Diti is running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Diti is running

Bericht door M_N_M »

dirk.vancoillie.5 schreef:Weer een looploos weekje achter de rug :( . De pees en kuit staan nog maar op 80% en de buikspier nog minder dus deze en volgende week blijven de schoenen werkloos. We zijn in het weekend naar Hasselt geweest en hebben daar een paar fikse wandelingen gedaan, dat lukt maar op het einde van de tweede was ik toch blij dat ik terug in het hotel was, de pees begon aan te geven dat het welletjes was.
Lopen zal er dus zeker voor de volgende weken niet maar in zitten, maar we hebben de spinning en de crosstrainer om ons te amuseren dus met de conditie zal het wel snor zitten denk ik :P maar de kilo's temmen zal een voltijdse job worden vrees ik :mrgreen:
ai nee toch :( Misschien best 2016 even laten voor wat het is zodat je in 2017 er direct weer tegenaan kan.

Veel beterschap!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Tja M, buikspierprotest begin november, 8 weken rust dus zal 2017 inderdaad het jaar van de wederopstanding zijn. Hopelijk een beter jaar dan dit jaar.
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Diti is running

Bericht door M_N_M »

iedereen heeft wel eens wat maar bij jou was het idd wel wat veel van het 'goede'.

Bij mij dit jaar ook de eerste "blessure" (Chondromalacie van de knieschijf volgens MRI) en 2-3tal weken op de sukkel geweest. De diagnose zal wel correct geweest zijn (de beelden liegen niet) maar volgens mij was de oorzaak van de pijn toch te zoeken aan de kniestoot in het pretpark die ik gedaan had want nu heb ik daar nog 0.0 last van. Zowel bij snel/traag/off-road/asfalt/... voel ik daar niets meer van. In de toekomst (nabije of verre - wie zal het zeggen) zal ik hoogst waarschijnlijk nog met knieproblemen te maken krijgen aangezien het nu al een fase 1 "beschadiging" is maar zolang het pijnloos kan, lopen we gewoon verder :)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

M_N_M schreef: maar zolang het pijnloos kan, lopen we gewoon verder
That's the spirit :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Jij bent wel hard voor je lichaam. Maar als je, zonder pijnstillers, geen pijn hebt zou je gewoon kunnen bewegen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Laatste update van 2016 :P .
Ik mag stellen dat de pees terug 100% is :D , ik voel geen ongemak meer wanneer ik wandel, lopen is nog steeds uit den boze omdat de kuit en buikspier nog steeds tegenwerken :( . Het rare is dat ik soms enkele dagen niks voel, dan denk ik YES maar de volgende dag maken ze me duidelijk dat er van een heropstart nog niets van in huis zal komen :evil: .
Het is nu 4 weken geleden sedert mijn laatste run en ik denk dat er nog minimum 4 weken zullen bijkomen dus hoop ik begin februari te kunnen herstarten.
Dit gezegd zijnde,
PRETTIG EINDEJAAR EN EEN GEZOND 2017
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Diti is running

Bericht door M_N_M »

ook voor jou de beste wensen Dirk!
Ik hoop dat je na de 4 weken extra rust er weer tegenaan kan en voor goed van het blessureleed verlost bent :x
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

En nou niet gelijk op je max gaan lopen.
Gewoon rustig aan opbouwen
Succes
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik heb het schema van s2r 0-5km gedownload. Ik denk dat ik terug zal starten met week 4, die begint met 2 min lopen en 2 min stappen en eindigt met 4 min lopen, dat zal voldoende zijn. Na 6 weken zal ik terug aan 5 km zitten. Wedstrijden zullen voorlopig niet meer op de planning staan. Nog 4 weekjes geduld :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Dat doe je goed
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie