Markman's Dagboek

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Markman's Dagboek

Bericht door zoefje »

snelheid komt vanzelf hoor. Volgens mij zit je prima zo! Gewoon lekker doorgaan!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
markman
Berichten: 166
Lid geworden op: 07 mar 2015, 08:44

Re: Markman's Dagboek

Bericht door markman »

M_N_M schreef:Mooi!

Kan je je runtastic link eens geven? Moeilijk om te zeggen of je nu (te) snel gaat of niet. 5 gemiddeld is traag maar komt natuurlijk door die wandelstukken ertussen. Via runtastic kan je op de grafiek zien hoe snel het gaat als je loopt ;)

Maar... in het begin moet je nog niet te veel aan de snelheid denken, conditie is nu prioriteit nr 1; snelheid komt later vanzelf wel :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
hoi, ik had mij niet geregistreerd bij runtastic en zo staat er nog niks online, ik had gewoon op verder geklikt
maar ik denk dat ik toch iets verkeerd gedaan heb ,hij was al aan het aftellen in de auto nog voor ik aan het lopen was :oops: en het duurde efkes voordat ik hem kon afleggen ook , jah de eerste keer he :)
nu heb hem gekoppeld aan een google account en moet nu nog alles verder uitzoeken, mijn vorige geschiedenis is ook weg (denk ik ) dus ik kan de grafiek niet zien.
waar ergens op het net kan ik dat terugvinden aub
ik denk dat ik de vorige keer 6 min liep op 1 km.
fann schreef:En wat doet je hartslag ?
ik zou bij god niet weten hoe ik dat moet uitzoeken hoor :roll: jahhh, ik weet het ik ben nog een groentje op dat gebied :) :mrgreen:
maar je bent nooit niet te oud om bij te leren ,,toch.
30.04.2016 Spartacus Run 10 km boom /25.06.2016 Battle of the Ardennes 11km Durbuy /04.09.2016 Battle of Thor 12km Genk /02.10.2016 Race Against Nature 10km Averbode /13.11.2016 Neptunus Run 10km Nieuwpoort.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Markman's Dagboek

Bericht door M_N_M »

markman schreef: hoi, ik had mij niet geregistreerd bij runtastic en zo staat er nog niks online, ik had gewoon op verder geklikt
maar ik denk dat ik toch iets verkeerd gedaan heb ,hij was al aan het aftellen in de auto nog voor ik aan het lopen was :oops: en het duurde efkes voordat ik hem kon afleggen ook , jah de eerste keer he :)
nu heb hem gekoppeld aan een google account en moet nu nog alles verder uitzoeken, mijn vorige geschiedenis is ook weg (denk ik ) dus ik kan de grafiek niet zien.
waar ergens op het net kan ik dat terugvinden aub
ik denk dat ik de vorige keer 6 min liep op 1 km.
Op je pc kan je je loopjes terugvinden via website http://www.runtastic.com/, dan bovenaan inloggen met je google account en dan zie je al je loopjes staan. Als je op een loopje klikt, kan je de link uit je adresbalk kopiëren om te delen met anderen

6min/km is best wel snel als beginner (= 10km/u).
markman schreef: ik zou bij god niet weten hoe ik dat moet uitzoeken hoor :roll: jahhh, ik weet het ik ben nog een groentje op dat gebied :) :mrgreen:
maar je bent nooit niet te oud om bij te leren ,,toch.
dat kan 'live' via hartslagmeter (kan je trouwens ook koppelen met runtastic) ofwel na je loopmoment (als je een stapdeel hebt) je hartslag zoeken (in bv pols of hals) en dan 15 sec het aantal slagen tellen en dan vermenigvuldigen met 4.
Bv: je telt gedurende 15 seconden 40 slagen => je hebt een hartslag van +- 160
Gebruikersavatar
markman
Berichten: 166
Lid geworden op: 07 mar 2015, 08:44

Re: Markman's Dagboek

Bericht door markman »

hoi hier ben ik weer.
net terug van men loopje :) Les 7 van S2R beëindigd met suc6 :)
was een beetje wennen om runtastic tezamen op te starten met S2R , zo ineens 2 verschillende geluiden door elkaar :roll:
maar het ging hoor, iets minder vlot of anders had ik zo de indruk ,als ik liep voelde dat precies zwaarder of anders, de stoten waren harder ,de piste voelde als het ware aan als beton.
maar deze week zat ik er redelijk laat in en ben ik 2 dagen om 02u30 opgestaan zomaar uit het niets, gewoon wakker :? na een half uurtje der weer in en om 05u30 er weer uit voor de dagtaak ;)
deze morgen was het opstaan om 04u30.
nu voel ik zo'n licht drukkend gevoel op of rond het scheenbenen.
ik heb runtastic geprobeerd maar er was iets mis, ik heb zoals evy zegt gecombineerd gewandeld en gelopen maar daar ieverst tussenin was het van "lost gps signal" :shock:
en ik heb als laatste 1 toer extra gelopen en gekeken op men horloge , de piste is 1 km en ik heb er iets meer dan 6 min er over gedaan ( ik denk 6min 32 sec ) en ik kan dat nergens terug vinden
op het plan zijn er 3 toeren en een halve toerlijn te zien en er staat nog een stukje 4e lijn bij, terwijl ik men toeren volledig afmaak.
hierbij de log https://www.runtastic.com/en/users/robb ... /dashboard
ik snap er dus niks van ( ale voorlopig toch niet ;) ) maarja t'is al laat he , k'denk dak mij nu efkes in de zetel ga ploffen en strakskes naar bedje ;)
30.04.2016 Spartacus Run 10 km boom /25.06.2016 Battle of the Ardennes 11km Durbuy /04.09.2016 Battle of Thor 12km Genk /02.10.2016 Race Against Nature 10km Averbode /13.11.2016 Neptunus Run 10km Nieuwpoort.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Markman's Dagboek

Bericht door martmarbus »

Je doet het goed.
De lessen 0-5km gaat het echt niet om de snelheid. Maar om het uitlopen van de les.
Ik denk dat ik bij les 15 of 16, de 30 minuten te kort vond. En liep toen steeds een stukje verder met de muziek van de volgende les.
Dat ging zo goed, dat ik op een bepaald moment ook al voorzichtig de intervals ging inkorten. Dat was natuurlijk niet volgens schema. Maar ik wilde dat gewoon.
Wanneer ik geen motivatie had, deed ik een volledige les volgens Evy. Dat was een mooie rode draad.
Bij een stop van een week of langer ging ik een paar lessen terug, om zo weer de draad op te pakken.
Dat liep gewoon lekker.
Aan het einde van de lessen, les 25 en hoger liep ik al met gemak 45 minuten achtereen zonder te stoppen.
Ik pakte soms een les gewoon 2x achter elkaar.
Er komt gewoon een moment dat alles zo lekker gaat, dat je gewoon vergeet dat je moet uitkijken voor zware verzuring. En dus een goede cooling down moet hebben.

Ik vind dat jij heel goed bezig bent. Komt tijd, komt raad.
Denk aan jezelf, luister naar je lichaam en laat je niet gek maken door lopers die met mach 10 langs komen.
Die snelheid komt vanzelf wel.

vraag: Wanneer vind je dat je het lekkers loopt.
's ochtends, laat op de dag of 's avonds?
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Markman's Dagboek

Bericht door M_N_M »

je moet gaan naar activities => all activities; dit is je loopje van gisteren: https://www.runtastic.com/en/users/robb ... /418585696

Je privacy settings staan enkel zeer strikt, ik kan enkel het totaal plaatje zien:
* afstand 2.9km
* duur 32:50
* gemiddeld tempo: 11:19 min/km

Als jij op die link zal klikken, zie je normaal ook grafieken zien en kan je over het grafiek lijntje met je muis gaan om zo je snelheid enz op dat punt te zien.
Normaal zie je ook per kilometer de gemiddelde snelheid in een tabel.

"no gps found" heb ik nog nooit gehad, ik vermoed dat dit eerder aan de GPS ontvanger in je smartphone ligt of mogelijk een probleem omdat je beide (s2r app & runtastic) samen gebruikt?
Ik heb vroeger al ritjes van meer dan 100km met de fiets gedaan zonder enige uitval dus is wel behoorlijk stabiele app.

Wat betreft je gevoel: eens een slechte dag kan altijd en overkomt iedereen wel eens. Verschillende oorzaken zijn mogelijk (slechte nachtrust, niet voldoende uitgerust tgo vorige loop, te veel of te weinig gegeten/gedronken, ...) maar volgende keer gaat dat wel weer beter :D
Gebruikersavatar
markman
Berichten: 166
Lid geworden op: 07 mar 2015, 08:44

Re: Markman's Dagboek

Bericht door markman »

M_N_M schreef:je moet gaan naar activities => all activities; dit is je loopje van gisteren: https://www.runtastic.com/en/users/robb ... /418585696

Je privacy settings staan enkel zeer strikt, ik kan enkel het totaal plaatje zien:
* afstand 2.9km
* duur 32:50
* gemiddeld tempo: 11:19 min/km
alvast bedankt voor de info :) hoe zet ik de settings zodat jij dat ook kan zien.
30.04.2016 Spartacus Run 10 km boom /25.06.2016 Battle of the Ardennes 11km Durbuy /04.09.2016 Battle of Thor 12km Genk /02.10.2016 Race Against Nature 10km Averbode /13.11.2016 Neptunus Run 10km Nieuwpoort.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Markman's Dagboek

Bericht door M_N_M »

naast je naam (rechts bovenaan) op het pijltje drukken en "instellingen" nemen.
Dan in linker menu "privacy".
Bij mij staat het als volgt:
* profielgegevens: niemand
* activiteit: alle
* nieuws feeds: alle
* routes van activiteit: alle
* routes: niemand
* foto's: niemand
* sport statistieken: alle
* trainingsschema's: niemand

Bij mij lukt dat zo dus als jij dat zo instelt, zal het ook werken (ik vermoed dat enkel "activiteit" op "alle" zetten al zou moeten volstaan)
Gebruikersavatar
markman
Berichten: 166
Lid geworden op: 07 mar 2015, 08:44

Re: Markman's Dagboek

Bericht door markman »

is gebeurd , als het niet lukt stuur ik je wel een PB met men ww ;-)
30.04.2016 Spartacus Run 10 km boom /25.06.2016 Battle of the Ardennes 11km Durbuy /04.09.2016 Battle of Thor 12km Genk /02.10.2016 Race Against Nature 10km Averbode /13.11.2016 Neptunus Run 10km Nieuwpoort.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Markman's Dagboek

Bericht door zoefje »

leuk he al die technische snufjes. Kan goed helpen met het analyseren van het lopen. Moet alleen wel doen wat jij wil ;)
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie