Dagboek JackoBond

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek JackoBond

Bericht door martmarbus »

En we hebben weer iemand blij gemaakt.
Je hebt een mooie intervalloop gedaan
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek JackoBond

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Mooi grafiekje :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: Dagboek JackoBond

Bericht door JackoBond »

MIjn hardlooptraining van gisteren was geen pretje: tijdens het lopen kreeg ik last van mijn rug :(

Uiteindelijk heb ik de pijn verbeten en de training uitgelopen maar dat ging dus alles behalve relax, ik liep ook iets trager dan anders.

Ik ga wat extra rust nemen en bekijken hoe ik mijn toekomstige intervaltrainingen ga inlassen. Ik ga denk ik 2 dagen rust nemen na elke intervaltraining én mijn versnellingen
iets trager lopen. Ik vermoed dat de rugklachten daar van verder komen, al weet je dat nooit met zekerheid natuurlijk.

Cijfertjes van gisteren:
Afstand - 6.9 km
Duur: 57 min
Gem. HR: 160 bpm
Gem. snelheid: 7.1 km/u
Even a bad run is better then no run at all!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek JackoBond

Bericht door zoefje »

lopen met pijn in je rug is niet fijn nee :? . Je kan dan ook zo lastig een goede loophouding aannemen. Doe je voorzichtig? Hoop dat je snel van je rugpijn af bent.
De 10 mijl bereikt!!! :D
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: Dagboek JackoBond

Bericht door jabli »

oei, oei, al dat gecomputergedoe.
Ik ben al blij dat ik kan lopen ....
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: Dagboek JackoBond

Bericht door JackoBond »

Na 2 weken is de rugpijn eindelijk verdwenen. HOOG tijd dus om me weer aan een loopje te wagen...

En wat deed het weer deugd om terug te kunnen lopen... :)

De 2 weken inactiviteit liet zich wél voelen want ik liep amper een gemiddelde van 6.9 km :roll:
Een afstandje van 7.7 km in 1u07, schamelijk :oops:
Ik heb dan ook nog eens een blaar opgelopen op mijn teen, tweede keer gelopen op nieuwe schoenen, pech dus.

Nu ja, de cijfers zijn bedroevend maar ik heb bewogen en het deed deugd. De rest zal zichzelf hopelijk wel weer opkrikken :)


De plannen om een lactaattest te laten nemen beginnen toch concreter te worden omdat ik heb niet het gevoel dat ik vooruit ga.
Ik vermoed dat een persoonlijk schema in mijn geval me meer zal helpen dan te blijven aanmodderen met de atletiekclub waar de snelheid me al iets te hoog ligt.
Even a bad run is better then no run at all!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek JackoBond

Bericht door zoefje »

Top, weer een loopje kunnen doen! Ook al ben je niet tevreden over de cijfers, je hebt lekker bewogen zoals je zelf al schreef!
Goed dat je aan het denken bent aan een lactaattest, daar wordt je wel wijzer van. Top dat je weer bezig bent in ieder geval!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek JackoBond

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

JackoBond schreef:Nu ja, de cijfers zijn bedroevend maar ik heb bewogen en het deed deugd. De rest zal zichzelf hopelijk wel weer opkrikken :)
Zo moet het, positief denken :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Re: Dagboek JackoBond

Bericht door Bubbels** »

Beter wat trager lopen dan helemaal niet lopen ;)
En zeker na een blessure is het belangrijk om het wat rustig aan te doen! Je wil niet weer twee weken met rugpijn rondlopen hé ;)
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: Dagboek JackoBond

Bericht door JackoBond »

Vandaag kon ik niet uit huis gaan lopen(babysit) maar ik heb dat goedgemaakt door een intervaltraining in te lassen de loopband.

Het voordeel van intervallen op een loopband is een goede demping(alleszins beter dan op asfalt/beton) en de constante snelheid die je kan aanhouden.

Ik heb me geamuseerd met 6 x 100m versnellen + 300m recuperatie.

En nu maar hopen dat ik het goed verteer...

Zondag staat er alvast een loopje van zo'n 5 km gepland aan de Blaarmeersen, de Finse piste is lang genoeg daar :)
Even a bad run is better then no run at all!
Plaats reactie