we zijn vertrokken

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
chieke
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2014, 19:03

Re: we zijn vertrokken

Bericht door chieke »

:D ben ook super blij dat ik het zo kan volhouden, heb wel regelmatig last van mijn linkse kuit. Hoewel ik voldoende stretch enzo heeft die soms wat problemen om op gang te komen precies. Eenmaal bezig gaat het wel.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: we zijn vertrokken

Bericht door zoefje »

heb je enig idee waardoor je last hebt van je linkerkuit? Loop je veel op een schuin wegdek misschien?
Je mag in ieder geval trots zijn op jezelf dat je het zo goed kan volhouden, top!
De 10 mijl bereikt!!! :D
chieke
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2014, 19:03

Re: we zijn vertrokken

Bericht door chieke »

volgens mijn vriend (die doet verschillende stijlen van runs) zou ik een te snelle verzuring hebben in de kuit. Een oplossing is het drinken van wey eiwittenshakes maar mijn maag draait rond als ik hem er zo ene zie drinken. Ben wel blij dat na het lopen en stretchen ik niet echt nog last ervan heb want ik sta mijn ganse werkshift op de been dus... We zullen wel zien naar mate de lessen vorderen.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: we zijn vertrokken

Bericht door Dannieke »

Eiwitshakes helpen voor het herstel en opbouw van spieren, het is door spieroefeningen te doen dat je kuiten sterker worden en minder snel verzuren.
Maar misschien wilt dat dan zeggen dat je nu wat te snel loopt, want verzuring duidt op een te hoge hartslag. Niet forceren dus en eens testen of je het probleem ook hebt aan een lager tempo.
Dat enkel je linkse kuit dat heeft kan gewoon te maken hebben met het feit dat je rechtsvoetig bent. Je rechterbeen is dan sterker dan je linker. Dat zou betekenen dat je niet veel trager zal moeten lopen om verzuring te vermijden ;)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
chieke
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2014, 19:03

Re: we zijn vertrokken

Bericht door chieke »

bedankt voor de info Dannieke, zal er zeker is rekening mee houden
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: we zijn vertrokken

Bericht door Hellothere »

Wat die linkerkuit betreft ... loop je op straat ? Altijd op het linkervoetpad ?
Voetpaden "wateren" dikwijls af naar de straat toe.

Wat kan helpen in dat geval is dat je regelmatig van straatkant wisselt, ene keer linker voetpad, andere keer rechter.

Als het verzuring is, dan treedt ik Dannieke bij, iets trager lopen kan al helpen.

Eiwitten (proteinen) gaan inderdaad helpen bij de spieropbouw, maar gaan de verzuring niet tegengaan.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: we zijn vertrokken

Bericht door Dannieke »

Had ik nog niet aan gedacht, die voetpaden... Kan het ook zijn. :)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: we zijn vertrokken

Bericht door zoefje »

Dannieke schreef:Had ik nog niet aan gedacht, die voetpaden... Kan het ook zijn. :)
de afronding van de weg is vaak gemeen inderdaad...
De 10 mijl bereikt!!! :D
chieke
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2014, 19:03

Re: we zijn vertrokken

Bericht door chieke »

ja ik loop idd regelmatig op het voetpad omdat het makkelijker is dan hoef ik niet altijd naar het sportveld te rijden maar kan ik lekker in mijn buurt lopen. Ik probeer wel nu meer en meer de fietsroutes te doen. In mijn buurt zijn er vrij veel en ook leuk want daar komen geen voertuigen. Bedankt voor de tip van die voetpaden, ga ik zeker is proberen
Plaats reactie