Markman's Dagboek

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
markman
Berichten: 166
Lid geworden op: 07 mar 2015, 08:44

Re: Markman's Dagboek

Bericht door markman »

goedemorgen, vandaag zal het een dagje rust worden (spiertjes met rust laten) ;)
30.04.2016 Spartacus Run 10 km boom /25.06.2016 Battle of the Ardennes 11km Durbuy /04.09.2016 Battle of Thor 12km Genk /02.10.2016 Race Against Nature 10km Averbode /13.11.2016 Neptunus Run 10km Nieuwpoort.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Markman's Dagboek

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Dat moet ook gebeuren hé :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Markman's Dagboek

Bericht door M_N_M »

markman schreef: oja,,, ik zou graag de aantal afgelegde km weten en de snelheid van men loopjes,( ik heb een android smartfone ter info).
is er een programma of iets gelijkaardigs dat ik op de tel moet steken of hoe doen jullie dat.
alle info welkom ;)
Ik loop met runtastic, zeer goede app! Je krijgt tussentijdse resultaten (afstand, snelheid, duur, hartslag,..) voorgelezen tussen je muziek als je dat wil.

Runkeeper, strava, endomondo zijn soortgelijken..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
markman
Berichten: 166
Lid geworden op: 07 mar 2015, 08:44

Re: Markman's Dagboek

Bericht door markman »

hoi, bedankt hoor !!
ik had voorlopig al Running tracker geinstalleerd, ziet er goed en gemakkelijk uit zonder veel toeters of bellen ;)
zo zie, ik heb nu ook runkeeper geinstalleerd, ziet er trouwens ook goed uit, morgen zal ik ze alle 2 es uitproberen, al weet ik niet echt hoe en wat ik moet doen maar t'zal wel lukken :)

mijn doel is eerst de spartacus run 10km, dan the Battle of the Ardennes 11km, dan Battle of Thor 6 of 12km, dan Race Against Nature 10km, en als laatste de Neptunus Run 10km.
dus ik moet zien dat ik tegen 02.05.2015 de 10 km kan lopen.
met een goede gezonde training en vooral een positieve ingesteldheid en natuurlijk de nodige tips hier op het forum gaat mij dat zeker lukken ( alé dat hoop ik toch ;) ).
die hindernissen gaan geen probleem zijn, maar dat lopen ,,,,,daar moet er nog een beetje aan gesleuteld worden.
mijn zoon kwam daar mee af, ik heb dat bekeken en dat is dus echt iets voor mij op het lijf geschreven dus heb ik zonder aarzelen ons ingeschreven in de 2 eerste runs, maar.......
wat ik echter over het hoofd gezien heb ,en totaal niet bij stilgestaan zijn de 10 km :o
dus niet getreurd en niet blijven zitten dacht ik zo en ben dan maar direct met S2R begonnen.
het zal niet makkelijk zijn maar ik zal en moet het halen, een positieve geest is al 50% van het werk zeg ik altijd.
trainen, trainen en nog es trainen, ik sta er voor open ik wil het ,en voel me er nog es goed bij ook, zoals ik al eerder zei ,,,,nooooooit gedacht dat ik zou beginnen met lopen.
dus alle info en hulp is welkom want ik zal het nodig hebben ;)
het kan alleszins geen kwaad voor de conditie dat merk ik nu al :D
30.04.2016 Spartacus Run 10 km boom /25.06.2016 Battle of the Ardennes 11km Durbuy /04.09.2016 Battle of Thor 12km Genk /02.10.2016 Race Against Nature 10km Averbode /13.11.2016 Neptunus Run 10km Nieuwpoort.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Markman's Dagboek

Bericht door M_N_M »

Bij runtastic is het eenvoudig, je drukt gewoon op de groene start knop om te starten en om te stoppen op dezelfde plaats sliden.

Als ik het goed begrijp ben je op 07/03 (8 dagen geleden) gestart met lopen (STR) en wil je op minder dan 2 maand tijd 10km halen in obstacle runs? Als je gewoon het start to run schema volgt, heb je de 0-5km nog niet eens afgerond :?
Dit lijkt mij dus een véél te korte periode.. Een trage opbouw in afstand is zeer belangrijk; ook al kan je het conditioneel aan (wat op die korte periode ook niet vanzelfsprekend zal zijn), je spieren/gewrichten moeten wennen aan de afstand.
Opletten geblazen voor blessures want dan kan het ineens een paar maand gedaan zijn met lopen :(
Laatst gewijzigd door M_N_M op 15 mar 2015, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
UpToRunnersHigh
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 feb 2015, 19:16

Re: Markman's Dagboek

Bericht door UpToRunnersHigh »

Het zal wel lukken, maar of het verantwoord is qua gezondheid is natuurlijk een ander gegeven. Een jaar goed trainen en volgend jaar al die leuke evenementen meepikken is volgens mij de beste oplossing. Ik twijfelde zelf ook om dit jaar mee te doen, maar ik ga trainen zodat ik volgend jaar volledig voorbereid aan de start sta!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Markman's Dagboek

Bericht door M_N_M »

Ik beweer niet dat het niet kan, ik wil enkel aangeven dat dit veeeel te snel is.

Nog geen 2 weken geleden was hij buiten adem van 2 minuten lopen; een basisconditie uit andere sporten lijkt me dus niet aanwezig.

Alles KAN natuurlijk, ik ken iemand die jaarlijks de 20km van brussel loopt zonder voorafgaande looptraining (maar die heeft dan wel superconditie van fietsen en is bovendien een lichtgewicht)

Nogmaals: oppassen voor blessures, lopen is best wel belastend voor je lichaam, onderschat het niet..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
markman
Berichten: 166
Lid geworden op: 07 mar 2015, 08:44

Re: Markman's Dagboek

Bericht door markman »

hoi hier ben ik weer :D
vandaag zeer moeilijk en lastig geweest om me in toom te houden.
morgen kan ik weer van start met de training :lol:
M_N_M schreef:Bij runtastic is het eenvoudig, je drukt gewoon op de groene start knop om te starten en om te stoppen op dezelfde plaats sliden.

Als ik het goed begrijp ben je op 07/03 (8 dagen geleden) gestart met lopen (STR) en wil je op minder dan 2 maand tijd 10km halen in obstacle runs? Als je gewoon het start to run schema volgt, heb je de 0-5km nog niet eens afgerond :?
Dit lijkt mij dus een véél te korte periode.. Een trage opbouw in afstand is zeer belangrijk; ook al kan je het conditioneel aan (wat op die korte periode ook niet vanzelfsprekend zal zijn), je spieren/gewrichten moeten wennen aan de afstand.
Opletten geblazen voor blessures want dan kan het ineens een paar maand gedaan zijn met lopen :(
zal inderdaad moeilijk zijn maar zoals eerder gezegd leer en genees ik snel, en heb er een positieve kijk op ;)
het kan ook goed zijn dat ik tegen de vlakte ga :lol: maar dat zijn de risico's die ik neem en ik ben er mij 100% bewust van.
ik wil vooral die runs meedoen tot op het einde, om dan met men zoon tezamen in wedstrijd T-shirt en medaille vereeuwigd te worden op foto ;)
zeg nooit nooit, eenmaal ik er niet meer ben heeft mijn zoon dan een 5x een foto van hem en z'n vader tezamen op de runs ;)
het is misschien raar om te zeggen, maar je wet nooit wat er gebeuren kan, ik ben veel op de baan en zie soms heel aangrijpende dingen niemand is er vrij van.
zo'n vaart zal het hopelijk niet lopen, ik moet nog veel te veel loopjes inhalen :D jeezes had ik dit toch maar eerder geweten :lol:
morgen is het weer zo ver, training aan, oortjes in en hopla met de beentjes :lol:
30.04.2016 Spartacus Run 10 km boom /25.06.2016 Battle of the Ardennes 11km Durbuy /04.09.2016 Battle of Thor 12km Genk /02.10.2016 Race Against Nature 10km Averbode /13.11.2016 Neptunus Run 10km Nieuwpoort.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Markman's Dagboek

Bericht door M_N_M »

Ik voel je gedrevenheid door mijn scherm komen, top :!:
Ik hou je dagboek en vooruitgang in de gaten, veel succes!
Gebruikersavatar
markman
Berichten: 166
Lid geworden op: 07 mar 2015, 08:44

Re: Markman's Dagboek

Bericht door markman »

M_N_M schreef:Ik voel je gedrevenheid door mijn scherm komen, top :!:
Ik hou je dagboek en vooruitgang in de gaten, veel succes!
DANK JE !! ;) m_n_m
ik ben net terug van men loopje, woehaaaaaaaa :D :D was dat effe plezant zeg !!!
ik wist niet echt meer aan welke les ik zat :roll: ik heb dan maar les 5 in gang gestoken, alles netjes afgewerkt.
het begin voelde wat stroef omdat ik wat te snel ging, heb dan wat gas teruggenomen en hopla daar ging ie weer :D
geen ademnood , geen stijve spieren, kortom alles voorlopig nog oke, en ja ....moeten stoppen met goesting achter meer :!:
ik kan er niet aan doen maar ik heb zo altijd wel zin in een extraatje, zoals nu weer de laatste 3 wandelminuten gekoppeld aan de voorlaatste 3 loopminuten , en dat zijn dan 6 loopminuten geworden.
+ een minuutje wandelen + een korte maar snelle sprint van laat ons zeggen 50m en dan nog 2 wandelminuutjes ;)
ik kan het echt niet laten om nog es iets extra te doen, ik ga me niet forceren hoor :D zij maar gerust !!
bah, morgen were rustdag, maar het moet inderdaad zo gebeuren willen we herstellen op een gezonde manier ;)
we kijken er al naar uit !!!! ( naar overmorgen he :lol: )

( moet echt leuk zijn om zo'n halve marathon te lopen ,zit stiekem tussen men dromen, wie weet.....ooit misschien )
30.04.2016 Spartacus Run 10 km boom /25.06.2016 Battle of the Ardennes 11km Durbuy /04.09.2016 Battle of Thor 12km Genk /02.10.2016 Race Against Nature 10km Averbode /13.11.2016 Neptunus Run 10km Nieuwpoort.
Plaats reactie