Dagboek Keet

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Dagboek Keet

Bericht door NarN »

Ik ben meer een ochtendloper maar na een goede inspanning (en wat recuperatie) zal je wel heerlijk kunnen slapen.
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Keep running 5

Bericht door keet »

Keep running 5 was 38 minuten lopen en dat was precies 5 km! Niet slecht vooral omdat ik moeizaam op gang kwam. Heb het gered door tegen mezelf te liegen. 'Ga nu maar als het niet lukt kun je altijd terug, loop in ieder geval tot de bocht, je weet dat de eerste 10 min. altijd minder zijn'. Ik heb het koud, mijn voeten lijken alle kanten op te zwiepen, voel ik geen pijntje in mijn knie? Na 1 km roept runtastic mijn loopsnelheid in mijn oor. Heu is dat nu juist veel langzamer of juist sneller dan normaal. Ik kom er niet uit. Na 10 minuten zijn de stemmen in mijn hoofd gestopt en mijn handen warm, de machine loopt. Wat een prachtig weer eigenlijk, het water in de rivier staat hoog en is spiegelglad, zwermen vogels trekken over, de zon gaat onder. Een andere beginnende loper komt me tegemoet zwoegen, we knikken elkaar toe. Evy liegt ook: je bent nu bijna op de helft. Nog maar 7 km, 4 de laatste 2 dat gaat zeker lukken. Ja hoor, poeh. We zijn er. Zaterdag mogen we weer.
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: Dagboek Keet

Bericht door jabli »

Leuk om te lezen dit stukje poëzie.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Keet

Bericht door zoefje »

Wat vertel je leuk keet! Erg leuk om zo met je mee te lezen! Je hebt het toch maar mooi weer gedaan, weer een les die je erop hebt zitten!
De 10 mijl bereikt!!! :D
hilde-
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 aug 2014, 11:44

Re: Dagboek Keet

Bericht door hilde- »

Wat een mooi dagboek Keet. Zelf ben in nog lang zo ver niet als jij. In het begin moest ik heel vaak lessen herhalen omdat het niet zo goed lukte en vanaf half november kon ik twee maanden niet lopen wegens een trauma. Vorige week ben ik eindelijk terug gestart maar ik moet vanaf nul terug opbouwen. Maar geen probleem hoor, ik kom eraan! Af en toe hier komen lezen is een echte stimulans.
En inderdaad, fijn dat Evi zo goed weet hoe goed het allemaal gaat... Ik verwens haar soms als ze zo begint, maar wat zou ik zonder haar doen?
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Keep running 6

Bericht door keet »

Misschien zou ik dat ook een tijdje moeten doen, @Hilde, een paar keer lessen over doen. Ik ben denk ik te snel aan Keep running begonnen want echt makkelijk gaat het niet. Aan de andere kant kan ik het programma nog steeds volgen.

Ik had me vandaag verheugd om te lopen bij vrieskou. Wilde een keer een parcours in het bos proberen: wel handig als dat dan een beetje harde, bevroren ondergrond is. Op ijzel en sneeuw had ik niet gerekend. Nog maar weer de middag af gewacht maar het duurde lang totdat de blubber enigszins verdwenen was. Toch maar de gewone route dan. Vandaag stond de tweede interval les op het programma. Het lukte me niet helemaal uit te lopen. Op sommige plekken kon ik door de blubber niet goed versnellen. De tempowisselingen vielen me zwaar. Zelfs nog even een paar minuten gewandeld. Ach ja, het was wel mooi weer en tenslotte heb ik toch maar weer ruim 5 km gelopen.
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: Dagboek Keet

Bericht door jabli »

Inderdaad, je hebt het toch maar weer gedaan !
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Dagboek Keet

Bericht door NarN »

Onderschat de invloed van de ondergrond/temperatuur niet. In betere omstandigheden had je wss wel de les vlok kunnen uitlopen.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dagboek Keet

Bericht door zoefje »

Heb je maar mooi weer gedaan!! Narn heeft gelijk, de ondergrond en temperatuur hebben een behoorlijke impact op het lopen!!! Je bent nog steeds lekker bezig, knap!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
keet
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:46

Keep running 7

Bericht door keet »

Dank voor de aanmoedigingen! Zeker maken de weersomstandigheden nogal wat uit. Toch beleefde ik de laatste trainingen als zwaar. Waar is het plezier van het lopen? En dan niet alleen na afloop omdat je het toch maar weer geflikt hebt. Nee, gewoon dat je lekker in je ritme zit en het gevoel alsof je aan het eind nog heel lang door kunt lopen? En niet een dag later nog met zware benen lopen. Dat miste ik een beetje de laatste tijd. Het zal met de overgang te maken hebben. Ik merk dat het een heel veel verschil is tussen 20-30 minuten lopen en langer. Het zal even een hobbeltje zijn, denk ik.

Ontspannen en moeiteloos lopen, met plezier en niet alleen de minuten aftellen. Dat was het doel van vandaag. Het duurde wel een uur voordat ik mezelf de deur uit had geschopt alhoewel ik wel gelijk mijn sportkleren aan deed. Eerst 10 min fietsen naar het beoogde loop traject: eindelijk in het bos lopen! Even de gewrichten losschudden voor de start en dan go. Ontspannen en moeiteloos, ja ja. Moest er halverwege nog om grinniken. Grote delen van de bospaadjes waren nog beijsd of nat. Zigzaggend door bos en blubber, heuveltjes op en af en honden en boomwortels ontwijken. Niks ontspannen maar goed uitkijken en zeker niet moeiteloos! Onder de modder en met een grijns van oor tot oor aan het eind nog een stuk aan de training geplakt. He he, lekker. Wist het wel.
Plaats reactie