Start

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
hilde-
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 aug 2014, 11:44

Re: Start

Bericht door hilde- »

Ik ben een groentje in het lopen en kreeg tijdens één van mijn eerste loopsessies een pittige bui over mij heen. Mijn eerste reactie was 'miljaar dit wil ik niet' maar ja, er zit niks anders op dan verder lopen. Al snel werd ik gewaar dat ik het eigenlijk verre van onaangenaam vond. Toegegeven, koud was het niet. Gisteren regende het goed toen ik vertrok en is het de hele tijd blijven regenen. Wel, ik vond het super! Voor koudere dagen ga ik wel een regenjas aanschaffen.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Vanmorgen mijn loopsessie afgewerkt en ik ben net van de spinning dus ik denk dat ik een sportief dagje achter de rug heb :P . Vanmorgen 4 X 8 minuten gelopen en het ging verbazend goed :o , ik had het nochtans anders gedacht. Gisteren is onze straat voor de zoveelste maal onder water gelopen :evil: en vannacht was het weer bang afwachten, dus begon ik wat vermoeid aan de sessie, maar alles was ok :) . Ik heb mijn hartslagmeter deze avond aangedaan om te spinnen en wat bleek... spinnen is minder belastend dan lopen :). Aan alle wielertoeristen, jullie zijn watjes :mrgreen: .
Overmorgen 2X10 minuten en 1X 12 minuten lopen...duimen, Tot dan ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
hilde-
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 aug 2014, 11:44

Re: Start

Bericht door hilde- »

Aan alle wielertoeristen, jullie zijn watjes :mrgreen: .

Schitterend :D
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Deze morgen was het weer zover :) , Hartslagmeter om, kledij aan, oortjes in en de smartphone op timer gezet en weg waren we. de bedoeling was dat ik 10-2-10-2-12-1 ging lopen en jaaaa, ik beken :oops: , ik heb me niet aan het schema gehouden :oops: . Na de eerste 10 minuten had ik mijn 2 minuutjes wandelen nodig, maar daarna ging het zo vlot dat op het einde toen de timer melde dat het genoeg was geweest ik hem heb genegeerd :o , ik zat zo in de flow en voelde geen enkele vermoeidheid dat ik besliste om er nog een minuutje erbij te doen. In plaats van de verplichte 12 heb ik er dus 13 gelopen en het ging verbazend goed :D . Daarna ben ik dan braaf terug naar huis gewandeld ( ongeveer 5 minuten wandelen ).
Wat me opvalt is dat ik veel minder zweet :) en het heeft niet met de temperatuur te maken. Enkele weken terug toen ik nog de loopsessies van 2 en 3 minuten afwerkte was ik druipnat wanneer ik thuiskwam, het was net alsof de wasmachine het spoelprogramma had ingezet :lol: . Nu zweet ik nog wel maar het aantal liters is drastisch teruggeschroefd :) , zou de conditie aan het verbeteren zijn misschien?
Volgende week beginnen we met de kwartieren te lopen, ik ben benieuwd :?: , zeker omdat ik na 7 maanden inactiviteit terug ga werken en 's morgens niet meer kan lopen :( , ik heb nog nooit 's avonds gelopen, zeker niet na een dag zwaar werk ( ik werk in de bouwsector ). Enfin, we zullen zien, na vandaag heb ik er goeie hoop op :P . Tot volgend verslag ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Start

Bericht door fann »

Fijn dat het lopen zo goed gaat.

Ik wou dat mij dat zweten ook wat zou stoppen, probleem is dat ik het ook vaak gewoon koud heb (ook nu ik hier bv aan de pc zit), dus ik neem altijd trui (en achtereen handschoenen :-) ) mee als ik ga lopen, dus dan moet ik al die dingen ergens kwijt als ik het na tijdje warm krijg - en onmiddellijk weer aan als ik na 50 minuten stop met lopen....

Succes maandag (met het werk en het lopen)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Thanks fann :D
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

YES, 2 X 15 minuten gelopen :D . Nochtans was ik er vermoeid aan begonnen, wat wil je na een eerste dag terug te werken? De eerste minuten was het puffen en blazen om mijn hartslag onder controle te krijgen maar halfweg de eerste sessie liep het weer snor :) . Tijdens de tweede sessie ben ik op een onverhard stuk gelopen en om eerlijk te zijn, het ligt me niet :( . ik denk dat ik meer een tarmacloper ben. Overmorgen rustig verder werken met een sessietje van 10,12,12. Tot dan ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
Patricia vT
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 aug 2013, 20:24
Locatie: Stockholm

Re: Start

Bericht door Patricia vT »

Ik ben ook een asfaltvreter, Dirk. Bij onverharde stukken moet ik goed opletten waar ik mijn onderdanen neerzet. En omdat ik bang ben om mijn enkel te verzwikken gaat de vaart er volledig uit. Dus ik ga graag voor een onafzienbaar fietspad (van bochtjes houd ik ook al niet) of een lekker lang kanaal. En graag alles zonder bruggetjes en tunneltjes :lol:
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Start

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Gisterenavond sessie 10-12-12 afgewerkt. Het is toch vreemd om 's avonds te lopen als je wekenlang ochtendkilometers hebt afgelegd en... Ik heb weer iets geleerd, ga nooit lopen als de mensen aan het avondeten bezig zijn :D ,man man, al die geuren, bij de ene waren het frieten, bij een andere waren ze een ajuintje aan het stoven, ik heb zelfs een bbq geroken. Lopen met het water in de mond is voor mij niet voor herhaling vatbaar :mrgreen: .
Het gaat steeds beter, waar ik vroeger liep te sterven om toch maar die 2 minuten aan één stuk te kunnen lopen wordt nu de 12 en 15 minuutjes vlot verteerd. Mijn gemiddelde hartslag is 143 bpm voor ongeveer 9 Km/u, niet slecht zou ik denken.
In tegenstelling tot Patricia zijn de lange rechte stukken niet aan mij besteed, op mijn route ligt een kaarsrecht eind van 2,5 Km, eindeloos lang voor mij, maar doordat ik telkens hetzelfde parcours volg kan ik bijna tot op de seconde zeggen in hoeveel tijd ik waar gelopen heb... alleen dat recht stuk :evil: .Wanneer ik een half uur aan één stuk kan lopen zal ik eens veranderen van route maar nu heb ik die herkenningspunten nodig...denk ik :lol:
Tot de volgende ;) Dirk
Inhale the future. Exhale the past.
GetActive
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 aug 2014, 17:10

Re: Start

Bericht door GetActive »

Ik had aan het einde van mijn start to run programma ook zo'n lang recht stuk om te lopen. De lessen van de 9de en 10de week maakten allemaal duidelijk dat ik rond 13 minuten aan de brug was , daardoor wist ik ook waar 15 minuten ongeveer was enzovoort. Tot ik op die 30ste les toch plots een hoger tempo had en ik daardoor echt dacht dat ik aan mijn laatste minuutje ofzo bezig was (gezien de afstand) toen Evy me vertelde dat net mijn laatste 5 minuten waren ingegaan.

Maar je bent al goed opweg , en je mag zeker af en toe van parcours wisselen als je het gevoel hebt dat het je begint te vervelen.
Plaats reactie