Dagboek Keet

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Dagboek Keet

Bericht door keet »

Eerste loopervaring na het afronden van start to run op 31 december 2014. Ik heb besloten een dagboek bij te houden omdat het er nu op aankom hoe ik het lopen ga doorzetten. Vandaag terug naar les 28, kan geen kwaad nog een paar keer de 30 minuten te herhalen want zo vlotjes ging het nu ook niet. (al heb ik stiekem de keep running al gedownload) Edoch, geen probleem deze keer ondanks straffe tegenwind in het eerste deel. Wat bouw je dit toch snel op. Verleden week moest ik halverwege nog een loopminuutje inlassen. Nu aan het eind nog voldoende over en heb les 1 van start to run erachteraan geplakt! De loop minuutjes iets in de versnelling.

Wat herinner ik me de eerste keer nog goed. Vond 2 minuten lopen helemaal niet meevallen maar had een grote grijns op mijn gezicht toen ik de eerste les, al hijgend en puffend weliswaar, had afgelegd. En nu, 10 weken later heb ik nog steeds een grote grijns en telkens halverwege het lopen even een geluksmomentje! Ik begin voorzichtig in mijn omgeving door te laten schemeren dat ik aan het lopen ben nu ik niet meer bang hoef te zijn of ik dit ga volhouden. Integendeel, ik moet mezelf juist afremmen.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek Keet

Bericht door Hellothere »

Alvast gefeliciteerd met het succesvol afronden van de S2R, en inderdaad, soms denk ik ook nog terug naar mijn S2R (intussen een vijftal jaren geleden) dat het na 1 minuut al puffen en hijgen was, de seconden aftellen tot wanneer ik weer "mocht" stappen, en dan de één of twee minuutjes aftellen waarna ik weer "moest" lopen.

Ondertussen loop ik gemiddeld 1 tot 1,5 uur (tussen de 9 en 15 km), en als iemand mij 5 jaar geleden had verteld dat ik dit zou doen, had ik hem (of haar) voor gek verklaard.

Zo zie je maar, alles kan als je maar wil.

Ik blijf hier je vorderingen met spanning lezen.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Dagboek Keet

Bericht door Dannieke »

Super om te lezen en heel herkenbaar! Dikke 2 jaar geleden ben ik net zo gestart als jij.
Doe zo verder en keep running ;)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

hardloop app

Bericht door keet »

vandaag runtastic geïnstalleerd. Ben benieuwd hoe dat werkt.
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Eerste loop met runtastic

Bericht door keet »

Vandaag mijn eerste geregistreerde loopje. les 29 herhaald. Viel me mee, had erg slecht geslapen. Besloten toch maar te lopen en gebruik te maken van het prachtige weer. Wel was het glad dus met de handrem erop en in de berm lopen. Nog geen 4 km in 30 minuten, niet erg snel. Weet nu dat de 30 minuten geen probleem is, ga langzaam opbouwen naar de 5 km.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Dagboek Keet

Bericht door fann »

Beter beetje trager dan wat sneller en binnen enkele weken in de lappenmand...

Probeer langzaam op te bouwen naar die 5 km - elke week een paar minuten erbij bv en die loop dan 2 keer herhalen. Eens een weekje hetzelfde lopen als de week ervoor kan zeker geen kwaad.

Om het programma van de Keep Running te starten zou je idealiter ongeveer 50 minuten vlot moeten kunnen lopen (opwarming, training, cool down).
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Re: Dagboek Keet

Bericht door keet »

Gelukkig werd het ook weer droog vandaag, al was het al donker. Had ik in ieder geval tijd vanmiddag om een loopshirtje te kopen. Wat een verschil met al die lagen katoenen shirtjes die zeiknat worden van het zweet. Nu was 1 shirt en een dun fleece voldoende.
Vandaag wederom de laatste les van start to run gedaan: 32 minuten en weer de felicitaties van evy in ontvangst genomen. Nu de tijd langzaam uitbouwen: zaterdag ga ik voor 35 of als het goed gaat voor 40 minuten. Ik heb nog wel wat over aan het eind.
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: Dagboek Keet

Bericht door jabli »

je startersverhaal is ook voor mij ook zo herkenbaar: eerst 'in het geheim' lopen, zuchten, blazen en vooral voldoening na elk loopje van zelfs maar 2'.
Had nooit geloofd dat ik het zou volhouden.
Na 6 maanden loop ik nu ong. 10km/1u20'.
Volhouden !! En de moed om te vertrekken! dat is voor mij het zwaarst !
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Keet

Bericht door zoefje »

Goed bezig Keet! Zo'n hardloopshirt is echt veel prettiger dan katoen! Op naar de komende zaterdag 35 minuten lopen!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Dagboek Keet

Bericht door Dannieke »

Oh ja, functionele kledij is een must. Als het echt koud is, moet je eens een thermisch loopshirt proberen (zoiets: http://nl.decathlon.be/onderkleding-run ... 96780.html), dat is wonderlijk warm :)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Plaats reactie