Vorderingen van een volhouder

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Vorderingen van een volhouder

Bericht door fann »

Wij lopen ook zeer vaak heel trage langere duurlopen (10 tot 12 km). Tempo is dan niet zo belangrijk wel dat we in ons zone 1 blijven

Onze trainer zei enkele weken geleden dat we moesten proberen in 't oog te houden hoe lang we konden lopen zonder uit die zone te gaan, bij optimale training zou deze tijdsspanne steeds moeten verlengen (en zouden we steeds sneller gaan lopen, maar zover zijn we lang nog niet) en dit zou betekenen dat onze conditie beter wordt... :mrgreen:

Bij ons zijn de 'versnellingen' (zonder de opwarming) altijd wel veel korter dan onze duurlopen, bv 45 minuten of een uur (maximum) en onze duurlopen tussen 1.15 en 1.30
miere
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 apr 2015, 08:59

Re: Vorderingen van een volhouder

Bericht door miere »

Hey Fann, ik volg nu gewoon de keep running van 5 tot 10 km. Eens is die heb afgewerkt ga ik waarschijnlijk nog even door met het schema van de cardioloog.
Dat zijn 2 duurlopen van 30' tot 60' in zone 1, en 1 intensieve training van 15' à 20' in zone 3.

Volgend jaar zou ik nogmaals een looptest willen doen bij de cardioloog, uit nieuwsgierigheid om te zien hoe ik ben vooruitgegaan. En dan krijg ik ook een nieuw trainingsschema, hopelijk met intervallen.

Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Vorderingen van een volhouder

Bericht door zoefje »

Geduld uhm ....... Maar je bent echt lekker bezig!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De 10 mijl bereikt!!! :D
miere
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 apr 2015, 08:59

Re: Vorderingen van een volhouder

Bericht door miere »

Volgens mijn 'keep on running' stond er vandaag een loopje van 30' op het programma, maar we zijn er lichtjes van afgeweken.
Ik wou eens testen hoe vlot ik 7 km loop, dus samen met mijn zus een route uitgestippeld. (was wel een route met weinig stijgingen)

En het ging heel vlotjes, ik kon wel nog even doorgaan. :-)

Afstand: 7.53km
Duur: 0:57:22
TEMPO: 7:37 min/km
HOOGTE: 38 m
HARTSLAG: 153 bpm
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Vorderingen van een volhouder

Bericht door zoefje »

:D Maar een kleine afwijking van de 30 minuten Miere :lol: . Maar mooi 7,5 km gelopen!!!! Stoer!!! :D
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Re: Vorderingen van een volhouder

Bericht door Bubbels** »

Dat is idd geen "lichte afwijking" meer :lol:
Super dat je de 7.5km hebt aangetikt! Geeft vast veel voldoening!
miere
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 apr 2015, 08:59

Re: Vorderingen van een volhouder

Bericht door miere »

Net een supertraag loopje achter de rug. Ik wou volledig in de conditiezone blijven, maar dat was waarschijnijk niet realistisch.
Toch 79% in de juiste zone gelopen, en met mooie gemiddelde hartslag. (ook al voelde ik me soms een snelwandelaar :oops: )

Afstand: 5.47km
Duur: 0:50:01
TEMPO: 9:08 min/km
HOOGTE: 20 m
HARTSLAG: 141 bpm :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Vorderingen van een volhouder

Bericht door zoefje »

Mooi toch miere!!! Mooie hartslag en lekker 50 minuten gelopen! Top!
De 10 mijl bereikt!!! :D
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Vorderingen van een volhouder

Bericht door NarN »

Goede discipline, en dat tempo zal wel stijgen!
miere
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 apr 2015, 08:59

Re: Vorderingen van een volhouder

Bericht door miere »

Ik laat me weer beïnvloeden. :oops: Omdat mijn tempo nogal traag is (lees zeer traag) vinden mijn zus en echtgenoot dat ik moet stoppen met al die schema's en gewoon moet lopen.
Op 20 september doe ik de urban trail in Doornik samen met mijn zus, en die heeft waarschijnlijk schrik dat ze zo traag zal moeten lopen.
Ik sta dus een klein beetje onder druk om mijn tempo en afstand omhoog te krijgen.

woe 26/08
Afstand: 4.31km
Duur: 0:31:06
TEMPO: 7:12 min/km
HOOGTE: 29 m
HARTSLAG: 162 bpm


vrij 28/08
Afstand: 8.21km
Duur: 1:04:11
TEMPO: 7:48 min/km
HOOGTE: 31 m
HARTSLAG: 160 bpm
Plaats reactie