Advies lopen op de loopband - helling instellen

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
thomasvtd
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:12
Contacteer:

Advies lopen op de loopband - helling instellen

Bericht door thomasvtd »

Hoy iedereen,

Graag zou ik vanaf volgende week als onderdeel van mijn cooldown in de gym helling lopen op de loopband.

Dit vond ik steeds een super leuke oefening bij de voorbereiding van het rugby seizoen :D .

Ik zou eerst 6 km lopen op mijn normaal tempo 13km/u. en dan de laatste 4-6 km helling lopen tegen 12km/u. Alleen heb ik niet echt een idee van wat een goede hellingsgraad zou zijn om mee te starten.

Het is natuurlijk aftoetsen en testen maar enig advies is altijd welkom.

Bedankt.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Advies lopen op de loopband - helling instellen

Bericht door Holenmens »

Als het de bedoeling is om op kracht te trainen zou je misschien beter kiezen voor 500 meter blokken, dus na 5km 500m op helling 5%, 500m weer vlak enz. En dit op een vast tempo. Langere stukken helling lopen lijken me niet echt zinvol, je krijgt dan de belasting van een tempoloop maar niet de snelheid.
Plaats reactie