volhouden wordt het moeilijkste

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Het was een avontuurlijk loopje lees ik :lol: , dat je nog geen half uur kan lopen moet je je niet aantrekken, het komt nog wel :)
Inhale the future. Exhale the past.
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door NarN »

En dat volhouden lukt aardig!
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door GetActive »

studie-(en groepswerk) ontwijkend gedrag .... Iets niet willen doen lijkt een fantastische motivatie om iets anders wel weer te doen
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door Kaath »

Ik zou ook nog niet gelijk de hond meenemen

Ik probeer nu ook soms met onze Beagle te lopen,hij is net 1 jaar ,dus hij mag ook nog niet zoveel hardlopen
Maar wat is dat vermoeiend.
Ik loop ook met hem in het bos,waar geen rommel ligt,geen fietsers zijn en ik ga op uren wanneer de meeste mensen werken haha

Dus misschien nu eerst even je eigen schema volgen ;)
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door GetActive »

ik heb vorig jaar een groot deel van het start to run schema afgewerkt met de hond erbij. Zolang er langs het kanaal niet teveel (niet meer dan 2) fietsers passeren gaat alles goed en blijft zij zelfs vlak naast me lopen.

Dus: ik ga het jaagpad moeten afsluiten als ik nog eens met de hond op pad wil vrees ik. Het zou gewoon handig zijn aangezien onze hond eigenlijk amper uit de tuin komt (geloof me, gigantische tuin waar ze zeker genoeg te doen heeft.) Als ik dan toch telkens op pad ga , kan ze net zo goed mee. Alleen fietsers , en auto's in mindere mate, die we tegenkomen is niet zo aangenaam. Misschien toch maar eens het natuurgebied gaan verkennen binnenkort (na de examens).
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door GetActive »

Vandaag eindelijk weer een keer gaan lopen. De motivatie is helemaal weg , maar ik ben vandaag met mijn mama meegelopen. Of alleszins geprobeerd.
Mijn moeder is trouwens nog maar aan les 13, en zelfs dat ging niet.
Ik loop zelf (om de pijn aan mijn heup een beetje te vermijden) altijd echt enorm traag. Mijn mama loop op het tempo dat ik vorig jaar ook liep. Maar dat was duidelijk te hoog gegrepen voor mij. Mijn heup doet als ik loop dus nog steeds lastig , en ik ben na de eerste 2 loopstukjes (4 en 5 minuten) gewoon gestopt en naar huis gewandeld.

Voor mij gaat lopen dus weer een tijdje op pauze gezet worden. Misschien op zoek gaan naar een andere bezigheid om studeren uit te stellen.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ben je al eens naar een dokter geweest met die heup en zo ja, wat was het verdict?
Inhale the future. Exhale the past.
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door GetActive »

Nog niet naar de dokter geweest , maar ik heb er tot nu toe echt enkel bij het lopen last van dus misschien dat een tijdje rust nemen ook al wel een oplossing is?
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door NarN »

Naar de dokter is het beste hoor. Dan weet je wat er aan de heup is. Mogelijk rust, maar ook Kine kunnen helpen.
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: volhouden wordt het moeilijkste

Bericht door GetActive »

Deze week ben ik opnieuw helemaal van 0 begonnen met start to run. Dinsdag heb ik les 1 gelopen en vandaag was les 2 aan de beurt. Ik heb het gevoel dat het begin weer wel heel erg vlot gaat , de minuten vliegen voorbij en de afstand lijkt ook wel redelijk te zijn tegenover andere keren dat ik begon. volgens afstandmeten.nl was les1 ongeveer 1,7 km en les 2 1,9 km. Wat voor mij ver lijkt in vergelijking met de andere keren dat ik startte.


maar de moeilijke stap om te beginnen is weer gezet, nu nog volhouden.........
Plaats reactie