dagboek...

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: dagboek...

Bericht door Isabelle B »

Hé wat goed dat je gevonden hebt wat het proleem is!
Ik drink ook heel erg weinig (3 koppen koffie op een dag en dat is 't), drink niet tijdens het lopen en ook niet erna. Maar ik ben het slechste voorbeeld dat je kan verzinnen, op veel vlak :mrgreen:
Ja, vermoeide benen, dan ken ik ook :D
Die conditie, dat komt wel. Daarom bouw je ook op hé.
Komt helemaal goed!
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: dagboek...

Bericht door fann »

Normaal gezien (lees als je genoeg drinkt tijdens de dag) is het niet nodig om water mee te nemen voor zo'n korte loopjes in het begin van STR.

Probeer gewoon wat meer te drinken gedurende de dag - als ik 's morgens vroeg ga lopen direct na het opstaan drink ik bv wat meer voor ik ga slapen en dan nog eens 's nachts als ik wakker word.

Na het lopen kan je dan nog wat extra drinken.

Eens je langere lopen doet of als het buiten warmer wordt kan je dan wel water meenemen - trouwens al lopende drinken vraagt ook wat oefening
Charlene.devos
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2015, 18:11

Re: dagboek...

Bericht door Charlene.devos »

Heb toch wat vroeg victorie gekraait met de hoofdpijn...ze is wel iets dragelijker...Het is niet gemakkelijk om meer te drinken...ik kan er wel proberen op te letten...ik vraag mij inderdaad af wat ik ga doen als het warm is en als ik langer ga beginnen lopen...hmmm...echt wel beetje teleurstellend... :cry:
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: dagboek...

Bericht door martmarbus »

Geloof me. De rustdagen versterken je loopspieren.
http://sportsnuts.nl/het-belang-van-rustdagen/
Vwb het onderweg drinken.
Is een bottle-belt misschien iets voor jou?
Dus een riem met daaraan 4 flesjes van ongeveer 200cl per stuk.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Charlene.devos
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2015, 18:11

Re: dagboek...

Bericht door Charlene.devos »

Ik loop 3x in een week...dat is toch niet veel?ik loop een dag, dan 1 of 2 dagen rust dan terug lopen en 1 dag rust...van de rest heb ik dus echt geen last...stretch ook heel goed na het lopen...wat lopen jullie in de week?
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: dagboek...

Bericht door martmarbus »

Bij mij varieert het.
Ik bouw inmiddels steeds op naar de 21km
Ik start met 7 km 2dagen rust 10km 2 dagen rust 15 km week rust 10km 2dgn rust 15 km 2dgn rust 21km ruim een week rust. Enz
De lange loopjes vergen de langste rustperiodes.
Maar het komt ook wel voor dat ik na 10km al een week rust.
Het is gewoon hoe ik me voel
Maar na een week rust voel ik dat ik meer aan kan.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Charlene.devos
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2015, 18:11

Re: dagboek...

Bericht door Charlene.devos »

Ondertussen zitten we bijna aan ons half uur aan 1 stuk lopen...conditie zit goed...hoofdpijn...hmmm...1ne keer beter andere keer minder...de benen...willen echt niet mee...nooit geen last na de loopsessie maar tijdens zou ik ze er willen afhakken...zou dat kunnen komen door men loopschoenen?kmoet zeggen dat ik best wel fier ben op mezelf dat we dit kunnen in zo een korte tijd...
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: dagboek...

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Je mag terecht fier zijn :P . Wat je loopschoenen betreft zou ik toch aanraden om eens naar een running center te gaan.
Ikzelf probeer om 3 X per week te lopen, afstanden variëren tussen 15 en 21 km maar nu lig ik in de lappenmand voor 3 weken, achillespeesontsteking :( .
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: dagboek...

Bericht door martmarbus »

Er is nog een optie vwb je hoofdpijn tijdens het lopen.
Probeer "licht"te lopen. Dus geen haklandingen en platvoet landingen. Maar probeer zacht op de bal van je voet te landen.
Ik weet dat dit veel gevraagd is, maar daarmee leer je jezelf zachte landingen te geven.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Charlene.devos
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2015, 18:11

Re: dagboek...

Bericht door Charlene.devos »

De loopschoenen gaan we waarschijnlijk eens in het nieuwe jaar vervangen via zo een running center...ondertussen een loopsessie van een halfuur achter de rug...we hebben in de buurt een finse piste liggen en tot hiertoe bevalt me dat het meest...voor de hoofdpijn en voor de benen...als ik lichter begin te lopen op een atletiek piste of op de gewone baan zijn de benen echt snel vermoeid...hoewel ik ook paardrij, waarbij je de beenspieren ook nodig hebt verschiet ik hoe weinig ik ermee kan doen...maar voel wel dat de benen heel gespierd zijn...dus ik denk dat ik gewoon echt fout in elkaar zit :-) 15-21 km...ik zal blij zijn dat ik dat haal...ik loop nu een half uur en nog geen 5 km...ben echt jaloers dat jullie deze afstanden kunnen afleggen!!!
Plaats reactie