volhouden wordt het moeilijkste

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door GetActive »

vandaag : les 23

Ik ben een extra uurtje vroeger opgestaan zodat ik vandaag voor de les nog kon gaan lopen en douchen.

Alles ging wel goed alleen loop ik toch liever op een moment dat het niet zou uitmaken als ik nog een hele wandeling naar huis zou moeten doen. Nu was het aan het einde twijfelen tussen hoe ik zou lopen om zo weinig mogelijk tijdsnood te veroorzaken. Op zich gaat alles vlot genoeg 35 minuten onderweg (+ een paar minuten wandelen naar waar ik begin) waarvan we 30 minuten lopen en 5 wandelen.

Ik voel me er goed bij , maar iets modernere muziek , of mijn eigen muziek, zou me toch ook kunnen helpen. Nu heb ik het gevoel dat de muziek juist vaak op die laatste minuut waar je dat extra zetje nodig hebt, toch wel een heel pak trager gaat waardoor het allemaal moeilijker wordt.
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door GetActive »

start to run les 24

Ik had er vanmorgen echt zo weinig zin in. Maar ik heb het wel gedaan en volgehouden. Ik heb vandaag zelfs de ronde die ik normaal loop moeten uitbreiden! Nog even volhouden!

Nog maar 6 te gaan , nog 2 weken volhouden en daarna kan ik wee een half uur aan een stuk lopen. Ik ben nog niet zeker of ik daarna gewoon langzaam aan blijf lopen en opbouwen of dat ik dan toch maar eens de 5 km echt ga proberen te lopen.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Lopen is een drug :lol: , wedden dat je voor de 5 km gaat. Veel succes ;)
Inhale the future. Exhale the past.
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door GetActive »

start to run : les 25
verrassend gedacht : volgende week heb ik al de laatste les van start to run. Dit terwijl ik nog maar 2 weken (dit is week 3) terug aan het lopen ben.

Ik heb mijn ronde ondertussen echt moeten uitbreiden. Ik ben niet zeker , maar ik denk dus dat ik nu sneller (verder) loop dan ik vorig jaar deed aan het einde van start to run. Of ik gebruikte toen een andere weg , dat kan ik me niet meer herinneren.

Als ik loop voel ik de hele tijd wel ergens iets zitten. Om te beginnen mijn kuiten die altijd nogal wat moeite hebben om op gang te komen. Hoewel ik het gevoel heb dat het op asfalt daar beter mee gaat dan de bospadjes die begroeid zijn met gras en ander onkruid waar ik het gevoel heb dat mijn voeten er achter blijven steken. Als ik sneller loop heb ik daar dan ook weer minder last van maar als ons Evy zegt rustig lopen , dan neem ik dat letterlijk!
Verder heb ik de laatste tijd aan mijn rechterbeen ook een gevoel, ik denk dat het een spier is maar ben hier niet in getraind om zoiets te herkennen. het zit bovenaan in mijn been , aan de buitenkant , de ene dag zit het meer achteraan (onder mijn achterwerk) vandaag was het dan weer verder naar voor had ik het gevoel. Ik heb geen idee wat ik hiervan moet denken.
En om dan het rijtjes met (denkbeeldige) pijntjes af te ronden kreeg ik vandaag halverwege ook nog eens het gevoel alsof er iets in mijn schoenen niet klopte. Het voelde zeg maar of er net onder mijn dikke teen een soort bult in de zool van mijn schoen kwam. Zelf voelde ik achteraf helemaal niks ongewoons maar tijdens het lopen is dat toch niet echt aangenaam.
HAha , als ik het zo opnieuw klink ik echt helemaal kapot. Maar de pijntjes wisselen echt gewoon af heb ik het gevoel. Ik voel me nog wel goed hoor.
Nog 2 keer met verplichte pauzes en daarna ben ik eens nieuwsgierig hoe het die laatste week zal gaan.
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door GetActive »

start to run aflevering 26

ging goed ! Wat kan ik er nog meer over vertellen?
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door GetActive »

Gisteren was het aan les 27 van start to run.

Mijn mama ging op juist hetzelfde moment ook haar les lopen , maar zij is aan week 3.
Voor mij was het de laatste les met verplichte wandelminuten , ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het volgende week zal gaan.
Hoewel ik qua ademhaling en hartslag nog makkelijk verder kan (volgens mij loop ik zelfs te traag?) heb ik na een tijdje lopen toch altijd wel een 'pijntje' (zware benen , steken op allerlei plaatsen , een slapende teen , krampen in men voet, ....) dus ben ik benieuwd hoe die zich volgende week gaan gedragen.

Na start to run ga ik waarschijnlijk juni gebruiken om de 30 minuten vooral te onderhouden en misschien een klein beetje uit te breiden. Maar met de examens ga ik maar niet te streng zijn om op vaste dagen ofzo te gaan lopen. We zien wel hoe dat gaat. Meestal is sporten tijdens de examens makkelijk: studieontwijkend gedrag dat door iedereen wordt goedgekeurd HEEEY. Het is zo trouwens dat ik vorig jaar ben begonnen met lopen. Grappig.

Ik ben benieuwd naar maandag , 28 minuten? Kan dat?
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

For the record, niemand loopt te traag :lol: en 28 kan zeker :)
Inhale the future. Exhale the past.
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door GetActive »

les 28
eigenlijk was de bedoeling de 28 minuten aan een stuk uit te lopen , maar ik ben onderweg toch even moeten stoppen (waar ons Evy helemaal geen probleem mee had!).
Ik vraag me toch af wat de reden is van die pijn in mijn heup. Ik weet niet of ik het helemaal juist benoem als heup, er zijn zoveel gewrichten , pezen, spieren, ... en als je zoals mij niet veel ervaring hebt met blessures is het moeilijk om te beslissen wat er juist pijn doet. Het begon een tijdje terug toen ik echt een volledige dag last had van die pijn. Het begon toen zelfs net voor het lopen. Na die dag heb ik het alleen nog tijdens het lopen, nu begint het dus na een minuut of 8 - 10. Maar het wordt daarna wel intenser. Als ik tijdens de andere lessen na 2 minuten wandelen dan weer begon te lopen voelde ik er daarna best weinig van. Iemand enig idee wat het kan zijn? (Ben ik te ver in de reeks begonnen? (week7) Heeft het iets te maken met mijn lang en kort been? Loop ik verkeerd? Verkeerde ondergrond?) Ik heb geen idee.
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door jabli »

Oei, ik kan je geen raad geven. Ik hoop wel dat je problem opgelost geraakt.
Alvast veel succes met je examens !
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door GetActive »

Vandaag les 29

dan denk je ook nog een keer die hond mee te nemen , mama kwam net terug toen ik vertrok , zei dat er geen fietsers waren. Dat moet lukken denk je dan....
Eenmaal uit de bossen liep de hond netjes naast mij , maar dan komt het verradelijke : jaagpad. Voordat ik daaraan begon , even gepauzeerd op 13 minuten ongeveer, en dan vol goeie moed beginnen lopen.

De problemen met onze hond zijn trouwens vooral het feit dat ze daar constant het water in wil (dat gaat niet als ik moet lopen eh) MAAR wielertoeristen en andere fietsers... de ware nachtmerrie. Natuurlijk kom ik er weer een heel pak tegen , en telkens net en beetje tijd ertussen , genoeg om zelf verder te gaan lopen , maar niet om de hond terug helemaal kalm te krijgen. Dan ben ik na een minuut of 20 lopen nog maar eens gestopt om te wachten tot de volgende 5 fietsers waren gepasseerd en daarna weer verder gelopen.
Uiteindelijk mocht ik stoppen van Evy toen ik opnieuw het bos was ingelopen , dan maar even gewandeld naar een betere looppad en daar nog een minuutje (of 2) extra gelopen (ik moest toch nog een stuk om thuis geraken) om dan de rest te wandelen.

Ondertussen ben ik er wel van overtuigd dat ik nog geen half uur aan een stuk kan lopen , dus misschien moet ik (na de volgende les) toch ook maar terugschakelen, zodat ik opnieuw een paar weken een schema heb maar het dan hopelijk wel zonder die lastige heup aan kan.
Plaats reactie