we zijn vertrokken

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Nath_*
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2013, 14:19

Re: we zijn vertrokken

Bericht door Nath_* »

Inderdaad ,op deze leeftijd heb je weer meer tijd voor jezelf.
Ik ben ook heel laat begonnen met lopen,maar ik kan me ook niet inbeelden dat ik op 30 jarige leeftijd , 3 keer per week zou gaan lopen,het huishouden doen,half time werken en de opvoeding van een 2 ling :o :P
Even ter verdediging van de 20'ers ;) . Ik ben zelf 26, werk voltijds, doe een huishouden, heb 3 honden en een baby'tje dat vrijdag 6 maandjes oud wordt. Maar ik heb natuurlijk wel een partner die me ontzettend steunt om de loopjes er tussenin te krijgen :D .

Ik vind het trouwens juist ontzettend knap dat zoveel 40-ers beginnen met lopen, en er dan nog zo goed in blijken te zijn ook. Fijn om te weten dat ik over 15 jaar ook mee ga kunnen :D . Blijven trainen is de boodschap!

Goed bezig in elk geval!
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: we zijn vertrokken

Bericht door jabli »

CHAPEAU ! Hoedje af voor Nath (en zovele anderen in haar situatie). Ik zie het mij niet doen als voltijds werkende jonge mama!
Als 55+ , werk 50%, geen kinderen in huis of kleinkinderen om voor te zorgen, lukt het natuurlijk iets makkelijker. Maar ik ben er ook van overtuigd: wie echt wil, vind tijd!
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: we zijn vertrokken

Bericht door Dannieke »

Vergeleken daarmee heb ik een luxe situatie. M'n vriendin heeft vroege en late shiften en maakt nergens een probleem van en verder hebben we geen kindjes dus niets houdt me tegen. :mrgreen:
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Gebruikersavatar
buijssej
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 mar 2014, 09:16

Re: we zijn vertrokken

Bericht door buijssej »

Als 48 jarige fulltime werkend +huishouden +andere hobbies is het soms best moeilijk om tijd te maken. Want half uur lopen kost meer dan uur. Verkleden opwarmen, lopen strectchen douche. Maar hoe verder je komt inS2R hoe makkelijker je die tijd vind.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: we zijn vertrokken

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Als bruggepensioneerde zit ik natuurlijk in een luxe situatie, ik loop wanneer ik wil :lol:
Inhale the future. Exhale the past.
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Re: we zijn vertrokken

Bericht door keet »

Ik werk slechts 3 dagen in de week dus voldoende tijd voor mijn loopjes. Zojuist in mijn eigen dagboek wel opgemerkt dat het nog wel veel tijd kost. Zeker met winterweer of gladheid en je niet gelijk kunt lopen moet ik uitkijken er niet de hele dag mee bezig te zijn. Uiteindelijk zal het wel een beetje normaler worden. Overigens bedacht ik wel dat door te starten in de winter het naarmate het lente wordt steeds makkelijker gaat natuurlijk. Bikkels zijn we
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: we zijn vertrokken

Bericht door zoefje »

keet schreef: Overigens bedacht ik wel dat door te starten in de winter het naarmate het lente wordt steeds makkelijker gaat natuurlijk. Bikkels zijn we
en zo is 't maar net!!! :mrgreen:

In eerste instantie vond ik het ook lastig om te plannen op welke dagen ik het beste kon lopen, maar bij mij ging het er tussen puzzelen vrij makkelijk en het is inderdaad ook zo dat wanneer je echt wil je wel een manier vindt...
De 10 mijl bereikt!!! :D
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: we zijn vertrokken

Bericht door Hellothere »

Groot verschil is dikwijls ook dat wij oudjes doorgaans niet alleen met de benen lopen, maar ook met het hoofd (ik denk dat Evy tijdens de lessen daar ook nog iets over weet te vertellen).

Ik merk met regelmaat, ook als er recreatief wordt gejogd, dat de jonkies als een pijl uit een boog wegschieten. Dan heb ik altijd zo iets van ... "ga maar, ik kom wel", en een paar kilometer verder raap ik ze wel weer op (soms letterlijk :lol: :lol: :lol: ).

Dus nooit te oud om te starten, gaan maar, en genieten zou ik zo zeggen.

De discussie over tijd moeten vinden om te lopen heb ik dan wel weer nooit begrepen. 3 keer per week een half uurtje lopen (en maak daar dan in het totaal een uur tijdverlies van, verkleden en douchen bij), da's puur een kwestie van organisatie hoor. Als ik hier op het werk rondkijk, zijn het net die drukbezette managers, met daarbovenop een druk familiaal leven, kinderen, nog een boel andere sociale verplichtingen, die wèl tijd weten te vinden om met regelmaat te sporten en te ontspannen, mè time te vinden. Is puur een kwestie van organisatie.

Toen ik destijds de S2R deed, stonden mijn loopafspraakjes met Evy gewoon in mijn agenda, bij de andere vergaderingen en verplichtingen. Een enkele keer is het zelfs zo geweest dat ik een late meeting heb verlaten, met de woorden "sorry, ik moet nu naar mijn volgende afspraak ;) ".
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Re: we zijn vertrokken

Bericht door keet »

Het is al snel meer dan een half uurtje. Ik zit nu al op de 45 min lopen en dan nog opwarmen, uitlopen, douchen. Aan de andere kant, je hebt gelijk. Een afspraak met jezelf is net zo belangrijk en naar de sportschool gaan kost je meestal meer tijd
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: we zijn vertrokken

Bericht door zoefje »

Dat vind ik nou ook zo ideaal van lopen, je hoeft niet perse van huis om lekker ermee bezig te zijn!!! Hierdoor kan ik het in ieder geval een stuk makkelijker plannen en ik vind het heerlijk om niet echt weg te hoeven! :D
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie