Het kleine dagboekje

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door zoefje »

Denk dat je veel te hard bent gegaan, versnellen moet je in het begin kalm aan doen, versnellen is ook niet racen [emoji6]
Weer geleerd moet je maar denken [emoji6]
De 10 mijl bereikt!!! :D
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door fann »

Toen wij vlot 50 minuten konden lopen mochten we beginnen met versnellingen.
Voor zover ik me kan herinneren was dat toen 400 meter lopen (traag) en dan 100 meter versnellen en dat een paar keer na elkaar. Uiteraard altijd na een kwartier opwarmen

Volgens mij staat op deze website wel een goed schema.
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door Ibrahiem »

Het klopt dat het veel te snel is om nu al te versnellen, toch heb ik me laten vangen door het verschil van schema...
In S2R is het eigenlijk zien dat je 32min kunt lopen in 1x , maar er staat 5km, dus dacht ik dat het een algemene regel was en ook zo in looptijden.nl.
Eigenlijk een beetje op een verkeerd been gezet ;) ; dus die schema's zijn zoals naar de kledingwinkel gaan, passen is de boodschap... Alleen haat ik shoppen haha

Ik zal waarschijnlijk verder gaan met het schema van S2R die 5km - 10km voor beginners, dit vanaf volgende week, momenteel terug een klein beetje pijn in de knie.
Waarschijnlijk van die versnelling :evil: dus terug eerst 2 x de 4,5 km rustig lopen deze week . Dan er terug tegen aan hé mannen en vrouwen ... op naar de 10km of die eindtijd.

Evy zal haar handen vol hebben aan mij...
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door martmarbus »

succes. Gaat je zeker lukken
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door Ibrahiem »

Gisteren toch nog buiten geweest en direct de eerste les gevolgd van 5km - 10 km omdat deze enkel 32 minuten lopen is.. dit haal ik reeds enkele dagen. daarom heb ik deze dan maar aangezet en afgewerkt.. Nu staat er dat ik morgen 25minuten hersteltraining heb ? Als uitleg staat er loslopen ... nu is dit een groot vraagteken wat ze hiermee wilt zeggen..

Nog langzamer lopen dan nu ? Dan ben ik aan het snelwandelen :mrgreen:
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door martmarbus »

Herstel loopje.
Je eigen tempo lopen. Waarbij je gewoon het lekkerst loopt. Waarbij je gewoon rustig kan praten. Ook wel dribbelen genoemd.
Succes
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door fann »

Tijdens een herstelloop blijft he hartslag ook laag ( of dat is minstens de bedoeling), ergens tussen zone 0 en zone 1. Door dit dikwijls te doen verbeter je je conditie.
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door Ibrahiem »

Vandaag met familie gaan lopen die het iets meer doen... was best leuk en natuurlijk was ik de laatste op mijn tempo. Maar zij waren best tevreden over mijn prestatie, dus ik ook...
Na mijn duidelijke overwinning van bijna 5km zijn zij dan maar even verder gaan lopen haha. Ze waren precies juist opgewarmd na het samen lopen ....

Ook ging het rustig aan toch voor mij te snel vertrokken, je wilt mee lopen en dat was reeds voor mij te snel, voor hen te traag :P ... ik moet toch echt iets gaan doen aan die snelheid hoor.
Niet dat ik geen geduld heb toch een 8km/u zou ik toch als een minimum willen hebben...ik denk soms dat ik vastgeroest ben in mijn huidige snelheid.

Afbeelding
Het eigenaardige is, zoals vandaag dat ik de eerste 3.5 km echt veel adem; nadien krijg ik een rustige ademhaling voor die extra 1.5km, als ik stop met lopen ben ik eigenlijk niet meer buiten adem.

Dus wat doe ik verkeerd ????
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Je doet niks verkeerd :lol: , je krijgt gewoon conditie, das alles, die 8 km/u komt wel ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door Ibrahiem »

Conditie had ik anders voorgesteld..

Gewoon verder kunnen lopen en moe worden op het einde ...

Nu ben ik moe in het begin en moet ik zwaarder ademen , nadien verdwijnt die moeheid en zwaardere ademhaling.. maar jullie hebben de ervaring.
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Plaats reactie