Vol moed er in vliegen

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Vol moed er in vliegen

Bericht door NarN »

Een dagboek, altijd leuk om ervaringen te delen.

Ik ben geen schrijver dus verwacht geen opstellen ;)
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Vol moed er in vliegen

Bericht door NarN »

Ik ben ergens half januari terug gestart met intensievere looptraining. Conditie blijft het jaar door redelijk op peil, ik fiets 2-3 keer per week naar het werk (10km). Zondag met enkele werkmakkers de Antwerp Urban Trial gelopen (met waarschijnlijk een heel deel van jullie :) Nu heb ik anderhalve maand om te training voor de Abdijentocht. 16km...nog nooit zo ver gelopen. Dat wordt dus spannend.

Gisteren een rustige 5km gelopen met een metronoom om de cadance te verhogen. Wat is me dat? Lol, behoorlijk tegen gevallen. Gefocussed op ritme lopen is niet makkelijk. Donderdag opnieuw, hopelijk dan beter.
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Vol moed er in vliegen

Bericht door NarN »

In de namiddag een smsje gekregen dat mijn fiets klaar was. Thuis gekomen van't werk, loopkleding aangetrokken en vertrokken richting fietswinkel. Ik wist dat het ongeveer 6km was. Maar niet echt een idee van de juiste afstand EN route. Beetje fout gelopen maar uiteindelijk was het 6.3km in totaal.

Na een km of 2 zeer zware benen gekregen, doorgebeten en na een tijdje was alles terug normaal. Hardslag was goed onder controle.

Stats:
Afstand: 6.31 km
Tijd: 0:32:38
Gemiddelde hartslag: 154 bpm
Gemiddeld tempo: 5:10 min/km

Zaterdag intervallen :)
Fieke87
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 feb 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Vol moed er in vliegen

Bericht door Fieke87 »

NarN schreef:Ik ben ergens half januari terug gestart met intensievere looptraining. Conditie blijft het jaar door redelijk op peil, ik fiets 2-3 keer per week naar het werk (10km). Zondag met enkele werkmakkers de Antwerp Urban Trial gelopen (met waarschijnlijk een heel deel van jullie :) Nu heb ik anderhalve maand om te training voor de Abdijentocht. 16km...nog nooit zo ver gelopen. Dat wordt dus spannend.

Gisteren een rustige 5km gelopen met een metronoom om de cadance te verhogen. Wat is me dat? Lol, behoorlijk tegen gevallen. Gefocussed op ritme lopen is niet makkelijk. Donderdag opnieuw, hopelijk dan beter.
Zoek gewoon wat muziek met 180bpm, dan ga je dat tempo automatisch volgen. Volgens mijn horloge zit ik altijd tussen de 175 en 185, afhankelijk van mijn snelheid.
Using Tapatalk
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Vol moed er in vliegen

Bericht door NarN »

Goed idee van die muziek. Zal ik zeker eens proberen. Ik zit rond de 165 (zoals de meeste wss) en dat zou toch wat omhoog moeten.

Vandaag zijn mijn loopschoenen in de kast blijven staan. Van 10 tot 15h gaan klinkers leggen bij een kamaraad. Genoeg fysieke training voor één dag :)
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Vol moed er in vliegen

Bericht door NarN »

Zondag geen tijd gehad om mijn rondje te gaan lopen. Voelde een beetje grieperig en de hele dag met de kindjes bezig geweest.

Gisteren een lange duurloop gedaan. 15km aan tempo 1 (tussen tempo 1 en 2 in). Ging goed, lopen in het donker geeft een extra dimensie. Op een donker stuk heb ik een diertje aangelopen. Niet gezien wat het was. Was wel schrikken.

Stats:
Afstand: 14.79 km
Tijd: 1:30:29
Gemiddelde hartslag: 139 bpm
Gemiddeld tempo: 6:08 min/km

16km Abdijentocht moet dus ook wel lukken. We gaan voor < 1:25:00h
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Vol moed er in vliegen

Bericht door NarN »

Gisteren wou ik een kort tempo 3 rondje lopen. Ik had echter om 20h nog een afspraak. Dus met wat (tijd)stress te snel vertrokken na het eten. En na 3km zo leeg als iets. Stukje gewandeld. De laatste km ging wat beter. Loopje om snel te vergeten.

Stats:
Afstand: 6.53 km
Tijd: 0:43:10
Gemiddelde hartslag: 131 bpm
Gemiddeld tempo: 6:36 min/km
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Vol moed er in vliegen

Bericht door NarN »

Mijn geplande loopje van gisteren moeten overslaan. Woensdag meegetrained (als coach) en gisteren piepte en kraakte alles.

Morgen en zondag gebruik maken van het goede weer en tijd (vrouwtje is thuis) om te trainen.
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Vol moed er in vliegen

Bericht door NarN »

Hoppa, deze morgen een heerlijke interval gedaan. Eerst rustig opgewarmd en dan 1 minuut een helling op om dan 2 minuten bergaf om te recupereren. Ik heb beneden maar denappels gelegd om zo de tel bij te houden. Steendood vanaf run 7. De laatste drie was anderhalve minuut op en twee en halve minuut recup. Nadien nog 4km looptraining gedaan. Focus op cadance aan 180 spm. Ging al een pak beter maar ik loop nog te snel om die cadance van 180 aan te houden en ga daardoor snel in het rood.

Morgen lange duurloop met korte stukjes looptraining.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Vol moed er in vliegen

Bericht door Holenmens »

Ik zou me niet al te veel blindstaren op die 180 p/m, als je soepeler loopt op 170 en je hebt nergens last van lekker blijven doen. Als je er echt moet op letten kost het energie en snelheid, als je paslengte niet al te lang is en je land voor of onder je knie ben je al goed bezig. Ik heb een frequentie van iets boven 170 en tijdens wedstrijden valt het me op dat ik vaak de enige ben die zo'n korte paslengte heeft, wat voor mijn 1.90m wel opvallend is.
Plaats reactie