dagboek...

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: dagboek...

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Niet jaloers zijn, je loopt al een half uur wat zeer goed is, de kilometers komen er wel. Weet dat wij ook begonnen zijn met een minuutje afwisselend lopen en wandelen, geduld. Ik ken iemand die zeer tevreden is dat ze 5 km loopt, ze doet dat 2 x per week en ze zegt dat ze absoluut geen behoefte heeft om langer of verder te lopen en ze is tevreden zo.
Inhale the future. Exhale the past.
Charlene.devos
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2015, 18:11

Re: dagboek...

Bericht door Charlene.devos »

Vandaag een loopje van 45 min aan 1 stuk achter de rug...super fier om dit op 4 weken te bereiken...heb gemiddeld 7,5 km/u gelopen en 5,6 km...de km slagen echt tegen...wil de 10 miles uitlopen op 1u40...mijn hartslag bleef rond de 160...voelde me echt goed en kon nog lopen maar wil ook niet overdrijven...hebben jullie nog tips hoe ik de 10 miles kan halen?
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: dagboek...

Bericht door martmarbus »

Begin een paar dagen voor de run met plat water te drinken. En start de wedstrijd in laag tempo. Loop jezelf rustig warm. Laat je niet meeslepen met de snelle lopers. Loop je eigen tempo. Verderop in de run kun je eventueel versnellen. Maar loop daarbij jezelf niet voorbij.
Probeer bij lopers van jou capaciteiten aan te haken.
Laatst gewijzigd door martmarbus op 29 dec 2015, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: dagboek...

Bericht door fann »

wil de 10 miles uitlopen op 1u40...
waarom die doelstelling ? kan je er niet gewoon van maken 'ik wil de 10 miles uitlopen en er ook een beetje van genieten ;)
Charlene.devos
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2015, 18:11

Re: dagboek...

Bericht door Charlene.devos »

Als alles goed gaat loop ik met men maatje de 10 miles en de hartslagmeter om te voorkomen dat we te snel gaan lopen...als we aan dit tempo de 10 miles lopen doen we er meer dan 2 uur over en dat wil ik echt niet...ben iemand met doelen...en liefst zo hoog mogelijk! Heb me ook al zo lang moeten bewijzen tov mijn familie wil ik dat ze fier zijn op mij...en amai plat water drinken is echt een hel...ben zo verslaafd aan mijn frisdrank... :(
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: dagboek...

Bericht door fann »

ben iemand met doelen...en liefst zo hoog mogelijk! Heb me ook al zo lang moeten bewijzen tov mijn familie wil ik dat ze fier zijn op mij...
De 10 miles uitlopen in 2 uur is al een hele prestatie die 99,5 % van de Belgen jou niet na doen - dus reden genoeg om zelf heel fier op te zijn !!

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen wat de rest al zei
- stop met roken
- stop met frisdrank drinken
- drink 2 liter water per dag - desnoods met beetje sap er in als je echt geen water lust
- doe veel meer trainingen tegen een lage hartslag - zelfs als dat wil zeggen dat je trager moet lopen - om je basisconditie op te bouwen
- ga morgen goede loopschoenen kopen
;) ;) ;) ;) ;) ;)
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: dagboek...

Bericht door Isabelle B »

Maar allé? Ik schrijf hier een heel epistel en nu is 't weg?
Miljaar!!! En ik heb nu geen zin om opnieuw te beginnen :evil:
Charlene.devos
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2015, 18:11

Re: dagboek...

Bericht door Charlene.devos »

Hihi, had het daarstraks ook voor dat alles weg was...bedoel je meer malen gaan lopen in de week? De schoenen komen er in januari, misschien nog een procentje meepikken...drink wel overdag een hele dag thee...voor de rest weet ik weeral wat we moeten doen he...:-) bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: dagboek...

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Van mij ook nog een tip, geniet van het lopen, doelstellingen zijn goed maar ze mogen geen obsessie worden, gewoon die 10 mijl lopen of dit nu in 2 u of meer is, het doet er toch niet toe, kwestie is dat je er lol in hebt. Veel succes ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: dagboek...

Bericht door Isabelle B »

Tweede poging.
Ik drink enkel spuitwater en koffie. Niet ideaal voor het lopen.
Citroen in plat water maakt het voor mij wel drinkbaar (veeeeeeel citroen, ben een zure), misschien is dat voor jou ook zo? Geen siroop (da's keivies) maar vers geperst. Proberen?

Net als jij, ben ik iemand van doelstellingen en streven. Daarom gebruik ik het loopschema. Neurotisch als ik ben, ga ik daar dan ook niet van afwijken anders was 't hek hier van de dam en had ik gegarandeerd al blessures met hopen. Jij loopt zowat zonder schema. Pas je doelstelling aan: focus op het lopen van die 10 miles. Is dat niet belangrijker?
Wat als je snel loopt maar je haalt het niet, hoe zou je je dan voelen?
Wat als je een slechte dag hebt en trager loopt, ga je dan ontgoocheld zijn terwjil je de finish toch haalde?
Wat als je trager loopt maar voldaan kan zeggen "ik dééd het!"?
De snelheid zal wel volgen maar volgens mij moet je eerst aan die afstand werken. Komt heus wel goed hoor.

De rest van mijn preek ben ik vergeten :)
Plaats reactie