Diti is running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

M_N_M schreef:5km aan 11km/u is toch al mooi tempo!
Ik weet dat het wat te rap is maar eenmaal je aan een bepaald tempo loopt is het toch moeilijk om te vertragen en dan die snelheid aan te houden, het is net alsof je met de remmen op loopt.
De pees voelt nog altijd wat stijfjes aan dus wordt er nog niet gelopen :( .
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Verleden week niet gelopen, ik wilde geen risico nemen met die twee wedstrijden in het vooruitzicht. Zaterdag was het weer zover, de Milcobelrun in Langemark :P , het is nu de derde maal dat ik die loop en vind het nog steeds zeer leuk lopen daar, een aangenaam parcours, veel deelnemers, een perfecte organisatie en een tombola om alles af te sluiten.
Ik voelde wel dat ik nog niet 100% was maar na een paar 100 m verliep alles toch vrij vlot 8-) , ik liet me dus mooi meedrijven met de bende en aan een gemiddelde snelheid van 12 km/u werden de 3,5 km afgewerkt. Op het einde begon de pees en de kuit zich te laten voelen en ik kreeg ook pijn in de lies :o , Ik had dit vroeger ook al eens gevoeld tijdens een intervaltraining maar stond er niet bij stil omdat het de volgende dag verdwenen was. Een paar uur later was de liespijn nog niet geminderd dus even opgezocht wat de mogelijke oorzaken konden zijn, overbelasting en/of ontsteking dus :evil: , rusten is weer de boodschap maar ik moest 's anderendaags nog een verplicht loopje doen in Roeselare dus zal de rustperiode een dag uitgesteld worden.
Zondagvoormiddag de Westlaanrun, de start was om 10 u dus om 9u15 waren we al aanwezig. 's morgens opgestaan met stijve kuitspieren en de lies liet zich ook nog goed voelen dus zou ik extreem voorzichtig moeten zijn. De inschrijving en afhalen van de nummers bevond zich in een oude sportzaal waar er geen verwarming was, er stonden ook nergens stoelen, drank was er ook niet te krijgen. Vriendelijkheid was ver te zoeken, kwam het omdat ze onderbemand waren of was het ochtendhumeur? ik weet het niet maar gewoon een glimlach kan al wonderen doen maar dit was ook al teveel gevraagd. Wat een verschil met de Micobelrun waar de lopers in de watten werden gelegd. Ik zeg het niet graag maar dit was de slechtste organisatie die ik tot nu toe heb meegemaakt :( .
Aan de start heb ik me bewust helemaal achteraan gehouden, zo kon ik zeker niet in de verleiding komen om me te vergalopperen. Na het startschot liepen we ongeveer 1 km langs een smal wandelpad waar het moeilijk inhalen was dus aan een slakkengangetje van 8 km/u, dat was niet met de rem op lopen maar ook nog eens met een uitgegooid anker :lol: , man, dat was traag (toch volgens mijn normen). De pees en kuit waren quasi pijnvrij maar de lies liet zich goed voelen dus bleef ik voor slak spelen :mrgreen: . Halfweg kwamen we op normale wegen en geleidelijk begon ik rapper te lopen, er was meer plaats om in te halen en dus was ik blij dat ik mijn eigen tempo weer kon lopen, ik hield me toch wel in want ik was bang dat ik iets zou forceren.
Aan de finish was het even moeilijk om te zien waar de 3 km eindigde want de anderen moesten nog 2 ronden lopen, op het laatste moment toonde iemand van de organisatie ons de juiste weg ( bij de Milcobelrun stond het in grote letters op de grond geschreven en werden we al op 100 meter voor het einde op de juiste weg gezet). De 3 km liep ik aan een gemiddelde van 9,7 km/u, niet snel maar ik had een goede reden :mrgreen: .
Terug thuis was de pijn toch wel erg geworden dus werd er niet meer uit de zetel gekomen en zou ik 's anderendaags naar de dokter gaan. Deze morgen was het al veel beter dus de dokter zal geen bezoekje krijgen want het enige wat hij kan zeggen is rusten en eventueel een foto laten nemen of een scan en kine voor te schrijven.
De boodschap is nu om alles mooi te laten genezen dus geen loopjes meer dit jaar :( maar geen paniek, ik zal het forum blijven volgen en hier en daar deskundig mijn mening geven :mrgreen: .
Hieronder vind je de link naar de site waar ik gekeken heb voor mijn liesblessure.
https://www.salusi.nl/liesblessure-symp ... handeling/
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Je doet er goed aan om eens een weekje rust te nemen.
Natuurlijk kan je wel oefeningen blijven doen.
Jammer dat je nog steeds wel last blijft houden.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Weer een looploos weekje achter de rug :( . De pees en kuit staan nog maar op 80% en de buikspier nog minder dus deze en volgende week blijven de schoenen werkloos. We zijn in het weekend naar Hasselt geweest en hebben daar een paar fikse wandelingen gedaan, dat lukt maar op het einde van de tweede was ik toch blij dat ik terug in het hotel was, de pees begon aan te geven dat het welletjes was.
Lopen zal er dus zeker voor de volgende weken niet maar in zitten, maar we hebben de spinning en de crosstrainer om ons te amuseren dus met de conditie zal het wel snor zitten denk ik :P maar de kilo's temmen zal een voltijdse job worden vrees ik :mrgreen:
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Onderhoud je lichaam goed en blijven oefeningen doen. Wandelen is ook goed. Verder is de sportschool een beste optie
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Deze week copy-paste van verleden week maar ik voel toch een lichte verbetering :) . De wandelingetjes gaan al iets beter en op de crosstrainer loopt alles vlot. de sportinstructeur van de spinning vertelde me dat het herstel van een geblesseerde buikspier iets van lange duur is dus zal ik veel geduld moeten hebben.
Het is inderdaad kalm op het forum, is iedereen in een winterslaap misschien?
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Ik geef een buikspier blessure 4tot8 weken. Maar dat is voor een ieder verschillend.
Gewoon lichte buikspier oefeningen doen en dat langzaam verzwaren. Maar met beleid.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Inderdaad Mart, het zal een 8tal weken duren. Volgende week zal ik beginnen met lichte buikspieroefeningen en dan zien we wel maar er wordt niet meer gelopen in 2016 :(
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Shit happens.
Maar beter een tijd niet lopen, dan een chronische blessure over houden.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

:evil:
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie