Diti is running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Diti is running

Bericht door Hellothere »

Ook vanaf hier dikke duim, en succes met de behandeling.
Klinkt inderdaad allemaal heftig, maar als ik tussen de lijnen lees zou het allemaal toch nog wel best meevallen.

Ik kan me voorstellen, dat het niet meer mogen sporten (voorlopig !!!) wel enig gezucht, en misschien wel een lichte vloek bij jou heeft ontlokt.

Wat ik wel weet (ook deels uit ervaring), is, als een een tijdlang met regelmaat sport, en dit ook steeds goed onderhouden hebt, je de draad veel makkelijker terug oppikt, zelfs als heb je iets langer moeten stoppen.

Zorg nu maar goed voor je gezondheid, en hopelijk duurt het niet te lang vooraleer we je hier opnieuw lezen.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Hallo, i'm back :P (of toch een beetje :mrgreen: ).
Verleden week maandag was de laatste keer straling, 5 weken elke dag naar Roeselare om onder dat kanon te liggen, niet leuk. De verpleegsters waren zeer attent en behulpzaam dus op gebied van begeleiding kon ik zeker niet klagen, het was een topteam :D.
's anderendaags werd de chemopomp verwijderd, die zorgde ervoor dat ik 24/7 dat spul toegediend kreeg ( 5-fu (fluorouracil) voor de geïnteresseerden ).
Het enige nadeel die ik ondervond van de chemo was futloosheid, de eerste week verliep alles nog vlot, vanaf de tweede week begon het beetje bij beetje, het gevoel van: het lukt precies niet echt, het was geen vermoeidheid maar eerder een leeg gevoel, je staat op, ontbijt, maakt plannen voor de dag om dan vervolgens in je zetel neer te ploffen en er niet meer uit te komen. In het begin deed ik mooie wandelingen maar die verdwenen ook snel :( .
De bijwerkingen van de stralen waren andere koek. De dokter had gezegd dat ik last zou krijgen van diarree, en geen klein beetje :o . De eerste week was niets, de tweede was al iets maar niks om ongerust te worden maar de dokter bleef erbij dat ik me moest voorbereiden op heftige dingen. Inderdaad, vanaf de derde week begon het, diarree, diarree en nog eens diarree :evil: . Op het einde van de week was de wc mijn beste vriend geworden :mrgreen: , het nadeel was dat alles daar beneden in rauw vlees lag met alle gevolgen vandien. De vierde week was een echte martelgang, ik zat echt met de tranen in mijn ogen van de pijn op het wc en ik kan nochtans tegen een duwtje. Een lichtpunt was dat ik maar één week meer voor de boeg had en dat de dokter had gezegd dat eens de stralen afgelopen zijn het zeer snel weer zal beteren en inderdaad, we zijn nu een week stralingsvrij en de diarree is ferm geminderd, volgend nadeel was dat door de diarree en de persdrang ( ik noemde het weeën) ik nu met aambeien zit :evil: .
Deze eerste fase is voorbij :D , nu volgen een paar weken rust om vervolgens terug enkele onderzoeken te ondergaan om te zien wat er met de tumor is gebeurt en dan volgt een evaluatie met misschien al een datum voor de operatie.
Ik was van plan om verleden week al mijn loopschoenen aan te trekken om een 5 tal km in te lopen maar heb wijselijk besloten om het niet te doen, de diarree is wel zo goed als voorbij maar het is toch wenselijk om in een straal van 100 meter van een wc te blijven :mrgreen: dus stellen we het nog efkes uit :evil: . Woensdag zal ik toch eens proberen om naar de spinning te gaan, dat zou toch moeten lukken... denk ik.
Zo, jullie zijn nu terug op de hoogte, hopelijk gaan mijn volgende bijdragen terug over het lopen :P
Inhale the future. Exhale the past.
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Diti is running

Bericht door Hellothere »

Tsja :-) ... Moet je even door denk ik dan :( .
Voordeel is, dat je nu blijkbaar het ergste achter de rug hebt (fingers crossed voor de evaluatie), en dat de loopmomenten nu wel weer dichter bij komen.
Komt goed !!!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Dirk, na alle nadelen ben ik toch blij voor je dat je die ellende hebt overwonnen.
Je hoeft om af te vallen niet meer te lopen.
Maar sporten voor je conditie en geest is alleen maar goed.
Gaat zou door zou ik zeggen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Verleden week woensdag naar de spinning geweest en het verliep redelijk vlot maar mijn conditie is weg :evil: , ik heb niet veel aan de knop moeten draaien maar we waren er weer bij en ik heb er toch van genoten :P . Vrijdag wilde ik toch eens proberen om een toerke te lopen maar na een paar spurtjes naar de wc heb ik wijselijk besloten om er nog een weekje mee te wachten :mrgreen: . Morgen terug naar de spinning en vrijdag tweede poging met de loopschoenen.
Inhale the future. Exhale the past.
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Diti is running

Bericht door Hellothere »

Gewoon rustig starten nu.
Je zal versteld staan hoe snel je die conditie weer oppikt.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Efkes een positief verslagje :) . Maandag stond er een inwendige echo op de planning, De dokter vertelde me na afloop dat hij zag dat de tumor verkleind was, goed nieuws dus :P . Dinsdag terug een ct scan maar daar konden ze niks zeggen. Woensdag rustdag met 's avonds een spinningsessie, dat ging vlotjes zolang ik niet teveel aan die knop draai :mrgreen: . Donderdag evaluatie bij de chirurg en de oncologe, Die bevestigden dat de tumor vermindert was en dat de scan niets slechts vertoonde, weer goed nieuws dus. De operatie is gepland voor begin januari, dan hebben de stralen en chemo hun werk voldoende gedaan en kan het gezwel verwijdert worden :D . Blijkbaar is dat toch wel een zware operatie die ongeveer 2u30 zou duren en daarna nog twee dagen op intensieve en dan nog een tiental dagen in de kliniek maar we zijn hoopvol :P .
Deze morgen...... m'n eerste loopje :D :D . Eerst de warme outfit uit de kast gehaald want een verkoudheid kan ik nu missen als kiespijn. Ik had een route uitgestippeld van 5,5 km, moest het niet lukken kon ik nog steeds wandelen. Na de opwarming waren we de baan op en het was opmerkelijk hoe snel ik terug op m'n vroegere tempo liep, snel de pace teruggeschroefd want zo ging ik rap opgebrand zijn. Een snelheid aangehouden van ongeveer 8 km/u maar de HR nestelde zich direct rond de 150 à 155 bpm en bleef daar. Na een 3tal km enkele wandelminuutjes ingelast voor de zekerheid om daarna terug aan 8 km/u de rest af te werken. opmerkelijk was dan dat de HR maar een 140 bpm meer was. Met een kamerbrede glimlach de eindmeet gehaald, je kan niet geloven hoezeer ik dit gemist heb :P .
Ik heb nu ondervonden dat terugkeren na een blessure anders aanvoelt dan na ziekte, die chemo laat nog steeds zijn sporen na en dat voel je, het is moeilijk om dat gevoel te omschrijven maar het goed nieuws is dat ik terug gestart ben :D .
Wat er verder komt zullen we dan wel zien, feit is dat ik nu vrij ben tot begin 2019 :P .
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Diti is running

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Net terug van mijn run en het verliep redelijk vlot :P . De snelheid tussen 8,5 en 9 km/u proberen te houden omdat de HR anders de hoogte invliegt, Halfweg lag er een stukje onverhard van een 800tal m en daar flirtte de HR weer met de 160 bpm, dus een wandelminuutje ingelast om vervolgens de laatste 2 km af te werken, in totaal toch terug 6 km afgelegd, ikke blij :D want deze week was er een van kliniekbezoeken :( , deze keer niet voor mij maar voor mijn schoonpa, die is al een tijdje op de sukkel en is deze week van de ene naar de andere dokter gevlogen die elk zijn eigen onderzoek deed. De uitslag was dat één van zijn nieren niet meer werkte en de andere maar voor 30%, daarenboven was zijn nierader quasi geheel verstopt dus moet hij binnen voor een stent, feit dat hij 82 jaar is en geestelijk niet volledig in orde maakt het er niet gemakkelijker op :evil: .
Gelukkig kan ik alles terug van mij aflopen :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Diti is running

Bericht door M_N_M »

Super dat je terug bent Dirk en zo te horen al terug goed aan het opbouwen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Diti is running

Bericht door martmarbus »

Jij bent weer lekker op dreef. Gaat zo door!
Sterkte met je schoonvader.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie