Verslagen van UpToRunnersHigh

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door M_N_M »

UpToRunnersHigh schreef:Ondanks dat ik geen verslagen heb gepost, loop ik nog wel altijd. Ik zit nu aan 8km per training en hanteer de 5% - 10% regel per week (hangt af van hoe de week ging).
Ik ga mijn verslagen niet meer posten aangezien de meerwaarde miniem is. Als ik loopwedstrijden meedoe zal ik eraan denken om mijn ervaringen te delen.
af en toe mag je er toch nog eentje posten hoor, ben echt benieuwd naar je vooruitgang zowel op niveau van afstand als snelheid!

Loop ze!
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door Kaath »

Succes!
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door NarN »

Ik zondig ook af en toe aan het niet posten van elk loopje, maar toch helpt het. Al is het maar om binnen een jaar ofzo je topic nog eens door te scrollen.
UpToRunnersHigh
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 feb 2015, 19:16

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door UpToRunnersHigh »

Na een tijdje van onregelmatig en doelloos lopen terug beginnen 'serieus' lopen. De basisconditie nog wel onderhouden gedurende die tijd en daarom besloten om deze ochtend een 5km te gaan lopen aan 1 stuk. Uiteindelijk kwam ik uit aan een 5,15km gelopen aan een snelheid van 10,20 km/h waar ik wel tevreden mee was. Het lopen ging wel redelijk vlot.

Het plan is om vanaf nu elke week 10% bij de gelopen afstand bij te tellen, zolang het lichaam het toelaat uiteraard. Op vele sites, artikels,... kan je lezen dat een training langer dan 45-60 minuten af te raden is. Wat zijn jullie ervaringen, meningen hierover?
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door M_N_M »

UpToRunnersHigh schreef:Na een tijdje van onregelmatig en doelloos lopen terug beginnen 'serieus' lopen. De basisconditie nog wel onderhouden gedurende die tijd en daarom besloten om deze ochtend een 5km te gaan lopen aan 1 stuk. Uiteindelijk kwam ik uit aan een 5,15km gelopen aan een snelheid van 10,20 km/h waar ik wel tevreden mee was. Het lopen ging wel redelijk vlot.

Het plan is om vanaf nu elke week 10% bij de gelopen afstand bij te tellen, zolang het lichaam het toelaat uiteraard. Op vele sites, artikels,... kan je lezen dat een training langer dan 45-60 minuten af te raden is. Wat zijn jullie ervaringen, meningen hierover?
leuk dat je de draad terug opneemt!

Waarom je niet meer dan 45-60mins zou mogen lopen weet ik niet.. Lijkt me eerder in de context van je extreem zwaar in te spannen gedurende langere periodes maar als je rustig loopt en je hartslag niet extreem hoog is, lijkt langer dan een uurtje mij geen enkel probleem :)
UpToRunnersHigh
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 feb 2015, 19:16

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door UpToRunnersHigh »

M_N_M schreef:
UpToRunnersHigh schreef:Na een tijdje van onregelmatig en doelloos lopen terug beginnen 'serieus' lopen. De basisconditie nog wel onderhouden gedurende die tijd en daarom besloten om deze ochtend een 5km te gaan lopen aan 1 stuk. Uiteindelijk kwam ik uit aan een 5,15km gelopen aan een snelheid van 10,20 km/h waar ik wel tevreden mee was. Het lopen ging wel redelijk vlot.

Het plan is om vanaf nu elke week 10% bij de gelopen afstand bij te tellen, zolang het lichaam het toelaat uiteraard. Op vele sites, artikels,... kan je lezen dat een training langer dan 45-60 minuten af te raden is. Wat zijn jullie ervaringen, meningen hierover?
leuk dat je de draad terug opneemt!

Waarom je niet meer dan 45-60mins zou mogen lopen weet ik niet.. Lijkt me eerder in de context van je extreem zwaar in te spannen gedurende langere periodes maar als je rustig loopt en je hartslag niet extreem hoog is, lijkt langer dan een uurtje mij geen enkel probleem :)
Ja, zo denk ik er op het eerste zich ook over, maar aangezien ik van lopen en blessures zeer weinig weet vraag ik het hier. Hoe zouden lopers voor een (halve) marathon anders trainen?
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door M_N_M »

ik ken lopers en die doen in marathon voorbereiding 120km/week doen en zoiets doe je niet met enkel loopjes van < 60mins :)
Zolang je verstandig opbouwt, went je lichaam er wel aan (dat wil dus niet zeggen dat als je 3 keer per week een half uur gaat lopen, dat je de week erna direct 3 x een uur moet lopen; opbouwen moet langzaam gebeuren)
UpToRunnersHigh
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 feb 2015, 19:16

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door UpToRunnersHigh »

M_N_M schreef:ik ken lopers en die doen in marathon voorbereiding 120km/week doen en zoiets doe je niet met enkel loopjes van < 60mins :)
Zolang je verstandig opbouwt, went je lichaam er wel aan (dat wil dus niet zeggen dat als je 3 keer per week een half uur gaat lopen, dat je de week erna direct 3 x een uur moet lopen; opbouwen moet langzaam gebeuren)
Lijkt me inderdaad de slimste oplossing, traag opbouwen en bij twijfel even ter plaatse blijven 'trappelen'. Bedankt voor de raad. Aan welke hoeveel kilometer per week loop jij, M_N_M?
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door martmarbus »

Ik vind het ook kul. Ik train de laatste maanden met loopjes van 1 uur of langer. En dat bevalt me goed. Hoe moet ik mijn doomdag verantwoorden? Bijv morgen 09.00-10.00 zware spinning les en 10.15-11.45 (15km). Dat is in ieder geval mijn doel.
Bij rustigaan opbouwen kun je na verloop van tijd gewoon boven de 60 minuten trainen. Maar dat houdt wel in dat je goed rekening met je rustdagen moet houden.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
UpToRunnersHigh
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 feb 2015, 19:16

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door UpToRunnersHigh »

martmarbus schreef:Ik vind het ook kul. Ik train de laatste maanden met loopjes van 1 uur of langer. En dat bevalt me goed. Hoe moet ik mijn doomdag verantwoorden? Bijv morgen 09.00-10.00 zware spinning les en 10.15-11.45 (15km). Dat is in ieder geval mijn doel.
Bij rustigaan opbouwen kun je na verloop van tijd gewoon boven de 60 minuten trainen. Maar dat houdt wel in dat je goed rekening met je rustdagen moet houden.
Bedankt voor de goede raad!
Plaats reactie