beginnen lopen na héél lange tijd...

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
152jurgen
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2015, 14:06

beginnen lopen na héél lange tijd...

Bericht door 152jurgen »

Hallo iedereen,

Ik heb me er eindelijk ook maar eens aan gewaagd. S2R. Ik ben altijd redelijk sportief geweest, maar de laatste tijd deed ik toch niets meer van sport. Ik heb dan ook de nodige extra kilo's er bij gekregen, gratis en voor niets. (98kg, 1m84).
Lopen is echter wel nooit mijn favoriet geweest, en dus ook nooit mijn beste sport, maar het voordeel van lopen is dat je het nagenoeg overall en altijd kan doen. Ik heb altijd liever gezwommen, maar ja daar heb je een zwembad voor nodig he.
Maar nu dus maar eens met Evy proberen, kijken of het helpt om vol te houden.
Ik had eerst de app gedownload, om dan vast te stellen dat mijn GPS op mijn GSM niet meer werkt. Die moet binnenkort dan maar eens op herstelling. Initiëel was dit natuurlijk een goed excuus om er nog niet aan te beginnen, maar ja, dan heb ik maar een oude podcast gedownload. Want van uitstel komt afstel.
Vermits ik in principe nog wel wat basisconditie heb ben ik maar meteen met de keep running versie begonnen.
De eerste les ging vlot, maar het was toch duidelijk dat ik al een tijdje stil zat. Rustig gelopen en toch 5km kunnen optekenen, al bij al geen slecht begin.
Nu heb ik vandaag les drie er op zitten. Niets geforceerd en rustig de opgegeven versnellinkjes er bij gedaan. Daarna goed gestreched en dan (het weer was schitterend vanmorgen) buiten in het gras vol mooie dauw nog wat aan de "core" spieren gewerkt, dat viel niet zo mee, er zit behoorlijk wat vet in de weg :-)

Ook maar weer wat op mijn eten aan het letten, dat zal ook wel de nodige vruchten afwerpen.
Een jaartje geleden ben ik, na ettelijke jaren gestopt geweest te zijn, weer beginnen te roken. Dat was ook wel duidelijk nu ik weer wat sport. Ik ben dan maar weer het boek van Allan Carr aan het lezen, daar ben ik indertijd ook mee gestopt.

Voor wat extra motivatie heb ik al een doel gekozen om naartoe te werken: 13 December een trail in Olne. Kunnen we ook eens kijken of trails lopen me misschien voor de motivatie wat beter ligt...

Als alles goed gaat (ttz als ik het wat blijf volhouden) dan laat ik binnenkort nog wel iets weten.

Groeten,

Jurgen
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: beginnen lopen na héél lange tijd...

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Veel succes ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: beginnen lopen na héél lange tijd...

Bericht door Ibrahiem »

Proficiat met het opnieuw beginnen en volhouden deze keer... het is voor die enkele weken dat ik ervaring heb een mooie sport.
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
152jurgen
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2015, 14:06

Re: beginnen lopen na héél lange tijd...

Bericht door 152jurgen »

Lap, heb het al zitten, bij het ingaan van de tweede week een beetje last van mijn linker knie tijdens het lopen. Ik ben dan maar direct gestopt na een kilometer of twee. Maar de dag erna zoooo veel pijn. Ik heb een hele week nauwlijks kunnen stappen. Nu een goede week gerust (zelfs niet kunnen gaan werken, want met de auto rijden was niet mogelijk) en het gaat al veel beter. Lopen zit er nog niet in. Maar ik zal deze week wat gaan zwemmen, dat is eigenlijk mijn lievelingssport, maar dat is altijd wat lastiger om te doen dan lopen, want dan moet je naar een zwembad, terwijl je lopen overall kan doen.

Tja, uitstel is geen afstel. Voorzichtig conditie weer opbouwen en wat kilo's verliezen, dat zal deugd doen aan de knie.

Groeten
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: beginnen lopen na héél lange tijd...

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Heb je een idee wat de oorzaak is? verkeerd schoeisel? iets teveel geforceerd? verkeerd neergekomen? In elk geval, rusten is het belangrijkst, veel beterschap ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: beginnen lopen na héél lange tijd...

Bericht door Holenmens »

Misschien beter gewoon met start to run beginnen?
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: beginnen lopen na héél lange tijd...

Bericht door zoefje »

Holenmens schreef:Misschien beter gewoon met start to run beginnen?
Daar voorkom je een hoop blessureleed mee
De 10 mijl bereikt!!! :D
152jurgen
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2015, 14:06

Re: beginnen lopen na héél lange tijd...

Bericht door 152jurgen »

Mijn schoenen zijn zeer goed en aangepast aan mijn loopstijl. Dus daar ligt het niet aan. Wel lang geleden dat ik nog veel heb gelopen en wat overgewicht. Steeds op zachte ondergrond gelopen en helemaal niets geforceerd.
En beginnen met start to run, tja... Ik ben net met keep running begonnen omdat dat dan ook rustig opbouwen is. Ik kàn nog wel 10 of 15 km aan één stuk lopen, maar ben dat niet meer gewoon, dus nu rustig begonnen met stukjes van 5 à 7 km, dus dat was wel progressief dacht ik.

In ieder geval rust momenteel, en dan weer rustig beginnen. We komen er wel.
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: beginnen lopen na héél lange tijd...

Bericht door Ibrahiem »

Kijk niets is zo frustrerend als opnieuw te moeten beginnen na een succes verhaal, toch het zou je juist moeten aanmoedigen om rustig te beginnen..
Met blessure gaat je het niet leuk vinden en dan schuilt het gevaar van opgeven, lopen moet plezant zijn en je moet ernaar uitkijken. Dus rustig aan man
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: beginnen lopen na héél lange tijd...

Bericht door Holenmens »

152jurgen schreef:Mijn schoenen zijn zeer goed en aangepast aan mijn loopstijl. Dus daar ligt het niet aan. Wel lang geleden dat ik nog veel heb gelopen en wat overgewicht. Steeds op zachte ondergrond gelopen en helemaal niets geforceerd.
En beginnen met start to run, tja... Ik ben net met keep running begonnen omdat dat dan ook rustig opbouwen is. Ik kàn nog wel 10 of 15 km aan één stuk lopen, maar ben dat niet meer gewoon, dus nu rustig begonnen met stukjes van 5 à 7 km, dus dat was wel progressief dacht ik.

In ieder geval rust momenteel, en dan weer rustig beginnen. We komen er wel.
Het conditioneel 15km kunnen lopen en de conditie van spieren/pezen etc zijn wel 2 verschillende zaken. Start to run vanaf 0 beginnen lijkt dan wel wat suf, maar je bouwt wel goed op en je gestel krijgt de kans zich aan te passen.
Plaats reactie