Mijn dagboek

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Girly1985
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 14:18

Mijn dagboek

Bericht door Girly1985 »

Na tussen de 10 en 15 jaar eigenlijk niet gesport te hebben besloten dat het toch wel tijd werd. Conditie was echt prut met peren. Trap oplopen ging zelfs op een gegeven moment moeizaam.
Dus ben ik gaan denken wat wil ik doen. Uiteindelijk kwam ik op hardlopen uit. Schoenen gevraagd voor de kerst en gekregen. Helemaal top dus. 2 dagen later naar de winkel gegaan om te kijken of de schoenen inderdaad goed waren. Toen dat allemaal geregeld was ben ik me verder wat gaan inlezen en de app van Evy gekozen. Op 30 december mijn eerste les gelopen. Pfff wat viel dat even vies tegen zeg. Wel heel trots op mezelf dat ik alle minuten gelopen heb die ik moet lopen en met wandelen kwam ik weer goed bij adem. Maar tijdens het lopen kreeg ik rechts in mijn borstkas af en toe een flinke steek en praten wat is dat??? Maar wat was ik trots ik had het gedaan, volgehouden en ik vond het leuk.

De volgende dag spierpijn o niet normaal zelfs een oma van 98 achter een rollator was nog sneller dan dat ik was. Achteraf gezien heb ik een te korte warming up gedaan en daar betaalde ik dus een prijs voor.

Les 2:

Zondag 3 jan gelopen. Begon met een goede warming up (althans voor mij nu namelijk 10 a 15 minuten wandelen). Daarna de hele les weer precies volgehouden zoals de les aangaf. Weer af en toe een steek, tijdens wandelen goed op adem gekomen maar wat vond ik het lekker zeg. Na de les nog 10 a 15 minuten gewandeld. En de volgende dag GEEN spierpijn wat was ik blij en trots.
Wel zweette ik heel erg en had het koud en warm. Dus die middag maar even op internet rondgestruind voor een goede windjack en gevonden.

Les 3:

Vandaag 5-1 gelopen. Heb besloten wat langzamer te gaan lopen. Of althans het te proberen. Misschien dat dat zou schelen tegen die steken. Ik al mijn kleding aan stap de deur uit en ja hoor regen. Grrrrrr. Maar nee ik had zoiets van ik moet volhouden en ik ga gewoon. En dat heb ik gedaan. En rustiger aan lopen is gelukt. Ging nu ook een stuk beter. Geen steken in mijn borst gehad. En hield het beter vol.

Les 1: 2.34 km/7.0 km/u (20 min)
les 2: 2.42 km/7.3 km/u
Les 3: 2.17 km/6.5 km/u

Mijn einddoel is in 10 weken tijd 5 km te kunnen lopen. En uiteindelijk zoveel voldoening en ontspanning en hoofd leeg kunnen maken van hardlopen dat ik ook de knop om kan zetten en uiteindelijk te stoppen met roken.

Ok heel verhaal geworden. Sorry daarvoor. In ieder geval bedankt voor het lezen.
Ik ga proberen om na iedere les even wat neer te zetten.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Mijn dagboek

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Je bent goed bezig en je hebt een doel voor ogen :P , het is leuk om je verslagen te lezen, ik kijk al uit naar het volgende, veel succes verder ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Girly1985
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 14:18

Re: Mijn dagboek

Bericht door Girly1985 »

Dank je wel.

Verder even een update. Ik zeg YES weer geen spierpijn. Me happy. Heb nu al zin in morgen haha.
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Mijn dagboek

Bericht door sporterkertje »

Welkom Girly,

Eerst en vooral proficiat met je doorzettingsvermogen, zelfs met regen heeft het je niet tegen gehouden :P Met het lopen ga je zweten, van het zweten word je nat, en van regen word je ook nat, veel verschil zit er niet in ( dat is mijn idee en gevoel :oops: )

Ik kijk er zeker naar uit om je verdere verloop te kunnen lezen.
Van die steken in je borst, is dat je borstkas of je borst zelf, want als het je borst zelf is, kan je eens gaan kijken voor een sport-BH ...die geven meer steun bij het lopen.

Hop naar de volgende les en hop naar je volgende doel....het stoppen met roken.........., mijn officiële rook-stop-datum is 15 november 2015 nog niet zo lang geleden ;) :P :D

Veel succes xx
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Girly1985
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 14:18

Re: Mijn dagboek

Bericht door Girly1985 »

Het waren echt steken in mijn borstkas. Maar uiteindelijk een goede sport bh is ook niet verkeerd haha.

Wat goed van je dat je gestopt bent met roken. Hoop dat ook snel te kunnen zeggen. En ja nat wordt je van allebei. Straks zal het voor mij wrs ook geen verschil maken maar voor nu even wel dit ivm motivatie om te gaan.
Girly1985
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 14:18

Re: Mijn dagboek

Bericht door Girly1985 »

Vandaag eindelijk weer gelopen. Les 4 zit erop. Ik wilde eerst donderdag gaan lopen maar mijn man smste dat hij over moest werken en kwam pas om 10 uur thuis. Dan vind ik het nog te laat om te gaan rennen. Dan maar vrijdag. Ook dat ging niet door uiteindelijk ivm een sollicitatiegesprek. Zaterdag zat al helemaal vol gepland dus vandaag was eindelijk de dag.

Les 4: een stapje omhoog. 2 keer 3 minuten lopen. Het ging goed. Merkte dat ik te snel van start ging. Kreeg weer steken tijdens het rennen. Dus snelheid weer aangepast. En toen ging het goed. Heb het weer helemaal volgehouden en heb het idee dat het weer een stuk makkelijker gaat.
24 minuten gelopen
2.66 km gelopen
6.6 km per uur gelopen.

Helemaal happy en trots op mezelf.
Nu mezelf belonen met een uurtje ( of 2) heerlijk op de bank borduren.

Dinsdag weer lekker lopen. En dit keer geen smoesjes. Tenzij er iets belangrijks tussen door komt.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Mijn dagboek

Bericht door fann »

Zitten die steken rechts zo net waar je je onderste rib voelt?

Zo ja, dat is bij enorm gebeterd nu ik meer drink
Girly1985
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 14:18

Re: Mijn dagboek

Bericht door Girly1985 »

Dank je wel voor de tip. Moet ik zeker weten gaan doen ;) . Ik drink namelijk structureel te weinig.
Maar nee de steken zaten meer naar boven. Bijna in mijn keel zeg maar.
Moet ook wel zeggen was vooral ook met het rennen met tegenwind.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Mijn dagboek

Bericht door martmarbus »

Gewoon van te voren veel water drinken.
Zeg maar 1 tot 2 grote glazen plat water.

Je doet het zo goed.
Gaat zo door.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Girly1985
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 14:18

Re: Mijn dagboek

Bericht door Girly1985 »

Dank je wel Mart. Ik zal dat eens proberen. Maar mijn probleem is ook een beetje dat ik gewoon water zo ontzettend vies vind. Krijg er bijna de rillingen van.
Daarom drink ik eigenlijk altijd water met een heel heel klein beetje limonadesiroop. Niet het beste maar ik krijg gewoon plat water bijna niet weg.

Maar ik ga het proberen en hopen dat ik tijdens het rennen niet naar de wc moet hahaha
Plaats reactie