Het kleine dagboekje

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door Ibrahiem »

Ik heb vandaag de app van looptijden gedownload en ook een premium genomen van 1jaar, dus hier ga ik verder mee trainen voor de 10km.
Vanaf maandag dus nieuwe trainingen, ik heb voor deze gekozen omdat het in Nederlands is en een tracking heeft. Lijkt me leuk voor mijn vrouw, zo kan ze ook volgen waar ik loop ;)
Morgen toch nog eerst een losse training, de kinderen gaan mee met de fiets als motivatie en ze gaan hun MTB nodig hebben..

Ik hoop dat het schema zal mee vallen, is nog niet geactiveerd momenteel of ingepland.
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door zoefje »

Je wordt dus goed in de gaten gehouden met je app [emoji6]. Wel handig opzich. Leuk dat de kinderen meegaan op de fiets, maak er een familie uitje van!
Je bent lekker op weg zo!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door Ibrahiem »

Gisteren gaan lopen op hetzelfde parcours als steeds met de nieuwe app, alles goed ingesteld en vertrokken. Mijn zoon mee met zijn fiets en ik leuk luisteren naar begeleiding muziek, het viel me op dat de vrije training weinig feedback gaf tijdens het lopen. Geen melding van snelheid of gedane km ... na het kopen van de afstand een 4,5km kijk ik naar de app.. alleen de looptijd was ingevuld een 33min. Al de rest stond gewoon op nul :twisted:

Mijn locatie button of gps stond uit :oops: dus de app dacht waarschijnlijk dat ik nog niet vertrokken was haha..

Dus ik kan reeds 0 km lopen in 33 minuten, doet dit nu maar eens achter ;)

Morgen de eerste training naar de 10 km
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Toch maar de gps inschakelen of je loopt 0 km in 1 u 05 min :mrgreen:
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door M_N_M »

klopt, met GPS zal wat meer motiveren ;) :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door zoefje »

Foutje, bedankt! Dat is jammer, volgende keer de gps niet vergeten [emoji12]. Maar toch weer lekker gelopen, daar draait het om [emoji4]
De 10 mijl bereikt!!! :D
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door NarN »

Op weg naar de 10km! Mooi, ga ervoor.
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door Ibrahiem »

Vandaag een rot dag, ik heb een verkeerd schema denk ik, het is 10min gewoon lopen 10min sneller lopen en dit 2X dus een 40 minuten.
Na de eerste interval versnelling was ik reeds volledig opgebrand in die 2e interval... na een 16 loopminuten was ik 100% op.. tegen mijn zin gestopt en gewandeld.
Dan ben ik terug een 5 minuten gaan lopen en gewoon opgegeven.. het was ook op zo een Finsparcour... dus misschien te snel gelopen ?
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Het kleine dagboekje

Bericht door M_N_M »

Veel te snel vermoed ik..

Een 10km schema gaat er meestal wel van uit dat je 5km vlot kan lopen (en jij zit nog maar aan 4 dacht ik?)...

Intervaltraining is in jouw geval zowiezo ook al (veel) te vroeg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Het kleine dagboekje

Bericht door martmarbus »

Ik denk dat je moet beginnen met 2 om 4 minuten. 4min hardlopen 2min versnellen. En dat langzaam opbouwen naar de 10min. Met steeds 2min verschil.
Bouw het rustig op. Dan heb je er het meeste plezier aan.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie