bronx

Bericht door martmarbus »

Als je maar naar je lichaam luistert!
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Bronx

Bericht door sporterkertje »

En luisteren naar de kiné.......!!!!!!! Een weekje rust, ijs leggen en lichtjes rekken!!!!!!

En luisteren naar je vrouwtje, zodat ik je goed kan verzorgen ;) :lol: :lol:
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Bronx

Bericht door M_N_M »

Laat je in die week maar goed verwennen door je vrouwtje :lol: :twisted:

Verder in het achterhoofd houden dat lopen (in vergelijking met bv fietsen) zeer belastend is omdat bij elke stap een veelvoud van het lichaamsgewicht moet worden opgevangen.
Dus ook al denk je "ik hoef dit stapmoment tussendoor niet" of "ik ben na mijn STR les nog niet vermoeid en kan gerust nog even doorgaan", beter NIET doen en je gewoon aan je STR schema houden. Op lange termijn pluk je van die tragere opbouw de vruchten.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier zelf wel meermaals aan gezondigd heb (na een paar STR lesjes heb ik er toch geregeld enkele geskipt) maar (ondanks dat ik niet echt een ideaal 'lopersgewicht' heb) lijk ik niet echt blessuregevoelig (maar ga niet te hard roepen, op het forum heb ik al meermaals gezien dat je een blessure niet echt "ziet" aankomen... :x ) en was wel gewoon om meermaals per week te sporten (minivoetbal / fitness / fietsen)
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Bronx

Bericht door Saskia1982 »

Sterkte met het herstel!
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Bronx

Bericht door sporterkertje »

Dinsdag nog eens terug naar de running-speciaalzaak, en de woensdag terug starten met een rustige opbouw ;)
Het komt allemaal in orde :) en zeker met je wakende oog naast jou zij :D :lol:
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Bronx
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2016, 07:20

Re: Bronx

Bericht door Bronx »

Hello Runnertjes ,

Vandaag weer gelopen langs de mooie dijk en was weer een echte zachte morgend ;) , den eerste keer met mijn nieuwe aanwinst de hardloopschoenen gekocht en het is zalig om het weer eens anders te ervaren .
Het lopen ging vlot den eerste minuten en ontspannend gelopen maar de laatste trip was het even iets te vlug gegaan en terug last van scheenbeen maar ik hield vol tot de laatste secondjes :( was het pijnlijk ..... In ieder geval had ik er van genoten en pijn heb je in het begin altijd na 20 jaar niet gelopen te hebben .
Ik geef niet op en ga ervoor tot ik mijn ritme heb en heb enorm veel steun van mijn vrouwke "" sporterkertje "" die zelfs den trip meeloopt om me te steunen met het lopen.
Ik wens jullie allemaal nog loopplezier en een fijne dag
Groetjes Bronx

"" Oja hier even de foto van mijn loopschoenen ""
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Bronx

Bericht door Saskia1982 »

Fijn dat je weer lekker gelopen heb! Ik hoop dat je scheenbeen volgende keer al een stuk beter aanvoelt, soms word je toch een beetje ba van al die enge blessure verhalen hier.
Verder heb je echt geluk dat je vrouw je zo goed steunt :D Mijn man geeft echt helemaal niets om het lopen, vandaar dat ik mijn ervaringen maar online moet delen om nog iets van motivatie en steun ergens te krijgen ;)
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Bronx

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Mooi vroeg op pad :P , als je op het einde pijn voelt zou ik aanraden om te stoppen en verder te wandelen, kwestie van het niet te overbelasten. Samenlopen is toch leuk hé, ik loop ook samen, me, myself and i :mrgreen:
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Bronx

Bericht door M_N_M »

dirk.vancoillie.5 schreef:ik loop ook samen, me, myself and i :mrgreen:
ik loop ook meestal samen met hen, prima gezelschap en volgt altijd mooi mijn tempo! :D

@ Bronx: goed zo maar zoals hierboven gezegd, met pijn loop je beter niet ;) Even extra stappen tussendoor is geen ramp
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Bronx

Bericht door martmarbus »

Goed zo. Maar luister naar je lichaam. En ga niet als een bezetene te keer.
Neem ook je rust. Die halve marathon is toch nog lang niet in zicht. En de bus halen hoeft ook niet. Want je bent lopende.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie