dagboek stella

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
stella-run
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2015, 16:04

dagboek stella

Bericht door stella-run »

Hallo iedereen! Al een paar jaar probeer ik te beginnen met lopen, vaak lukt het wel om te starten, maar na een paar weken heb ik al vaak eens geen zin meer of komen er andere dingen in het spel waardoor ik steeds weer afhaakte. De ene keer begon ik gewoon met lopen door hier een rondje rond de blok te doen (ongeveer drie kilometer), de andere keer begon ik met start to run, maar altijd tevergeefs, met als gevolg dat mijn kilo's er maar niet afwillen, ook al eet ik niet absoluut niet ongezond. Ik ben nu half december terug begonnen met start to run. De eerste lessen zijn goed te doen, maar ik weet dat er langere looptijden aankomen, en om mezelf wat te motiveren wil ik graag dit 'dagboek' starten. Geeft me toch iets meer dat controle gevoel om die eerste weken door te komen waarin het lopen niet altijd zo goed lukt. Door de feestdagen en de sneeuw ben ik een weekje niet gaan lopen, maar vandaag heb ik terug mijn gsm genomen, loopschoenen aangedaan en ben ik vertrokken!

Ik was aan het twijfelen of ik van les 1 terug zou beginnen, omdat ik toch een dikke week niets gedaan heb, of verder zou gaan bij les 5. Ik heb voor het laatste gekozen omdat die eerste lessen me toch iets te makkelijk afgingen. Ik ben lekker in het bos gaan lopen, en met dit weer (7 graden) was dat heerlijk! de muziek van evy was ook nog eens goed vandaag, dus het zat allemaal mee, wat mij weer een boost geeft om nu eens écht verder te gaan. Ik zou graag in oktober meedoen aan een halve marathon bij ons in het dorp, en ik heb dus wel een doel. Tips, motivatie, of eender wat van reactie is welkom, ik doe dit liever 'samen' dan alleen!
koen.h
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 okt 2014, 12:38

Re: dagboek stella

Bericht door koen.h »

Ik kijk er in ieder geval naar uit om je vorderingen hier te volgen. Alvast succes met je eerste doelstelling: start to run uitlopen.
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: dagboek stella

Bericht door NarN »

Succes Stella!

Een halve marathon is een behoorlijk ambitieus doel, maar zeker haalbaar! Misschien halfweg nog een (tussen)doel toevoegen? Dan blijf je scherp :)
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: dagboek stella

Bericht door Holenmens »

Succes Stella, je doel is wel haalbaar als je geen lichamelijke problemen hebt. Maar als motivatie je probleem is probeer de trainingen niet te zwaar te maken, dat maakt het wat makkelijker vol te houden. Je zou ook kunnen overwegen om een beginnersschema voor een halve marathon te gebruiken ipv Evy. Tijd heb je nog genoeg, het zal een kwestie zijn van geleidelijk opbouwen en vol te houden, ook als je geen zin hebt!
stella-run
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2015, 16:04

Re: dagboek stella

Bericht door stella-run »

alvast bedankt! nog even over die halve marathon. Als het niet lukt, dan is het zo, maar dat is gewoon iets waar ik wel graag aan zou meedoen :)

ook moesten wij in onze school elk jaar 5 km lopen, in het zesde middelbaar (nu vier jaar geleden) heb ik hier wat op getraind en liep ik die in 24 minuten en 36 seconden, ik was weliswaar kapot, maar ik die dag mezelf en al mn klasgenoten verbaasd, zeker als je weet dat ik het jaar ervoor dezelfde afstand in 29 minuten liep. Naast die halve marathon zou ik het dus leuk vinden moest ik in de toekomst die tijd ook nog eens kunnen verbeteren.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: dagboek stella

Bericht door Dannieke »

Een halve marathon...dan ga je sowieso de 5, 10 en 16km passeren hé. Doelen op zich :mrgreen:
Ga je trainen met schema's en het zo opbouwen?
Ik kijk ernaar uit je vorderingen te lezen :)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: dagboek stella

Bericht door jabli »

Proficiat om er aan te beginnen nu je nog jong bent. (zesde middelbaar vier jaar geleden)
Ik heb gisteren nog aan iemand verteld dat ik spijt heb dat ik niet vroeger (dan 55j) begonnen ben met sporten ...
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: dagboek stella

Bericht door zoefje »

Heel veel succes!!! Gaat je vast lukken, gewoon beginnen bij het begin, bewust trainen, volhouden en ook kleinere doelen stellen voor jezelf!
De 10 mijl bereikt!!! :D
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Re: dagboek stella

Bericht door keet »

En, hoe ga je stella?
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: dagboek stella

Bericht door NarN »

keet schreef:En, hoe ga je stella?
Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Plaats reactie