Diti is running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik ben gisteren met mijn schoenen naar het Runningcenter geweest en wat bleek? ze zijn compleet versleten en dat na amper 7 maanden :( . Ik heb overpronatie en het meest aan de linkerkant dus die schoen versleet sneller. Ik had al een paar weken het gevoel dat ik niet meer lekker liep maar dacht dat het een gevolg was van mijn blessure, niet dus :evil: . Nieuwe schoenen dus, terug op de loopband en dan Nike's geprobeerd maar die gaven niet genoeg steun, dan Brooks maar ze hadden die niet meer in mijn maat dus werden ze besteld. Ik ben nu in blijde verwachting van een paar Brooks Beast schoenen :) en als die geen voldoening geven zal ik naar een podoloog moeten.
@ fann, Ik denk dat ik ook een tijd zal stoppen met competitie.
@ hellothere, Ik denk dat ik inderdaad wat te enthousiast ben geweest en nu de prijs betaal :mrgreen: Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Diti is running

Bericht door Hellothere »

dirk.vancoillie.5 schreef:Ik ben nu in blijde verwachting van een paar Brooks Beast schoenen :) en als die geen voldoening geven zal ik naar een podoloog moeten.
Ga je geen spijt van krijgen denk ik.
Die Brooks Beast heeft het runningcenter mij al jaaaren geleden. Ik overproneer redelijk zwaar aan beide enkels, en die schoen heeft mijn problemen opgelost.
De Brooks Beast is een zeer sleetvaste schoen (dus je slijtageprobleem is bij deze opgelost) maar wel redelijk zwaar (ook omdat het een vrij robuuste schoen is). Eigenlijk is het een schoen met extra ondersteuning en demping voor iets zwaardere mensen.
Omdat ik sinds het begin van mijn loopcarriere zo'n 16 kg ben afgevallen, heeft het running center mij al geadviseerd dat ik de zware beast niet echt meer nodig heb, en eventueel zou kunnen overstappen naar bijvb. de Brooks Adrenaline of de Saucony Powergrid.

Maar tot op heden ben ik zo tevreden over de beast dat ik 'm ben blijven gebruiken, het is een schoen die naar mijn gevoel echt perfect bij mij past, en mijn enkels en knieën zijn mij altijd dankbaar gebleven dat ik daar ook bij gebleven ben :lol: . (onder het motto : don't try to fix something, if it isn't broken).

Klein voordeel is ook dat de uitbater van het runningcenter bij mij podoloog is, en dus gelijk zelf correcties aan de schoenen kan aanbrengen, of corrigerende zooltjes kan bijmaken (wat voor mij nooit nodig is geweest, mijn 2 poten staan allebei even scheef :D ).
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een paar Brooks Beast :D , nadeel is dat ik zeker nog twee weken moet wachten om ze te testen maar als ik verder schadevrij wil genieten van het lopen is dit de enige oplossing, dus staan ze op een plaats waar ik ze elke dag kan bewonderen :lol: . Ze wegen inderdaad ongeveer 100 gram per stuk meer dan mijn oude maar de verkoper zei dat ik dat zeker niet zal merken, we zullen zien.
Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Diti is running

Bericht door zoefje »

Dat zijn een paar mooie schoenen!!! :D Daar zul je vast veel plezier van krijgen!! Nog twee weken geduld hebben, dat zal soms wel eens lastig zijn maar ook die 2 weken gaan weer voorbij en dan is het weer genieten geblazen!! ;)
De 10 mijl bereikt!!! :D
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: Diti is running

Bericht door jabli »

Inderdaad, mooie schoenen.
En veel moed met dat 2 weken wachten!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Nog een weekje geduld en dan vliegen we erin :D
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Diti is running

Bericht door zoefje »

Op de helft dus, top!!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Diti is running

Bericht door NarN »

Komt kort bij, GO Dirk!

Loop je schoenen eerst in hé :) Je kan ze al eens aan doen om in de zetel te gaan zitten LOL
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik loop rondjes rond de tafel :lol:
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Diti is running

Bericht door zoefje »

Kanp gedaan zeg!!! Dat is inderdaad een flink tempo, dat heb je mooi geflikt al werd je ondertussen beduffeld door je programma...
Je beschrijft de wedstrijd leuk, wil het ooit eens zelf ervaren. polar beat schijnt ook heel nauwkeurig te werken qua snelheid en afstand, misschien is dat iets?
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie