Verslagen van UpToRunnersHigh

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door fann »

Bedankt! Ik moet enkel een manier vinden om me wat bezig te houden tijdens het lopen. 40 minuten training begint toch wel wat op te lopen.
:lol: :lol: :lol: én ik heb vanmorgen een 100 minutenlange trage duurloop gedaan (én dan bedoel ik écht traag hé), héél traag zodat hartslag optimaal gezien onder de 150 blijft al is dat hier door hitte en beetje heuvelachtig wel lasting

Ik studeer Arabisch dus ik probeer naast het ontwijken van de auto's mij zoveel mogelijk bezig te houden met het ontcijferen van de uithangborden aan winkels en bedrijven.
Vroeger op de loopband 'repeteerde' ik wel eens de vervoegingen van de werkwoorden of telde ik de voorbijrijdende taxi's...
UpToRunnersHigh
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 feb 2015, 19:16

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door UpToRunnersHigh »

Les 28: 35 minuten lopen en 5 minuten wandelen

Afstand: 7,49 km
Gemiddelde snelheid: 11,24 km/h
Gemiddelde hartslag: 180
Maximale hartslag: 228 (hier is iets fout gelopen denk ik. Band van hartslagmeter niet hard genoeg aangespannen)

Vandaag les 28 afgerond van het loopschema, dit keer geen muziek, maar wel een aflevering van 'Geubels en de Belgen' als entertainment. De benen waren gemiddeld, maar niet zo goed als de vorige training (daarom heb ik slechts nipt meer meters gelopen in vergelijking met de vorige keer). Wat mijn maximale hartslag betreft: ik ga ervan uit dat dit ligt aan de band van de hartslagmeter, die waarschijnlijk niet vast genoeg zat. De volgende training staat gepland voor zaterdag of zondag. Ik duim alvast voor diegenen die dit weekend meedoen aan de 10 Miles!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door M_N_M »

Echt wel jaloers op je snelheid, ik heb gisteren 7.5km gedaan op 36:37 (12.2km/u) maar dat was dus toen ik alles uit de kast haalde :-$

Top bezig, ik ben benieuwd naar je laatste les ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
UpToRunnersHigh
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 feb 2015, 19:16

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door UpToRunnersHigh »

M_N_M schreef:Echt wel jaloers op je snelheid, ik heb gisteren 7.5km gedaan op 36:37 (12.2km/u) maar dat was dus toen ik alles uit de kast haalde :-$

Top bezig, ik ben benieuwd naar je laatste les ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dat beschouw ik als een compliment, bedankt ;)
Ik ben nog aan het nadenken hoe veel ik uit de kast ga halen de laatste lessen. Ik heb nu mijn min of meer constante snelheid gevonden. Het zal waarschijnlijk afhangen van de benen die dag. Ik had uw verslag ook gelezen en 12,2 km/h is toch ook een goede snelheid? Voel je dat je bijna de limiet bereikt?
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door M_N_M »

Klopt maar mijn normale 'trainingssnelheid' is normaal maar 9.5-10km/u, dit was wel wat zwaarder. Ik veronderstel dat jij niet altijd alles geeft en dus ook nog sneller kan?

Die 12.2km/u kon ik nog wel ff volhouden (was nog niet dood na die 7.5km), veel sneller kon ik wel niet meer (denk ik)


Sent from my iPhone using Tapatalk
UpToRunnersHigh
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 feb 2015, 19:16

Re: Verslagen van UpToRunnersHig

Bericht door UpToRunnersHigh »

M_N_M schreef:Klopt maar mijn normale 'trainingssnelheid' is normaal maar 9.5-10km/u, dit was wel wat zwaarder. Ik veronderstel dat jij niet altijd alles geeft en dus ook nog sneller kan?

Die 12.2km/u kon ik nog wel ff volhouden (was nog niet dood na die 7.5km), veel sneller kon ik wel niet meer (denk ik)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tot nu toe loop ik aan een snelheid waar ik me goed bij voel. Ik houd me echt aan het schema om me te beschermen tegen mezelf. Ik weet niet in hoeverre mijn snelheid kan verbeteren, al hoop ik dat er nog wat progressiemarge op zit ;)
UpToRunnersHigh
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 feb 2015, 19:16

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door UpToRunnersHigh »

Les 29: 30 minuten lopen

Afstand: 6,26 km
Gemiddelde snelheid: 12,52 km/h
Gemiddelde hartslag: 188
Maximale hartslag: 195

Terwijl velen nog aan het nagenieten waren van hun 10 Miles-ervaring, begon ik aan mijn voorlaatste les van het 0-30 min loopschema. Ik wilde toch 6km gelopen hebben aan het einde van deze les en het is al bij al toch redelijk makkelijk gelukt. Ik had nog wat sneller kunnen lopen, maar ik had me voorgenomen om toch niet té snel te lopen.
Ik hoop binnen dit en +- 1 jaar deel te nemen aan de 10 Miles, normaal gezien zou dit moeten lukken.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door M_N_M »

proficiat, start to run dus afgerond?
Je AVG hartslag is nu toch echt wel hoog aan het worden maar als je gevoel nog steeds 'ok' is, zal het wel niet zo erg zijn vermoed ik..

En wat ga je nu doen? Direct een nieuw schema aanvatten of wat 'vrij' lopen?
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Proficiat :D
Inhale the future. Exhale the past.
UpToRunnersHigh
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 feb 2015, 19:16

Re: Verslagen van UpToRunnersHigh

Bericht door UpToRunnersHigh »

M_N_M schreef:proficiat, start to run dus afgerond?
Je AVG hartslag is nu toch echt wel hoog aan het worden maar als je gevoel nog steeds 'ok' is, zal het wel niet zo erg zijn vermoed ik..

En wat ga je nu doen? Direct een nieuw schema aanvatten of wat 'vrij' lopen?
Nog 1 les (32 minuten lopen) te gaan. Wat mijn hartslag betreft is waar, maar mijn maximale hartslag ligt om en bij de 210 (ik zal de komende weken nog eens meten) en ik kan ook redelijk lang tegen mijn limiet (al is dat nog niet het geval) lopen. Volgens mij ligt op dit moment, op de afstand van +- 7km, mijn wedstrijdsnelheid rond de 13,5 - 14 km/h. Ik zal in de toekomst ook meer en meer leren over mijn limieten. Op dit moment voel ik me goed bij een trainingssnelheid van ongeveer 12 km/h.

Wat het schema betreft, ga ik op de S2R-app 10km voor beginners starten. Dit is het schema voor lopers die net het eerste schema hebben afgerond en daar zouden intervaltrainingen in moeten zitten dus dat lijkt me perfect.
Plaats reactie